AGRICULTURA românească, CU sau FĂRĂ PESTICIDE? - Revista Ferma
3 minute de citit

AGRICULTURA românească, CU sau FĂRĂ PESTICIDE?

Sau… „Cum cultivă fermierii români legumele şi fructele şi ce folosesc ca să le menţină sănătoase?”, „Care sunt pesticidele autorizate în România şi la nivel european, care sunt dozele folosite de fermieri pentru protecţia recoltelor?”, „Va fi o criză a alimentelor odată cu interzicerea mai multor produse de protecţie a plantelor?”, sunt întrebări la care fiecare dintre noi avem dreptul să cunoaştem răspunsurile.

Tocmai de aceea AIPROM (Asociaţia Industriei de Protecţia Plantelor din România) a lansat în parteneriat cu Asociaţia Europeană de Protecţia Culturilor (ECPA), campania “CU sau FĂRĂ pesticide?” dedicată fermierilor, companiilor, dar şi publicului larg. Campania se va desfăşura în perioada 27 martie – 31 decembrie 2017, prin intermediul Social Media, prin organizarea unor evenimente cu studenţi, fermieri şi reprezentanţi ai companiilor producătoare de produse pentru protecţie a plantelor în Bucureşti, Cluj şi marile zone agricole ale ţării.

3 MOTIVE bine ÎNTEMEIATE
1. În cadrul campaniei #CusauFără pesticide va fi lansat şi proiectul „Cunoaşte-ţi fermierul”, prin care fermierii vor explica cum, în ce doze şi de ce folosesc produse de protecţie a plantelor, astfel încât publicul să fie corect informat despre fructele şi legumele pe care le consumă, fie că sunt achiziţionate din pieţe sau din centrele comerciale.

ECPA_WOW_Tomato_RO_b

Potrivit unui studiu european, disponibilitatea pe piaţa globală, pentru consum, a mai multor tipuri de fructe şi legume ar putea fi semnificativ redusă dacă nu ar mai fi folosite produse de protecţie a plantelor. Spre exemplu, producţia de mere din Polonia ar scădea, fără pesticide, cu 20%. De asemenea, pesticidele ajută pe fermierii francezi să crească producţia de roşii cu 85%. Până la 40% din recoltele modiale sunt distruse anual de boli şi dăunători, iar fără pesticide, piederea s-ar dubla.

2. Un al doilea motiv pentru nevoia de informare este fenomenul de pesticide contrafăcute. Numărul cazurilor de produse de protecţia plantelor contrafăcute, care nu respectă standardele europene de omologare, este în creştere, fiind astfel critic ca fermierii şi consumatorii să fie corect informaţi, să cunoască beneficiile unui produs de protecţie a plantelor omologat şi care sunt instituţiile cărora le pot solicita informaţii suplimentare în astfel de situaţii.

3. Un obiectiv în plus al campaniei este de a informa studenţii de la facultăţile de specialitate – viitori ingineri agronomi sau fermieri asupra utilizării responsabile a pesticidelor şi despre reglementările în vigoare.

Campania AIPROM face parte dintr-un proiect de informare privind folosirea responsabilă a produselor pentru protecţia plantelor, desfăşurat, până în prezent, în mai multe state europene, precum: Danemarca, Franţa, Germania, Ungaria, Italia, Polonia, Portugalia, Spania şi Marea Britanie.

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →