Organizat în premieră, evenimentul a reunit dealerii şi importatorii Sola din România, Republica Moldova, Bulgaria, Ungaria şi Serbia, regiune coordonată de Marius Mitra. Din România au participat reprezentanţi ai: Agromec Ştefăneşti SA, Cesivo Agricultură, Lumiri, Smart Agro Machines şi Vest Tract. Din Ungaria au fost la eveniment reprezentanţi ai companiei Valkon, din Republica Modova – Agromotor (importator Deutz-Fahr), din Bulgaria – Zlatex (care este şi importator Fendt) şi Agromondo din Serbia.
Din partea producătorului Maquinaria Agrícola Solà au fost prezenţi Jordi Sola Bonet – CEO Maquinaria Agricola SOLA, Roman Aguirre – directorul export, Marcelo Tiraquini – directorul tehnic, Marius Mitra (foto) – area manager Est Europa, precum şi întreaga echipă comercială şi tehnică.
În timpul vizitei au fost prezentate planurile şi strategia Sola pentru următoarii cinci ani precum şi facilităţile de producţie ale producătorului spaniol. Evenimentul a constituit prilejul ideal pentru socializare şi pentru a întări legăturile dintre furnizor şi distribuitori, dar şi pentru ca dealerii să se cunoască mai bine între ei.
În fabrica Sola a fost urmărit procesul de producţie a utilajelor comandate deja de către dealeri şi au fost prezentate câteva dintre noutăţile care vor fi lansate în perioada următoare pe piaţă: „Semănătorile de prăşitoare cu distribuţie electrică şi cele de păioase tot cu distribuţie electrică sunt în atenţia departamentului de cercetare şi dezvoltare al companiei, pentru că această direcţie face parte din strategia firmei de a creşte cât mai mult partea electrică şi de a elimina angrenajele mecanice de pe semănători. Toţi clienţii noştri vor beneficia de aceste noutăţi şi surprize pregătite de Sola”, ne-a declarat Marius Mitra.
Semănătoarea de prăşitoare cu distribuţie electrică este principala noutate Sola pentru sezonul acesta. „Semănătoarea electrică permite o mai bună precizie de semănat, un control mai bun asupra semănătorii, precum şi o viteză mai mare de lucru. Aceasta le va permite clienţilor noştri să crească viteza şi uniformitatea la semănat şi, în final, să crească productivitatea şi producţia obţinută”, a explicat Marius Mitra.
O altă noutate care va fi introdusă pentru toţi clienţii care comandă utilaje Sola este aşa-numitul „emergency kit” – o trusă de urgenţă care conţine practic un set de piese consumabile uzuale pe care proprietarii noilor utilaje le pot avea la dispoziţie rapid. „Prin acest kit, proprietarii de utilaje, în cazul unei probleme minore vor putea să înlocuiască rapid unele piese, spre exemplu un tub sau un răzuitor, direct în câmp, fără a mai fi nevoie să apeleze la service-ul distribuitorului”, a precizat Marius Mitra.
În „era digitală” fermierii şi clienţii Sola vor putea fi în legătură directă: „Ne dorim să întărim prezenţa noastră online. Astfel, toţi clienţii noştri vor beneficia de o tabletă în care vor fi stocate manualele de utilizare, codurile de piese, precum şi alte informaţii utile. Dar acesta va fi şi un instrument de lucru foarte important deoarece clienţii vor avea posibilitatea să se conecteze de pe această tabletă sau telefon direct cu fabrica Sola, vor putea să descarce şi să vizioneze materiale video demonstrative cu punerea în funcţiune a utilajelor, cu modul cum se asamblează/demontează un utilaj dacă vor să schimbe o piesă etc.”, ne-a declarat Marius Mitra.
Creşterea vânzărilor
Aflată în al doilea an de activitate în formula actuală de organizare, Sola a reuşit vânzări ce au depăşit în România un milion de euro. Rezultate foarte bune au fost obţinute şi în Republica Moldova, Bulgaria şi Ungaria.
Anul trecut piaţa din România fost „în mişcare”, aşa cum a caracterizat-o Marius Mitra: „Piaţa a fost una foarte dinamică, în mişcare şi cu rezultate bune. Pentru noi a fost o creştere a vânzărilor de aproximativ 35-40%. Desigur, o creştere mare, dar suntem încă în faza de poziţionare pe piaţă. Am avut multe contracte cu sistemul de finanţare pe care l-am dezvoltat în parteneriat cu BNP Paribas, dar şi multe proiecte cu fonduri europene. Dorinţa nostră este să dezvoltăm cât mai mult vânzările Sola şi să prindem o cotă cât mai mare din piaţa de semănători agricole din România. Pentru aceasta ne ajută atât calitatea produselor noastre cât şi preţurile competitive. Clienţii sunt mulţumiţi de calitatea maşinilor Sola şi am avut foarte puţin cereri de reparaţii în garanţie”, a încheiat Marius Mitra.
SOLA – „Semănatul bine făcut”
Unitatea de producţia Maquinaria Agrícola Solà de la Calaf, în apropiere de Barcelona, are o suprafaţă de 60 mii metri pătraţi, din care 14 mii hale de producţie, 120 de angajaţi permanenţi şi alţi 200 angajaţi indirecţi. Sola produce o gamă complexă de semănători, de la cele mai simple modele de semănători mecanice şi pneumatice, distribuitoare de îngrăşăminte cu disc şi până la semănători directe şi semănători electrice de precizie.
În portofoliul Maquinaria Agrícola Solà, sub cele două branduri Sola şi Lamusa, se regăsesc acum 18 modele de semănători de precizie fabricate (în 68 variante); 16 tipuri de semănători mecanice (141 versiuni); 24 de semănători pneumatice (118 versiuni) şi 15 tipuri de distribuitoare de îngrăşăminte (37 modele).
SOLA, o afacere de familie
Maquinaria Agrícola Solà este o afacere de familie. Povestea SOLA începe cu Andreu Solà Suarez, fiul unui fierar modest, care încă de la o vârstă fragedă şi-a exprimat spiritul său antreprenorial şi preocuparea naturală pentru dezvoltarea echipamentelor agricole.
La doar 25 de ani, dornic de autoperfecţionare, Andreu Solà începe să devină un antreprenor ambiţios, care dezvoltă o nouă forţă industrială, ceea ce a făcut posibil miracolul redresării economice în anii grei de după război. Astfel, la începutul anilor ’60, într-o perioadă de reconversie agricolă, Solà devenit rapid un sinonim pentru însămânţare/semănat. Aflat în fruntea noilor tendinţe, Andreu Solà câştigă un loc pe piaţa maşinilor de semănat din Spania, devenind rapid un nume de referinţă pentru numeroasele progrese tehnologice pe care maşinile sale le-au încorporat.
În anii ’80, Solà se distinge printr-un model care revoluţionează piaţa de profil din Spania şi din restul Europei. Modelul de semănătoare EURO-888 permite însămânţarea şi fertilizarea într-o singură trecere şi are adaptat un compactor frontal şi un preparator care pregăteşte patul germinativ. Acest model de semănătoare confirmă sloganul cu care Solà se identifică: „Semănatul bine făcut”.
În 1996, după decesul prematur al lui Andreu Solà (la numai 64 de ani), doi dintre fiii săi, Jordi şi Xavier, preiau conducerea companiei şi asigură continuitatea acesteia.
Au urmat ani de schimbări structurale profunde în industrie şi în special în agricultură. Într-o lume din ce în ce mai globalizată, extrem de competitivă şi sub conducerea şi îndrumarea lui Jordi Solà (CEO al Companiei), poziţia firmei pe pieţele internaţionale se întăreşte iar acum Solà este prezentă în mai mult de 25 de ţări.
Astăzi Maquinaria Agrícola Solà este sinonim cu profesionalismul. Iar odată cu implicarea celei de-a treia generaţii în conducerea companiei, prin Ginevra Solà, o nouă forţă umană încurajează continuitatea şi încrederea în viitorul companiei.
FINANŢARE BNP PARIBAS LEASING
• avans 10%
• două rate sezoniere: septembrie şi decembrie
• dobânda 1,8%
• finanţare pe 4 ani
• atât credit extern cât şi leasing
• prima rată: decembrie 2018.
EVOLUŢIA MAQUINARIA AGRÍCOLA SOLÀ
1996 – este achiziţionată marca LAMUSA şi know-how-ul asociat acesteia (companie de pionierat pentru maşini de semănat în Spania, cu mai mult de 100 de ani de istorie);
1999 – începe comercializarea primelor semănători pneumatice cu binecunoscutul sistem „Accord”;
2003 – începe dezvoltarea unei noi linii PROSEM de semănători de precizie;
2009 – între CMA şi Maquinaria Agrícola Solà s-a semnat un important acord de colaborare pentru aprovizionarea şi mecanizarea pieţei algeriene;
2014 – sunt deschise două noi centre de distribuţie, în Burgos şi în Sevilla.
Un articol publicat în revista Ferma nr. 2/207 (ediţia 1-14 februarie 2018)