Franța și-a consolidat poziția de cea mai mare piață europeană pentru tractoare. Din cele 140.000 de tractoare noi care au fost înmatriculate anul trecut în Uniunea Europeană, 35.665 de unități au fost vândute în Franța, cu 2,3% mai mult decât în 2022. Germania își păstrează locul secund cu 30.345 unități noi înregistrate și, în ciuda scăderii cu 13%, Italia s-a menținut locul trei cu 17.613 noi tractoare înmatriculate în 2023. Practic, aceste trei piețe principale au cumulat mai mult de jumătate (83.623 unități) din totalul vânzărilor de tractoare din UE, în scădere cu aproape două mii de unități față de 2022, când în Franța, Germania și Italia s-au vândut 85.412 tractoare noi.
În topul mărcilor, AGCO a înregistrat cel mai mare număr de tractoare vândute (20.243 unități) în primele trei piețe europene. Pe locul doi s-a clasat John Deere (14.744 unități), iar CNH pe locul trei cu 13.553 de unități. Pe pozițiile a patra, a cincea și a șasea au fost SDF (7.718), Kubota (5.766) și, respectiv, Claas (5.725).
În TOP-ul piețelor europene pentru tractoare, în 2023, se mai află:
- Polonia – a cărei piață a scăzut cu 12%, până la 10.311 unități.
- Spania, cu 8.779 unități și o scădere de 13%;
- Portugalia cu 5.313 unități;
- Austria cu 4.513 unități;
- Ungaria / 2.824 unități;
- Cehia / 2.819 unități.
John Deere este liderul pieței franceze de tractoare
Gigantul american a condus anul trecut înmatriculările de noi tractoare pe aproape jumătate din piețele europene, inclusiv în Franța, principala piață UE pentru tractoare.
John Deere a vândut anul trecut 7.179 de noi unități și o cotă de lider de 20,1% din piața franceză și s-a mai aflat în topul vânzărilor în: Belgia, Bulgaria, Croația, Cehia, Danemarca, Ungaria, Lituania, Norvegia, Suedia și Spania.
În Germania, a doua cea mai mare piață de tractoare din Europa, John Deere și-a asigurat locul al doilea cu 5.899 și o cotă de 19,4% din cele 30.345 de unități. În ciuda scăderii cu 17,2% a înmatriculărilor de la 2.011 unități în 2022, la 1.666 în 2023, John Deere a ocupat, de asemenea, locul doi în Italia, a treia cea mai mare piață din Europa.
New Holland a condus piețele de tractoare din Italia, Olanda, Polonia și Slovenia, iar Steyr și-a păstrat prima poziție în Austria cu 833 de unități (874 în 2022).
Fendt a condus clasamentul în Germania, unde a înregistrat 6.140 noi tractoare, cu 15,4% mai multe unități față de cele 5.319 înmatriculate în 2022), iar cota de piață i-a crescut de la 17,5% (în 2022) la 20,2% în 2023.
Valtra continuă să fie lider de piață în Finlanda, cu o cotă de 42,6% și 656 unități vândute din totalul anului trecut de 1.540.
Celelalte două locuri în top 10 cele mai vândute tractoare în Europa au fost ocupate de Solis (Portugalia) și Foton (Serbia).
Unul din cinci tractoare noi înregistrat în Germania anul trecut a fost un Fendt
Anul trecut în Europa au fost înregistrate aproximativ 15.500 de noi tractoare Fendt, cu cca. 3,0% mai mult decât în 2022. Din totalul vânzărilor, aproximativ. 11.500 dintre noile tractoare Fendt înregistrate în Europa în 2023 au ”mers” către primele trei piețe: Franța, Germania și Italia (11.000 unități în 2022).
Fendt a fost principala marcă vândută în Germania, cu 6.140 de unități (+15% creștere față de 2022) din totalul de 30.345 unități, adică unul din cinci tractoare noi vândute în Germania a fost un Fendt.
Brandul AGCO și-a asigurat locul al treilea în Franța, a doua cea mai mare piață a Europei, cu aproximativ 4.000 de unități (-1,1% față de 2022). În Italia, deși au fost înregistrate cu 12,4% mai puține tractoare noi decât în 2022, Fendt a ocupat poziția a cincea cu 1.348 de unități vândute.
În Elveția, în 2023, Fendt a ocupat primul loc pe o piața de 2.118 cu 398 de unități vândute (+21% față de 2022).
Înregistrările Fendt au scăzut cu -9,5%, până la 628 de unități pe piața spaniolă, dar a rămas pe locul trei și și-a crescut cota de piață de la 6,8% în 2022, la 7,2% în 2023.
Înmatriculările Fendt au scăzut în Austria (-7,8%), Belgia (-7,8%) și Ungaria (-29,7%), iar în țările nordice constructorul german și-a crescut vânzările în Norvegia de la 348 de unități în 2022, la 383 anul trecut, dar a pierdut ”teren” în Suedia, Danemarca și Finlanda.
Vezi care sunt previziunile privind piața mașinilor agricole.