În cadrul conferinţei internaţionale de presă desfăşurată în Mumbai, în luna ianuarie a.c., echipa de management a companiei Balkrishna Industries Limited (BKT) a prezentat planurile de dezvoltare şi strategia pentru viitorii ani.
Anvelopele gigant sunt una dintre cerinţele pieţei la care departamentul de cercetare şi dezvoltare al BKT trebuie să răspundă. În acest domeniu, provocarea majoră, comparativ cu producţia anterioară, o reprezintă viteza mare combinată cu sarcini extrem de grele pe distanţe lungi, la care se adaugă forţele laterale extreme ce produc stres mecanic asupra marginilor anvelopelor.
Un alt proiect important la care BKT lucrează este dezvoltarea compuşilor de înaltă performanţă cu ajutorul nanomaterialelor sau al nanocompozitelor.
La SIMA (Paris) va fi lansată cea mai mare anvelopă radială pentru agricultură pe care BKT a proiectat-o vreodată: Agrimax Force IF 750/75 R 46. „Această anvelopă, cu un diametru de 2,30 metri, dovedeşte intenţia BKT de a explora şi de a penetra noi segmente ale pieţei şi de a-şi îmbunătăţi şi eficientiza în continuare procesele de fabricaţie. Un element esenţial care contribuie la succesul nostru sunt produsele noastre, recunoscute pe piaţă ca fiind de calitate superioară. {i nu ne vom opri aici, vom continua să dezvoltăm noi produse care sunt mai performante, precum şi noi dimensiuni”, a declarat Rajiv Poddar, director executiv al BKT.
În ceea ce priveşte activitatea de anul trecut, BKT a înregistrat o creştere de 14% a valorii vânzărilor faţă de anul precedent.
În ultimii ani, prin intermediul complexului de la Bhuj, Balkrishna Industries Limited (BKT) şi-a dublat capacitatea de producţie. Investiţiile viitoare vor fi alocate şi altor unităţi de producţie din India, pe lângă cea de la Bhuj. De exemplu, prima fabrică BKT din Aurangabad va fi complet reconstruită pe un teren de 22 hectare, situat la 5 kilometri distanţă din structura actuală. Viitoarea fabrică va avea o capacitate de producţie de 30.000 tone pe an (echivalentă cu producţia actuală a vechii fabrici) şi va fi gata în 2021.
Un alt aspect cheie al strategiei BKT este reţeaua de distribuţie. „Partenerii noştri sunt un element determinant în acest lanţ. Oriunde şi ori de câte ori este posibil, interacţionăm cu ei, îi ascultăm şi le oferim instruirile tehnice şi comerciale necesare pentru a construi împreună cu ei dezvoltarea viitoare”, a spus Rajiv Poddar.
În România, IMPAR este dealer exclusiv pentru anvelopele BKT.
BKT construieşte o fabrică în SUA
Recunoscută pentru concentrarea pe inovaţie şi tehnologie, BKT a anunţat construirea unei unităţi de producţie în SUA.
Această nouă investiţie BKT, în valoare de 100 milioane de dolari, urmează să deservească nu numai pieţele din SUA, ci întreaga regiune americană. „Acesta este un pas important pentru a consolida şi a spori gradul de conştientizare a mărcii noastre pe teritoriul american. Produsele noastre «Made in USA» ne vor permite să pătrundem mai repede pe piaţa locală OEM, oferind o livrare rapidă, şi vom exporta, de asemenea, anvelopele noastre în întreaga regiune americană într-un mod mai competitiv”, a declarat Arvind Poddar, preşedinte şi managing director BKT. Acest nou site de producţie va fi primul din afara Indiei, unde grupul multinaţional deţine cinci facilităţi de producţie.
Europa este în prezent cea mai mare piaţă de vânzări pentru BKT, reprezentând mai mult de jumătate din cifra de afaceri globală a companiei. America este însă o piaţă din ce în ce mai interesantă şi în plină expansiune. Această perspectivă pozitivă a condus la decizia BKT de a demara un proiect „greenfield” în SUA, care în final va avea o capacitate anuală de producţie de aproximativ 20.000 tone în întregul segment de anvelope off-highway. Finalizarea proiectului este aşteptată până la 31 martie 2021.
„Putem anticipa o creştere considerabilă pentru următorii ani, mai ales datorită contribuţiei capacităţii de producţie Bhuj, care reprezintă o parte a strategiei noastre globale ce vizează atingerea unui volum de vânzări de peste 270.000 tone până în 2020 şi îmbunătăţirea acestei performanţe şi în următorii ani. Prin această strategie, ne aşteptăm să ajungem la o cotă de piaţă globală de 10% până în 2025”, susţin reprezentanţii BKT.
Un articol publicat în revista Ferma nr. 3/230 (ediţia 15-28 februarie 2019)