Conferința anuală Syngenta - Revista Ferma
3 minute de citit

Conferința anuală Syngenta

Într-o atmosferă destinsă, echipa Syngenta a prezentat fermierilor portofoliul de semințe pentru floarea-soarelui și porumb, produse pentru protecția plantelor și tehnici de aplicare. Raluca Botan, marketing manager Syngenta, a făcut o retrospectivă a anului 2016 pentru companie și o analiză a pieței. Totodată, a trecut în revistă produsele noi pentru anul 2017. Mihai Saftencu, director de vânzări pe zona de vest a prezentat oferta comercială, iar Andrei Măruțescu, Head of Corporate Affairs, a reamintit tehnicile de aplicare a produselor pentru protecția plantelor.

SY Diamantis – cel mai nou hibrid de floarea-soarelui
Portofoliul de floarea-soarelui a fost prezentat de Dana Răduică, campaign manager, împreună cu Tiberiu Șerbănoiu, inginer cercetare culturi oleaginoase. Syngenta este în continuare lider în segmentele Clearfield, Clearfield Plus și High Oleic. SY Diamantis este cel mai nou hibrid de floarea-soarelui, foarte productiv și adaptat tehnologiilor intensive.
Prin selecție și ameliorare, Syngenta dorește să obțină de la hibrizii de floarea-soarelui: potențial de producție, toleranță la secetă, maturitate, stabilitate, toleranță la erbicid, toleranță la boli (Mana, Phomopsis, Sclerotinia și Orobanche), conținut bun de ulei și high-oleic.

Selecția și ameliorarea porumbului Syngenta
Prezentarea portofoliului de porumb, a obiectivelor urmărite în ameliorare și a programelor tehnologice pentru protecția culturii au fost făcute de Ionuț Nae, campaign manager, alături de Andras Zilahi, expert tehnic. Andras Zilahi lucrează de zece ani pentru Syngenta, mai întâi în echipa de vânzări și apoi ca expert tehnic. În Ungaria, Syngenta are o stație de cercetare în Karcag, care se ocupă cu testarea de linii și hibrizi de porumb în microloturi, loturi de floarea-soarelui, rapiță și de cereale. La porumb, departamentul de cercetare și dezvoltare din Ungaria urmărește selecția și ameliorarea pentru „potențialul de producție, viteza de pierdere a apei din bob, adaptabilitatea la condiții diferite de tehnologie, toleranța la secetă și la arșiță, cu focus special pe grupele 300 FAO”. Pactic, Syngenta urmărește nevoile fermierului.
La porumb se folosesc două metode de hibridare: tradițională și diploidă. Criteriile urmărite în programele de ameliorare pentru crearea de noi linii sunt: vigoarea de răsărire, înflorirea timpurie, mărimea paniculului, capacitatea de a forma și al doilea știulete, dezvoltarea rădăcinii în profunzime, stay green-ul, pierderea rapidă a apei din bob, eficiența în producerea de sămânță, caracteristicile știuletelui și toleranța la boli. Ciclul de viață de la formarea liniei până la lansarea în comercial este de 7-10 ani.
În cultura porumbului, o combatere cât mai timpurie a buruienilor este esențială în exprimarea potențialului genetic de producție.
Descrierea hibrizilor de porumb și de floarea-soarelui au fost însoțite de prezentarea unor rezultate de producție obținute la fermierii din vestul țării.

PRODUSE DE ULTIMĂ GENERAȚIE
La porumb a fost remarcat hibridul SY Senko (FAO 490), ce oferă o producție ridicată în condiții intensive. Dar și hibrizii timpurii cu mare potențial de producție, adaptabilitate la condiții diferite de tehnologie, viteză ridicată de pierdere a apei din bob și toleranță la secetă.
În domeniul produselor pentru protecția plantelor, Syngenta a prezentat fungicidele de ultimă generație: Seguris Xtra – cu trei moduri diferite de acțiune pentru o protecție totală, și Archer Turbo – puterea Turbo care elimină bolile foliare.

 

 

 

Articol publicat in revista Ferma nr. 3 (186) din 15-28 februarie 2017

 

 

 

 

 

 

 

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →