În sfârșit au lăsat VACILE să respire puțin. Avioanele au ajuns în colimatorul UE pentru impactul asupra climei! - Revista Ferma
4 minute de citit

În sfârșit au lăsat VACILE să respire puțin. Avioanele au ajuns în colimatorul UE pentru impactul asupra climei!

poluare vaci versus avioane În sfârșit au lăsat VACILE să respire puțin. Avioanele au ajuns în colimatorul UE pentru impactul asupra climei!
Credit foto @iStock.com/murat4art/Clara Bastian

După ce n-au mai slăbit vacile deloc, făcându-le responsabile pentru tot răul și poluarea Europei, în sfârșit oficialii de la Bruxelles au început să caute vinovații sus-puși, mai exact în aer!

Companiile aeriene care operează zboruri de pe aeroporturile europene vor trebui să raporteze Comisiei Europene impactul asupra climei a vaporilor rămași în urma avioanelor cu reacție, precum și cantitatea de dioxid de carbon pe care o emit anual, scrie Euronews.com

VACA, pe post de ȚAP ISPĂȘITOR pentru industriile poluatoare! ”VACA NU E CĂRBUNE!”

DÂRELE LĂSATE DE AVIOANE PE CER, ÎN ATENȚIA UE!

Industria aeriană a făcut un lobby intens împotriva noilor reguli adoptate de delegații țărilor UE, spunând că nu există suficiente date de cercetare privind efectele dârelor de condens.

Comisia Europeană, deși recunoaște „incertitudinile inerente” cu privire la impactul climatic non-CO2 al industriei aviației, a spus că o „contribuție netă la încălzirea globală este binecunoscută”, și că noile cerințe de raportare ar ajuta la o cunoaștere mai amănunțită.

Dârele de condens conțin oxizi de azot, carbon negru și alte substanțe dăunătoare climei, și s-a demonstrat că aceste substanțe sunt absorbite de norii din atmosfera înaltă, unde, spre deosebire de norii joși, contribuie la captarea căldurii. Contribuția lor la încălzirea globală este cel puțin la fel de mare ca cea a celor 2% din emisiile de dioxid de carbon din lume care provin de la aeronave, arată unele estimări.

Grupurile de mediu au criticat exceptarea temporară pentru zborurile pe distanțe lungi, în conformitate cu textul final convenit. Regulile se vor aplica de anul viitor doar zborurilor dintre aeroporturile din Spațiul Economic European – adică UE plus Islanda, Norvegia și Elveția.

COTĂ PENTRU FIECARE TONĂ DE CO2 EMIS

Legislația urmează unei reforme recente a sistemului european de comercializare a certificatelor de emisii (EU ETS), conform căreia anumite companii trebuie să liciteze cote pentru fiecare tonă de CO2 pe care o emit. Prețul este în prezent de aproximativ 70 EUR pe tonă.

Noua lege a UE stabilește, de asemenea, reguli privind modul de estimare a amprentei de carbon a carburanților durabili pentru aviație, care pot fi produși din biocombustibili, deșeuri organice sau hidrogen verde. Orice combustibil a cărui amprentă de carbon pe ciclu de viață este cu cel puțin 70% mai mică decât cea a kerosenului standard va fi evaluat cu zero emisii în scopul schemei de comercializare.

VACA, GAZUL ȘI MEDIUL

Este evident că agricultura, implicit și zootehnia se îndreaptă, din ce în ce mai mult, spre o perioadă nouă, cu restricții mai multe, cu norme din ce în ce mai ”verzi”, toate menite să asigure, zice-se, durabilitatea afacerii în acord cu mediul.

Multe dintre noile reguli, am putea spune chiar măsuri de bun simț, vizează reducerea consumului de energie, introducerea în ferme a tehnologiilor moderne și nepoluante, îmbunătățirea sănătății și bunăstării animalelor. Toate acestea pot asigura eficiența economică, prin reducerea costurilor de exploatare, dar și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES).

Ca majoritatea lucrurilor din viață, sustenabilitatea fermei de lapte înseamnă atingerea unui echilibru între viabilitatea economică, respectul față de mediu și responsabilitatea socială, față de comunitatea în care îți desfășori activitatea.

Până aici, pot fi toate bune. Dar din acest punct și până la înverșunarea dusă la extreme de a scoate VACA drept responsabil principal cu poluarea și de a-i pune la zid pe fermieri, e cale lungă și bătută de interese!

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →