Tematica Taberei este „DULCEAŢA, FILE DE POVESTE” obiectivele urmărite fiind:
• Oportunităţi de dezvoltare a satului românesc prin dezvoltarea de microferme si obţinerea de produse de nişă.
• Dezvoltarea abilităţii de comunicare.
• Curs de jurnalism agricol care propune o trecere în revistă prin ”ABC”-ul presei agricole combinând elemente teoretice cu elemente practice (vizite în ferme, interviuri etc.)
• Unul din obiectivul acestui scurt curs este ca fiecare participant să poată redacta o ştire agricolă, să identifice elementele de noutate dintr-o afacere agricolă şi să o pună în valoare.
Vor fi în tabără în jur de 50 de elevi şi profesori de la 11 licee agricole din ţară, cuprinse în proiectul Susţinem Învăţământul Preuniversitar Agricol.
Activităţile desfăşurate pe perioada taberei vor fi diversificate şi, credem noi, folositoare pentru un viitor absolvent de liceu agricol.
Din programul taberei:
– deplasare în localitatea Boş pentru a culege petale de trandafiri pentru dulceaţă;
– activitate de grup la cantină: fabricarea dulceţii de trandafir, umplerea săculeţilor cu petale, etichetare;
– introducere în jurnalismul agricol: noţiuni teoretice (Nicoleta Dragomir, Mihai Feier);
– deplasare la „Ferma Crăciunescu” Romoşel vizită în ferma de vaci, pe păşune, demonstraţie de preparare a produselor lactate;
– deplasare la Ferma familiei Voina din Pricaz, vizită în ferma zootehnică (ovine, taurine) şi sectorul vegetal;
– deplasare la Orăştie şi vizitarea fermei de măgăriţe „Asinia Farm”, activităţi în fermă;
– deplasare la Ciumbrud şi participarea la „Ziua Rozelor”, eveniment organizat împreună cu Liceul Tehnologic Agricol “Alexandru Borza” din Ciumbrud, judeţul Alba şi FructiFlora (Pepinierele Csiki): paradă, concert, dansuri populare, jocuri etc.
Organizatori si parteneri:
SPONSORI PRINCIPALI: Maisadour Semences Romania, Grupul de firme Panifcom, KWS România, Corteva Agriscience, Agroland, AgroWest BMB, Asociatia De Ovine Dacia
SPONSORI: Sopema, Agriculture Asociatia Producatorilor de Porumb din Romania, KRONE – The Power of Green, Revista Ferma, FructiFlora, DLG Intermarketing