Gigantul Fendt 1000 Vario înseamnă putere germană - Revista Ferma
7 minute de citit

Gigantul Fendt 1000 Vario înseamnă putere germană

mewi111 m Gigantul Fendt 1000 Vario înseamnă putere germană

Primul eveniment a avut loc la Orțișoara, în apropierea sediului MEWI – importator Fendt în România. Au urmat apoi alte patru demonstrații în decursul unei săptămâni, în județele Galați, Tulcea și Giurgiu. În prealabil, Fendt 1000 Vario a fost în Ungaria iar după periplul românesc, a plecat în Bulgaria. „Prin aceste demonstrații ne dorim să întărim încrederea clienților pentru acest tractor – fiind un tractor nou, cumva într-un segment nemaiatins până acum. Un tractor ce se încadrează între tractoarele de mare putere pe șenile și tractoarele articulate, datorită greutății lui și a puterii pe care o dezvoltă. Astfel vrem să arătăm clienților că este posibilă transmiterea puterii de 500 CP de la motor pe roți, la sol”, ne-a declarat Radu Tălpan, reprezentant vânzări, brand manager Fendt în cadrul Mewi.

 

Un tractor complet nou

Cu o putere nominală de la 380 CP și până la 500 CP, seria 1000 Fendt aduce „un tractor complet nou, nu doar umflat cu pompa. Ideea de pornire în concepția acestei noi serii a fost introducerea unui tractor compact în clasa de putere de peste 400 CP, diferit de tractoarele pe șenile sau cele articulate și de tractoarele sistem, care au greutăți specifice foarte mari și care nu sunt adaptate pentru transport. Acest nou concept are un mare avantaj: flexibilitatea foarte bună pentru balastare. Greutatea (nebalastat) este de 14 tone, urmând a putea fi încărcat prin balastare până la maxim 24 tone. Astfel, noul tractor Fendt 1000 Vario nu intră în competiție directă cu nici unul dintre tractoarele existente deja”, după cum l-a prezentat Radu Tălpan.

Seria Fendt 1000 Vario este tractorul compact ideal pentru lucrări grele și mai puțin grele și chiar lucrări de transport. Există, de asemenea, posibilitatea de a lucra cu sistemul de conducere cu spatele.

 

Motorul MAN – inima tractorului

Inima tractorului Fendt 1000 Vario este motorul MAN, cu o capacitate de 12,4 litri și 6 cilindri. Acesta este un motor nou, testat și încercat în industria camioanelor, dar special adaptat și dedicat exclusiv pentru Fend 1000. Cuplul motor maxim se obține la 1200 rpm iar sistemul Fendt iD permite o variație de viteză între 650 și 1200 rpm. Motorul are o construcție simplă și un design compact. Seria Fendt 1000 Vario dezvoltă o viteză maximă la turații joase ale motorului și un cuplul motor mare: 2400 Nm/1200 rpm (comparativ cu tractorul Fendt 939 Vario S4: 1538 Nm/1450 rpm).

Tractorul respectă normele Tier IV Final. Tratarea gazelor eșapate este controlată prin sistemul de purificare (SCR) și sistemul de recirculare (AgRex) a gazelor.

Turbocompresorul VTG (cu geometrie variabilă) asigură funcționarea dinamică și un cuplu motor mare la un domeniu de turații mai mici. Cuplul maxim poate atinge 2400 Nm, la doar 1100 rpm, în cazul modelului Fendt 1050 Vario. Turația nominală se atinge la 1700 rpm, însă domeniul de lucru principal se găsește în intervalul 1150 – 1550 rpm. Fendt 1000 Vario atinge viteza maximă de 60 km/h la o turație economică de 1450 rpm, 50 km/h la 1200 rpm și 40 km/h la doar 950 rpm.

Rezervorul de motorină are 800 litri și 85 litri pentru AdBlue, integrate unul într-altul, pentru a permite lucrul cu roți duale și virajele cu aceste roți.

O altă inovație o reprezintă sistemul de răcire, respectiv geometria palelor și distanța mică față de carcasă (1-2 mm), ce asigură astfel o foarte bună eficiență (cu până la 50% mai bună față de ventilatorul clasic). Practic, acesta aspiră aer și îl împinge către radiatoare, nu îl trage de pe radiatorul din spatele radiatorului principal. 

 

Transmisie VarioDrive

Motorul puternic și silențios este completat de noua transmisie fără trepte VarioDrive – o versiune a transmisiei Vario, modificată pentru a putea susține puteri mult mai mari decât cele cu care s-a lucrat până acum și pentru un tren de rulare complet nou.

Noua transmisie VarioDrive, fără selector de trepte (treaptă de lucru și treaptă de transport), asigură o transmisie continuă de la 20 km/h la 60 km/h. Transmisia VarioDrive permite o distribuție automată a puterii cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală. Capacitățile hidrostatice sunt mult mai mari, de până la 370 cm3. „La noua transmisie VarioDrive, axul față poate fi acționat de o a doua forță de transmisie, separată, independentă de axul spate. Grupul motor al sistemului VarioDrive utilizează principiul repartizării puterii hidrostatic-mecanice. Sistemul beneficiază de o pompă hidraulică și de două motoare hidraulice independente, care asigură un cuplu motor separat punților față și spate. În viraje sau la ocolirea unui obstacol, tracțiunea se transmite către puntea față, apare astfel efectul de «pull-in turn» (asemănător celui de la raliu). Prin suprapunerea inteligentă a domeniului de la acționare la punțile față și spate, puterea nominală maximă dată de transmisie este disponibilă în întregul domeniu de viteză, de la 0 la 60 km/h, fără întreruperea puterii de tracțiune” a evidențiat Radu Tălpan.

Oricând este nevoie, indiferent de condiții, la lucrări grele ambreiajul pentru tracțiune integrală cuplează automat (detectează presiunea din transmisie). Astfel, operatorul nu mai este nevoit să comute între 4×4 și 4×2, iar atunci când se ocolește un obstacol sau se ia un viraj, tracțiunea maximă este pe puntea față.

Tractorul poate fi optim balastat pentru fiecare lucrare, viteza de lucru joacă un rol major în vederea balastării. Sistemul Fendt GripAssistant (echipare standard) în combinație cu VarioGrip (opțional) oferă operatorului o asistență sută la sută.

VarioGrip (sistemul de umflare/dezumflare a roților direct din cabină), cu o simplă apăsare de buton și conform setărior făcute inițial, va regla presiunea din pneuri la valoarea prestabilită.

 

 


UN TRACTOR PE CARE FERMIERII ȘI-L DORESC 

Fermierii prezenți au avut posibilitatea să conducă tractorul în agregat cu un cultivator Horsch Terrano 6MT și, în ciuda terenului umed, Fendt 1050 Vario a trecut cu viteză peste miriștea de lângă sediul Mewi de la Orțișoara.

Iojik Zifceak, administrator al societății Maxagro (Gătaia, Timiș), unul dintre fermierii prezenți și care a condus noul tractor, s-a arătat încântat de opțiunile oferite: „pentru lucrări grele, este foarte important consumul, tractoarele Fendt au un consum foarte mic și o mare fiabilitate. Noi avem utilaje grele și semănători de 24 rânduri și avem nevoie de putere mare iar modelul cu roți duble ne poate ajuta. L-am condus azi și, așa cum am mai spus, în ziua de azi tractoristul/operatorul are condiții foarte bune, practic cu GPS și tot confortul necesar. Să vă dau un exemplu: avem în fermă primul model Fendt 939 Vario negru și am ajuns la 38.000 ore de funcționare și merge impecabil, sunt foarte mulțumit de el. Acum mă gândesc serios la Fendt 1000 Vario, iar modele mai vechi le trecem pe lucrări de transport”.

 

 

 

Articol publicat in revista Ferma nr.13(174) 1 – 15 august 2016

Cisteste si...

Recomandările redacției

Witness P*S – taurul Simmental de 206.000 de euro!

În vârstă de aproximativ unsprezece luni, Witness P*S este cel mai scump taur din rasa Simmental vândut vreodată la o licitație în Bavaria. Taurul recordist este fiul lui Wirbelwind-P*S, a fost crescut de Christiane Böhm

taur Witness PS Witness P*S - taurul Simmental de 206.000 de euro!
Ultimele articole
Comportament natural pe pardoseli antiderapante Nu ignorați pododermatitele!

Nu ignorați pododermatitele!

V-ați întrebat ce legătură există între comportament, productivitate și sănătatea ongloanelor la vacile de lapte? Statisticile arată că o vacă […]

Citește mai multe știri →