Summit Agro la 20 de ani - Revista Ferma
6 minute de citit

Summit Agro la 20 de ani

logo 20-ani Summit Agro

Summit Agro România, parte a Sumitomo Corporation, a preluat din valorile japoneze și le-a îmbinat armonios cu cele europene. Se combină astfel eficiența, onestitatea, determinarea, seriozitatea, autocontrolul și rigurozitatea specific japoneze cu pasiunea, jovialitatea și optimismul european. Rezultatele foarte bune ale unei companii japoneze au fost scoase în evidență încă de la debutul evenimentului: „În perioada 1999-2014, au fost descoperite 149 de substanțe active, iar 45 au fost aflate de japonezi”, a declarat Wlodek Wleklik, președinte Summit Agro Europa.

Wlodek Wleklik

Creștere mai mare decât media pieței
Dezvoltarea și investițiile sunt termeni des folosiți de reprezentanții Sumi Agro Europe. Lansarea unor parteneriate puternice și preluarea sub „umbrela” Sumitomo a companiilor care pot deschide noi perspective grupului fac parte din strategia viitoare. „La jumătatea lunii ianuarie am semnat un contract cu Futureco Bioscience pentru parteneriat. Este parte din strategia de portofoliu a Sumi Agro Europe. Futureco Bioscience face cercetare, omologare, în special pentru biopesticide și biostimulatori. Este un parteneriat pe termen lung, pentru că piața, în special Europa, merge în direcția produselor bio, iar noi ne aliniem acestei tendințe. Am crescut foarte mult în ultimii ani, dar cred că prin această nouă investiție vom crește și mai mult în continuare. Ajungem la o acoperire a Europei, cu produsele noastre, de 90,1%. La nivel de Europa, avem o cifră de afaceri de 283 milioane de euro, iar în 2017 sperăm să depășim 300 de milioane de euro”, a explicat Wlodek Wleklik, președinte Sumi Agro Europe.
Pentru subsidiara din România lucrurile stau chiar mai bine, creșterea înregistrată anul trecut fiind mult peste media pieței. „Vrem ca Summit Agro România să fie văzut ca furnizor de soluții, nu simplu furnizor de produse de protecția plantelor sau de fertilizant. În 2016 am avut o creștere de peste 35% a cifrei de afaceri. Sunt mândru de această creștere pentru că marile nume din piață au reușit să crească cu 12,6% față de 2015, iar noi pe segmentul de produse pentru protecția plantelor am crescut cu 43%”, a explicat Alexandru Precup, președintele Summit Agro România.

SumiAgro 20-de-ani

Trika Expert – produs unic pe piață
Așa cum ne-am obișnuit, lansarea unei noi campanii vine și cu produse noi în portofoliul Summit Agro România. În acest an, cap de listă a fost insecticidul Trika Expert, care, pe lângă o protecție a culturii, are și rol de fertilizant. „Trika Expert este un produs unic pe piața insecticidelor cu aplicare la sol prin faptul că încorporează, în aceeași granulă, substanța activă Lambda-Cihalotrin (4 g/kg) cu îngrășămînt organo-mineral cu efect starter (fosfor 35% și azot 7%). Oferă astfel protecție și energie radiculară. Este formulat cu ajutorul unei tehnologii inovatoare de ultimă generație, de tip G Plus, ce conferă o eficacitate prelungită datorită eliberării controlate”, a declarat Mărgărit Niță Dragomir, director tehnic Summit Agro România.
Este omologat în doză de 15 kg/ha, are eficacitate ce durează până la 60 de zile, o doză redusă de substanță activă la hectar, fiind un produs prietenos cu mediul. Formularea de tip G Plus asigură o descompunere prelungită. Granulele sunt uniforme, mici, cu diametru de 0,5-0,6 mm, putând fi distribuite uniform. Insecticidul Trika Expert, în contact cu apa din sol, formează un halou de protecție în jurul seminței și al plantei tinere, cu efect repelent. Este omologat la peste 40 de culturi, printre care porumb, floarea-soarelui, cartof, legume semănate direct, tomate transplantate, vinete, ardei, bostănoase, morcovi, dar se poate folosi inclusiv în pepinierele pomicole pentru protecția rădăcinilor.
Pe lângă aceasta, Summit Agro România aduce fermierilor, în 2017, încă șase fungicide noi, printre care Granuflo 80 WG, Grisu și Lieto, dar și noul îngrășământ BrasiPro, produs recomandat și pentru agricultura ecologică.
Soluții bio în curs de omologare în 2017
Summit Agro România are în plan lansarea a încă șase-șapte produse noi în acest an, aflate în prezent în diferite stadii de omologare. „Pe parcursul anului vom veni cu alte șase-șapte produse noi. O parte din ele sunt deja omologate, altele sunt în ultima parte a procesului de omologare. Produsele se adresează piețelor mai mari sau celor de nișă. Un deziderat al nostru este de a dezvolta portofoliul în zona bio”, a explicat președintele Summit Agro România.
Printre planurile anului acesta mai sunt incluse intrarea în topul primelor cinci companii din sectorul de produse de protecția plantelor, eficientizarea costurilor de logistică și reducerea timpului de facturare și de livrare la 24 de ore.

 

 

PESTE 1.000 DE EVENIMENTE ÎN 20 DE ANI
Summit Agro România a fost înființată pe 13 martie 1997 și are în prezent 37 de angajați. „Am avut peste o mie de evenimente în 20 de ani, am înființat peste 500 de loturi demonstrative și avem peste 200 de mărci de produse vândute și promovate. Am lucrat cu 51 de furnizori, chiar dacă astăzi sunt mai puțini. Pentru produse fitosanitare au fost 13 din Japonia, 12 din Europa, 13 din alte zone. Pentru semințe, 4 din Europa și unul din Japonia pentru semințe de legume. Pentru fertilizanți, am avut 3 furnizori din Europa. Din România vindem produse în șapte țări. Astăzi suntem singura companie japoneză de pe piață și singura cu un portofoliu complet (semințe, fertilizanți și produse pentru protecția plantelor)”, a explicat Silviu Caimac, director de marketing al Summit Agro România.

 

PLANURI ÎNDRĂZNEȚE PENTRU 2017
Experiența primilor 20 de ani în România va continua pentru Summit Agro. Sunt planificate extinderi și o acoperire cât mai bună a teritoriului, atât la nivel național, cât și în zona Balcanilor: „Încercăm să ne extindem teritoriul pe care-l acoperim în acest moment. Am fost o țară pilot în extinderea teritorială. Prin Summit Agro România, Sumi Agro Europe încearcă să extindă teritoriul către țări din Balcani, către Croația, Serbia, Bosnia, Muntenegru, Albania și Republica Moldova. Anul acesta avem deja un coleg în Croația și împingem mai departe această dezvoltare. Vrem să facem un balans cât mai bun în ceea ce privește dezvoltarea teritorială și cheltuielile aferente”, a declarat Alexandru Precup.

 

 

 

Articol publicat in revista Ferma nr. 2 (185) din 1-15 februarie 2017

 

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →