RABLA PENTRU TRACTOARE: fermieri eligibili și documente obligatorii pentru dosarul de finanțare! - Revista Ferma
4 minute de citit

RABLA PENTRU TRACTOARE: fermieri eligibili și documente obligatorii pentru dosarul de finanțare!

Ordinul pentru programul „Rabla pentru Tractoare” a fost semnat, a anunțat marți, 19 februarie, Mircea Fechet, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor iar pe site-ul ministerului a fost publicat Proiectul de Ordin pentru modificarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare şi maşini agricole autopropulsate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2499/2024.

RABLA PENTRU TRACTOARE, în linie dreaptă! Ministrul Mediului a semnat ordinul, precizări oficiale de care trebuie să țineți cont!

rabla pentru tractoare
Credit foto @iStock.com/xalanx

CONDIȚII DE ELIGIBILITATE PENTRU SOLICITANȚII RABLA PENTRU TRACTOARE

Ghidul de finanțare stabilește criteriile de eligibilitate a solicitantului şi conţinutul dosarului de finanţare. Astfel, sunt eligibile pentru a beneficia de ajutor de stat în cadrul programului persoanele fizice care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei agricole primare şi care deţin atestat de producător.

Solicitanţii menţionaţi vor fi consideraţi eligibili dacă îndeplinesc următoarele condiţii la momentul înscrierii în aplicaţie:

  • sunt producători agricoli, persoane fizice, care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei agricole primare şi care deţin atestat de producător;
  • nu înregistrează obligaţii de plată la bugetul de stat şi bugetul local al unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază îşi au domiciliul;
  • se angajează să predea spre casare un autovehicul uzat, personal sau prin intermediul unui cedent;
  • se angajează să achite contribuţia proprie;
  • nu au fost condamnaţi pentru infracţiuni împotriva mediului prin hotărâre judecătorească definitivă;
  • nu fac obiectul unui ordin de recuperare neexecutat în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene prin care un ajutor acordat este declarat ilegal şi incompatibil cu piaţa internă;
  • nu obţin finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, pentru aceeaşi investiţie care urmează a fi efectuată în baza schemei de ajutor de stat;
  • nu sunt în dificultate sau în alte situaţii similare, conform art. 6 lit. g) din schema de ajutor de stat;
  • nu deţin certificat de înregistrare în scopuri de TVA emis în conformitate cu art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

DOCUMENTE OBLIGATORII LA DOSARUL DE FINANȚARE

Documentele pe care le încarcă solicitantul persoană fizică în aplicaţie sunt:

  1. cererea de finanţare, completată integral prin tehnoredactare, semnată olograf sau cu semnătură electronică calificată bazată pe un certificat calificat emis de un prestator de servicii de încredere conform Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE de către solicitant sau de către o altă persoană împuternicită;
  2. împuternicirea, în situaţia în care cererea de finanţare este semnată de o persoană împuternicită;
  3. actul de identitate al solicitantului, valabil la momentul înscrierii în aplicaţie;
  4. actul de identitate al persoanei care semnează cererea de finanţare, în situaţia în care cererea de finanţare este semnată de o persoană împuternicită, valabil la momentul înscrierii în aplicaţie;
  5. certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la momentul înscrierii în aplicaţie;
  6. certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, în termen de valabilitate la momentul înscrierii în aplicaţie;
  7. atestat de producător, emis pe numele solicitantului, în termen de valabilitate la momentul înscrierii în aplicaţie.

Certificatele emise în format electronic vor fi încărcate în aplicaţie în acelaşi format în care au fost eliberate de autorităţile/instituţiile emitente!

Nu se vor admite documentele reprezentând scanare/imagine după documentul emis în format electronic.

RABLA PENTRU TRACTOARE, în linie dreaptă! Ministrul Mediului a semnat ordinul, precizări oficiale de care trebuie să țineți cont!

Rabla pentru tractoare Mircea Fechet ministrul mediului RABLA PENTRU TRACTOARE: fermieri eligibili și documente obligatorii pentru dosarul de finanțare!

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →