Prima jumătate a anului 2024 a fost mai bună decât se aşteptau majoritatea anliştilor pieţei de tractoare din Germania, după care vânzările s-au prăbuşit dramatic. Astfel, în iulie 2024, 2.770 de tractoare noi au fost înmatriculate în Germania, în creștere cu 177 de unități (sau aproape 7%), faţă de luna iunie, dar în august înregistrările de noi tractoare au scăzut cu peste 1000 de unităţi, relatează Agrarheute.
În luna august, doar 1.729 de tractoare noi au fost înmatriculate în Germania, cu peste 1.000 de tractoare mai puțin decât în luna iulie, ceea ce corespunde unei scăderi de 37,6% a înmatriculărilor de tractoare noi şi cu 28,3% mai puţine decât în luna august a anului trecut, când au fost înmatriculate 2.414 tractoare noi (cu 685 de unități în plus).
„Vârful” înmatriculărilor totale de tractoare noi a fost atins în martie şi aprilie 2024, în Germania, luni în care mai mult de 1000 tractoare noi Fendt au fost înregistrate.
După numărul mare de înmatriculări în prima jumătate a anului, cu vârfuri de peste 1.000 tractoare noi înregistrate lunar, Fendt a avut o scădere moderată, până la aproximativ 700 de tractoare înmatriculate în lunile următoare şi doar 269 de unităţi în august. Aceasta corespunde unei scăderi de aproximativ 38% comparativ cu luna anterioară şi de 31% faţă de august 2023.
Top înmatriculări tractoare noi în Germania – primele 6 luni 2024
În iulie 2024, 2.770 de tractoare noi au fost înmatriculate în Germania, în creștere cu 177 de unități (sau aproape 7%), faţă de luna precedentă.
În clasamentul dat publicităţii de către Profi.de, Fendt continuă să conducă în topul mărcilor de tractoare vândute şi în iulie, cu 739 de unități și o cotă de piață de 26,7%, dar şi în topul vânzărilor din primele şase lui ale anului 2024, în Germania. John Deere se află pe locul doi în topul vâzărilor din iulie 2024, cu 394 de noi înmatriculări (14,2% cotă de piață), iar locurile următoare sunt ocupate de Claas (237 unităţi; 8,6%), Deutz-Fahr (183 unităţi; 6,6%), Case IH/Steyr (164 unităţi; 5,9%) și Kubota (161 unităţi; 5,8%).
Totuşi, în primele şase luni ale 2024, un total de 19.510 de tractoare au fost înmatriculate în Germania, în creștere cu 1,6% față de perioada similară din 2023.
În topul tractoarelor noi înregistrate în primele şase luni ale acestui an, Fendt conduce cu 5.635 de unități și 28,9% cotă de piață, urmat de John Deere (3.064 unităţi; 15,7%) şi Claas (1.744 unităţi; 8,9%). Locurile următoare sunt ocupate de Case IH/Steyr (1.256 uităţi; 6,4%), Deutz-Fahr (1.150 unităţi; 5,9%), Kubota (1.053 unităţi; 5,4%) şi New Holland (907 unităţi; 4,7%).
Înmatriculări de tractoare noi, Germania (sursa: Profi.de)
Marcă | Iulie 2024 | Diferenţa faţă de iunie 2024 | 2024 – 6 luni | 2023 | ||||
unităţi | % | unităţi | % | unităţi | % | unităţi | % | |
Fendt | 739 | 26,7 | 22 | 0,8 | 5.635 | 28,9 | 6.140 | 20,2 |
John Deere | 394 | 14,2 | 25 | 1,0 | 3.064 | 15,7 | 5.899 | 19,5 |
Claas | 237 | 8,6 | 35 | 1,3 | 1.744 | 8,9 | 2.092 | 6,9 |
Deutz-Fahr | 183 | 6,6 | -1,0 | 0,0 | 1.150 | 5,9 | 2.483 | 8,2 |
Case IH / Steyr | 164 | 5,9 | -10 | -0,4 | 1.256 | 6,4 | 1.792 | 5,9 |
Kubota | 161 | 5,8 | -7,0 | -0,3 | 1.053 | 5,4 | 1.978 | 6,5 |
New Holland | 160 | 5,8 | -3 | -0,1 | 907 | 4,7 | 1.578 | 5,2 |
Massey Ferguson | 129 | 4,7 | 27 | 1,0 | 790 | 4,1 | 1.359 | 4,5 |
Valtra | 124 | 4,5 | 28 | 1,1 | 772 | 4,0 | 1.378 | 4,5 |
Iseki | 39 | 1,4 | 7 | 0,3 | 252 | 1,3 | 555 | 1,8 |
Same/ Lamborghi/Hürlimann | 33 | 1,2 | 17 | 0,7 | 147 | 0,8 | 370 | 1,2 |
Mercedes | 15 | 0,5 | -3 | -0,1 | 134 | 0,7 | 290 | 1,0 |
McCormick | 15 | 0,5 | -4,0 | -0,2 | 118 | 0,6 | 208 | 0,7 |
Carraro | 26 | 0,9 | 10 | 0,4 | 102 | 0,5 | 203 | 0,7 |
JCB | 8 | 0,3 | -1,0 | 0,0 | 82 | 0,4 | 136 | 0,4 |
Alte mărci | 343 | 12,4 | 35 | 1,3 | 2.293 | 11,8 | 3.864 | 12,7 |
TOTAL | 2.770 | 100,0 | 177 | 19.510 | 100,0 | 30.325 | 100,0 |
Numărul de tractoare noi înmatriculate poate să nu fie egal cu unităţile vândute
Autoritatea Federală de Transport Auto (KBA) înregistrează în fiecare lună numărul de tractoare noi înmatriculate pentru prima dată, dar dealerii de mașini agricole pot înmatricula tractoare fără ca acestea să fi fost vândute sau tractoarele noi pot sta în curtea distribuitorului de mașini agricole timp de câteva luni – fără înregistrare. Prin urmare, numărul de tractoare înmatriculate corespunde doar aproximativ cu tractoarele vândute în această perioadă.