Despre arta brânzeturilor - Revista Ferma
4 minute de citit

Despre arta brânzeturilor

„Cu mare stăruință, am reușit să intrăm destul de consolidat pe piața produselor lactate și a brânzeturilor. Produsele noastre, în special lactatele fermentate sau acidofile (iaurturi, chefir, sana) la borcănele din sticlă sunt la mare căutare de cumpărători, fiind prezente în unele dintre marile supermarketuri. Anul trecut am ieșit cu un produs nou – smântână la borcane de 250 și 350 g, cu grăsime de 3,5%. Cererea este în creștere, publicul larg cumpărător a început să conștientizeze tot mai mult faptul că sub brandul nostru Artesana oferim produse naturale, bune și sănătoase pentru organism, fără aditivi, fără conservanți și la prețuri accesibile”, ne-a declarat Anișoara Donici, administratorul unității.

Artesana

Poziție dominantă pe piața produselor acedofile
Fabrica de lapte oferă locuri de muncă pentru 40 de salariați, 12 fiind recent angajați, organizați în două schimburi pentru a procesa până la 3.000 litri de lapte/zi. Producția finită realizată nu râmâne pe stoc, ci este livrată de două ori pe săptămână clienților tradiționali.
„Am ajuns acolo unde aveam nevoie, nu ne mai putem extinde activitatea, pentru că nu ne mai permite capacitatea de producție. Am făcut primele livrări de marfă pe rețeaua comercială a companiei Kaufland. Produsele noastre, în jur de 15 (acidofile, brânzeturi proaspete și maturate), comercializate sub brandul «Artesana – arta brânzeturilor sănătoase», sunt prezente pe rafturile marilor lanțuri de supermagazine și ale magazinelor cu profil tradițional”, a susținut Anișoara Donici.
Din discuția purtată cu interlocutoarea mea, am aflat că din nomenclatorul de fabricație au dispărut brânzeturile cu mucegai, produse de nișă, pentru că românii nu au dovedit că au cultura consumului acestor delicatese, care în statele europene nu lipsesc din meniu.

Investiții de peste 100 mii de euro
În fabrică se simte nevoia unor noi investiții pentru completarea gamei de utilaje specifice domeniului. Astfel, potrivit Anișoarei Donici, în acest an, urmează o nouă etapă investițională ce se va materializa prin punerea în funcțiune a unei linii tehnologice automatizată, personalizată și de mare randament pentru îmbutelierea produselor realizate în unitate. Proiectul va avea o valoare finală de aproximativ o sută de mii de euro. De asemenea, tot în anul în curs, vor achiziționa o linie de prelucrare smântână, un produs care a început să prindă piața.
Mărturisesc că este prima dată când o văd pe Anișoara Donici cu zâmbetul pe chip; culege roadele unui efort stresant și istovitor, privind cu mai multă încredere și optimism spre viitorul afacerii.

Anișoara Donici
Anișoara Donici: “Cererea este în creștere, publicul larg cumpărător a început să conștientizeze tot mai mult faptul că sub brandul nostru Artesana oferim produse naturale, bune și sănătoase pentru organism, fără aditivi, fără conservanți și la prețuri accesibile”.

 

MATERIA PRIMĂ – O PROBLEMĂ APROAPE REZOLVATĂ
În ceea ce privește asigurarea materiei prime (laptele de vacă, de oaie și de capră), administrația unității a lărgit continuu portofoliul de furnizori, baza constituind-o fermele mijlocii de animale, care sunt sunt mai ușor de controlat sanitar-veterinar, partenerii de afaceri înțelegând să regleze producția de lapte în așa fel încât să asigure fabricii un flux ritmic de aprovizionare.
Cu toate acestea, în perioada sezonului rece, laptele de capră și de oaie înregistrează o anumită scădere.

 

Articol publicat in revista Ferma nr. 1 (184) din 1-31 ianuarie 2017

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →