Inaugurată în 2012, fabrica de la Bhuj a BKT a cunoscut o dezvoltare impresionantă, unică în sectorul global al anvelopelor off-highway (agricultură, construcţii şi industriale), nu numai la nivelul infrastructurii de producţie, cercetare, inovare şi testare, dar şi în ceea ce priveşte veniturile realizate şi mai ales prin perspectivele şi planurile de creştere prevăzute pentru următorii ani.
Strategia şi obiectivele grupului BKT pentru următorii ani au fost dezvăluite presei internaţionale sub forma unor obiective precise, cu un plan de dezvoltare detaliat şi bine conceput, cu ajutorul căruia complexul de la Bhuj va deveni cea mai modernă unitate de producţie pentru anvelopele off-highway.
BKT răspunde noilor provocări: prin asumarea responsabilităţii şi cu angajamente concrete faţă de societate şi mediu, prin abordarea de noi sectoare, aşa cum sunt şenilele de cauciuc şi anvelopele radiale de mari dimensiuni destinate industriei miniere. Această atitudine şi noile proiecte reflectă pur și simplu mediul cultural din care această companie provine.
De la stg. la dr.: Lucia Salmaso – director marketing BKT, Rajiv Poddar – director general adjunct, Arvind Poddar – CEO BKT, Dilip Vaidya – director of technology BKT.
Extinderea suprafeţei cu peste 260%
În 2012, fabrica din Bhuj ocupa o suprafață de 123 ha. După programul de investiţii de 500 de milioane de dolari început în 2015, suprafaţa ocupată a ajuns la 258 ha în 2022. În februarie 2023, complexul industrial se întindea pe 283 ha, iar până la sfârșitul anului 2023 va ajunge la 323 ha. Această extindere dă posibilitatea instalării de noi echipamente şi hale de producţie, amenajarea mai multor zone de testare şi, implicit, creșterea volumelor de producţie pentru a satisface creșterea cererii din piaţă.
Complexul industrial de la Bhuj este unul modern, cu utilaje eficiente, cantități reduse de deșeuri şi un proces de fabricaţie sustenabil. În acelaşi timp, odată cu micșorarea costurilor, procesele de producție au devenit din ce în ce mai fiabile și, cel mai important pentru BKT, cu riscuri profesionale drastic reduse, iar confortul lucrătorilor este îmbunătățit. Concret, dacă în 2013 producţia zilnică era de 38 tone, în 2015 s-a ajuns la 92 tone/zi, iar la finalul anului 2022 vârful de producţie a fost 436 tone/zi.
Investiţiile au crescut producţia şi cota de piaţă
Conform declaraţiilor oficiale, „de la înfiinţarea fabricii, totalul investiţiilor BKT în unitatea de la Bhuj se ridică la circa un miliard de dolari, iar în următorii ani vor mai fi investiţii în valoare de încă 500 milioane de dolari”.
La finalul conferinţei de presă, în cadrul unei sesiuni restrânse de întrebări, oficialii BKT au declarat că „la nivel global, în sectorul anvelopelor agricole, cota de piaţă a BKT este de circa 11%, iar în sectorul off-highway – 6%. În majoriatea statelor europene cota de piaţă pentru anvelopele agricole este între 10 şi 20%, iar în câteva state este de peste 25%”. De asemenea, „din totalul producţiei de la Bhuj, circa 60% sunt anvelope agricole, iar în următorii ani va creşte producţia de şenile din cauciuc, inclusiv pentru agricultură, de la 5-7 tone/zi, cât este în prezent, la 35 tone/zi şi apoi ne dorim să ajungem la o producţie de 50 tone/zi. Toate investiţiile viitoare sunt posibile datorită creşterii interne şi a dezvoltării organice a companiei” a declarat Arvind Poddar, CEO BKT.
„Viziunea BKT pentru următorii trei ani reprezintă continuarea unui plan de business construit cu prevedere și dedicare, prin observarea cu atenție a tendințelor pieței, dar și datorită rezervelor nelimitate de pasiune și curaj.” – ARVIND PODDAR, CEO BKT
Propria fabrică de negru de fum
Propria fabrică de negru de fum a intrat în funcțiune în 2017 şi este de așteptat să producă 198.600 de tone/an. Acum se produc două tipuri de negru de fum, iar departamentul de cercetare și dezvoltare plănuiește să adauge un al treilea tip „special” de negru de fum, cu proprietăți unice.
În prezent, 65-70% din producţia de negru de fum este destinată consumului propriu, restul fiind vândut. Odată cu creşterea producţiei de anvelope şi a producţiei de negru de fum va creşte şi consumul intern, dar, totodată, vor creşte şi vânzările către terţi, astfel încât în următorii trei ani vânzările vor ajunge la aproape 50% din totalul producţiei interne de negru de fum.
Bunăstarea „familiei BKT”
Extinderea capacității de producție a necesitat şi o îmbunătățire semnificativă a logisticii operaționale, care a permis angajarea de noi lucrători specializați. De asemenea, îmbunătățirea condițiilor de siguranță şi bunăstarea angajaților este un angajament important pentru BKT. Cel mai elocvent exemplu în acest sens este complexul de locuinţe „atașat” fabricii de la Bhuj, în care locuiesc aproape cinci mii de angajaţi şi familiile lor. Sănătatea şi educaţia angajaţilor şi familiilor lor sunt, de asemenea, în grija BKT, care finanţează o veritabilă „uzină comunitară” completă: locuinţe, școli, spaţii pentru cultură, sport şi divertisment.
Responsabilitatea faţă de mediu
Bhuj este un model și în ceea ce priveşte responsabilitatea faţă de mediu. Centrala electrică proprie a fost construită încă din 2013, pentru a avea la dispoziție o sursă de energie electrică fiabilă și controlată. Astăzi, la producerea autonomă a energiei contribuie atât panourile solare, cât și instalația de cogenerare. În 2022, instalația de producere a energiei prin cogenerare a fost extinsă de la 20 la 40 MW și va crește. Energia solară contribuie cu 1,2 MW în prezent, iar prin extindere se va ajunge la 5,5 MW în următorii 2-3 ani.
Principiul Zero Liquid Discharge (ZLD – Deversare zero a lichidelor) a fost adoptat încă din 2019, ceea ce înseamnă că nu există deșeuri lichide eliberate în afara fabricii. Toată apa utilizată în fabrică este tratată, filtrată, purificată și reutilizată. O dovadă a „purităţii” apei este faptul că în bazinele de stocare şi decantare a apei se cresc peşti…
VIZIUNE SIMPLĂ ȘI FOARTE PRACTICĂ
„Călătoria pe care am început-o la Bhuj în 2012 nu a fost niciodată una din care să ne întoarcem, ci una care să ne pregătească să descoperim viitorul. Obiectivele pe care ni le-am stabilit singuri atunci când am decis să deschidem fabrica de la Bhuj au fost proporționale cu soliditatea financiară de la momentul respectiv, dar, mai presus de toate, cu o viziune care este măreață și practică în egală măsură. Analizarea pieței și anticiparea acesteia, cu pasiune și prevedere, este ceea ce am făcut în toți acești ani. Dezvoltarea a fost întotdeauna în ritmul cererii, nu fără – ca să fiu sincer – curaj și creativitate, dar niciodată fără ca obiectivele și investițiile noastre să aibă baze solide”, a declarat Rajiv Poddar, director general adjunct – BKT.
Rajiv Poddar, director general adjunct – BKT
un articol de
GHEORGHE GHIȘE