Deschiderea lucrărilor simpozionului a fost făcută de către János László, proprietarul și președintele grupului de firme din care face parte Impar. A urmat o prezentare amplă a companiei BKT, în expunerea lui Sandesh Jain – general export manager BKT India și Gaurav Aneja – asistent general manager Export – BKT. Grzegorz Bućko, specialist vânzări, reprezentat Pronar, a prezentat detalii tehnice și oferta de jante pentru utilaje agricole a companiei poloneze. Iar în final, Barabás Ignác – director executiv Impar SRL – a făcut o analiză a pieței interne de anvelope agricole și a expus rezultatele financiare și planurile de viitor ale companiei.
Întâlnirile anuale Impar fac parte din seria evenimentelor profesionale menite să asigure cadrul oficial pentru dezbaterea și identificarea posibilităților tehnice apărute pe piața de anvelope și jante agricole și a accesoriilor auto. Subiectul este unul important și mereu actual în condițiile pieței din România, mai ales pe fondul lipsei – „încă” – a unui program coerent și bine finanțat pentru achiziția de mașini și utilaje agricole noi.
De 25 de ani, Impar creează valori și parteneriate solide
25 de ani activitate este o „vârstă” frumoasă pentru orice companie, iar János László a sintetizat astfel crezul său în afaceri: „Mi-am dorit să creez valori: un parteneriat de afaceri cu furnizorii și clienții și, bineînțeles, să am în jurul meu o echipă performantă. Multumesc familiei pentru sprijin și sper ca și în următorii 25 de ani să continuăm pe acest drum”.
Cu ocazia împlinirii a zece ani de parteneriat cu BKT, János László a transmis mulțumiri sincere și felicitări proprietarilor BKT, respectiv reprezentanților companiei, pentru această colaborare cu succes și de durată. „Ca proprietar al Impar apreciez în mod deosebit politica de marketing a BKT, deoarece sunt profesioniști, ne ajută extrem de mult, sunt deschiși și flexibili tendințelor și cerințelor pieței, iar specialiștii companiei ne ajută permanent atunci când apar probleme. Sunt convins că brandurile puternice comercializate de Impar, așa cum sunt și anvelopele BKT, ne ajută să menținem relația cu clienții, iar aceasta devine o bază de creștere pe termen lung”, a precizat proprietarul Impar.
Încrederea și respectul reciproc cu furnizorii și clienții sunt cele două elemente de bază ale succesului în afaceri al companiei Impar: „Avem nevoie de parteneri clienți cu potențial financiar și valoare adăugată, deoarece știm cu toții că nici o companie nu își poate permite finanțarea pe termen lung a produselor, iar condițiile furnizorilor sunt din ce în ce mai severe în ceea ce privește termenele de plată și problemele garanțiale. Avem nevoie de clienți puternici, serioși în ceea ce privește respectarea condițiilor și a regulilor comerciale impuse, astfel ajungând la contracte bazate pe reciprocitate și succes. Mulțumesc partenerilor noștri pentru felul cum am colaborat în 2015 și sperăm că vom continua cu tot acest elan și în 2016. Mulțumesc echipei mele de management și echipei de vânzări pentru realizările obținute. Îi felicit și îmi exprim convingerea că această echipă este capabilă de a crește realizările și în continuare. Trebuie să continuăm eficientizarea activității, formarea pieței și a cercului de clienți în așa fel încât să ne atingem obiectivele propuse pentru acest an. Aceasta, ținând cont în primul de siguranța financiară a firmei și de siguranța afacerii”, a ținut să spună János László.
Distribuitor exclusiv în România al anvelopelor BKT
Compania Impar face parte parte din grupul de firme Arkum și are în portofoliu toată gama de anvelope, lubrifianți, acumulatori, accesorii și cosmetice auto, precum și servicii specifice acestui segment de piață. Impar este distribuitor exclusiv în România al anvelopelor BKT.
Impar se află în top trei la nivel național în ceea ce privește distribuția de anvelope agricole și industriale, cu o cotă de piață de 10-15% pentru anvelopele agricole. „Activitatea noastră reflectă colaborarea cu partenerii noștri – succesul lor este și succesul nostru și al parteneriatului. În anul 2015 am ajuns la o cifră de afaceri de 64 milioane lei, o creștere de 15% față de anul precedent. Pentru anul acesta ne-am planificat o cifră de afaceri de 70 milioane lei, comparabilă cu realizările noastre din anul 2008”, a arătat Barabás Ignác. Despre climatul de afaceri actual, Barabás Ignác a adăugat: „Trebuie să realizăm că, în viitor, pentru a avea rezultate mai bune, trebuie să cunoaștem mai mult despre produsele comercializate. Nu este ușor, toată lumea vrea un rezultat rapid. Putem să vindem produsele noastre prin cunoaștera caracteristicilor tehnice și a avantajelor, pe care să le prezentăm apoi clienților noștri față în față cu cele ale concurenței”.
Anvelopele reprezintă 60% din totalul cifrei de afaceri al Impar, urmate de accesorii și de cosmetice – 17%, acumulatori – 15%, camere (de aer) – 6% și lubrifianți 2%.
Segmentarea pieței de anvelope agricole se prezintă astfel: tracțiune diagonal – 42%, tracțiune radial – 30%, implement/direcție – 13%, forestier – 10% și – flotație 5%. În gama de anvelope industriale, cele pentru construcții dețin 72%, OTR (Off The Road) – 19% și cele pentru stivuitoare – 9%.
Pe lângă anvelopele BKT, Impar comercializează și anvelope Pirelli, Bridgestone, Hankook, Barum și Toledo. Din portofoliul de produse comercializate de Impar mai fac parte mărcile: Varta, Energizer, Carmax, Pronar, Kabat, AllRide, Osram, Ring, Valeo, MOL, PreventShine, Holts, Goldeagle, Aroma, STP și altele.
DESPRE PARTENERII IMPAR
BKT – Gigantul indian are o experiență de 27 de ani în domeniul producției de anvelope, deține cinci unități de producție, are 7000 angajați, un portofoliu de peste 2400 de tipo-dimensiuni anvelope și exportă în 130 de state.
BKT a realizat o cifră de afaceri de 890 milioane dolari în anul financiar trecut, în creștere cu 110 milioane dolari față de anul precedent. Din totalul vânzărilor, segmentul de anvelope agricole deține o pondere de 64%, iar cele industriale și pentru construcții 17%. Europa este principala destinație a anvelopelor BKT, urmată de Statele Unite, cu 52% și respectiv 10% din totalul vânzărilor.
Anvelopele BKT, agricole și pentru construcții, sunt prezente ca primă echipare pe o serie de branduri de top: John Deere, AGCO, SAME, New Holland, Claas, Kubota, Merlo, CAT, JCB, Hamm și altele.
„Mândria” BKT o constituie noua fabrică de la Bhuj (în vestul Indiei, la doar 50 km de port), cea mai mare unitate de producție de acest fel din lume, cu o suprafață de peste 127 ha (312 acri).
Pronar este o companie cu capital privat, înființată în anul 1988 în Narew, regiunea Podlaskie din nord-estul Poloniei. Pronar are peste 2000 de angajați și șase unități de producție, unde sunt prelucrate zilnic 600 tone de metal pentru a produce peste 4000 de produse. Compania Pronar produce și asamblează tractoare și remorci, o gamă largă de utilaje agricole și municipale. Pronar este lider în producția și vânzarea de mașini și utilaje agricole, cu o cotă de piață de aproape 40%.
Din anul 1997, Pronar a început producția de jante pentru mașinile și utilajele agricole, iar acum 90% din producția de jante este exportată în 48 de state de pe șase continente. La nivel mondial este unul dintre producătorii importanți de jante agricole. Cei mai mari clienți pentru jantele Pronar sunt Kubota, Zetor, Argo și Ursus.
Articol publicat in revista Ferma nr.5(166) 15 – 31 martie 2016