AGCO are, la nivel global, 2.700 de dealeri și distribuitori, iar „Europa” a contribuit cu peste 50% din vânzările nete ale Grupului în 2024.
În statele europene se găsesc 755 de dealeri/distribuitori ai AGCO, dar aceştia au contribuit cu 55% din vânzările nete în 2024, în creștere față de 49% în 2023. În aceeaşi perioadă, cei 1.215 de dealeri din America de Nord şi care reprezintă aproape jumătate din totalul reprezentanțelor AGCO la nivel global, au contribuit doar la 24% din vânzările nete din 2024 pentru producătorul de echipamente agricole, în scădere față de 26% în 2023.

AGCO are în America de Sud 325 de dealeri care au realizat o cotă de doar 11% din totalul vânzărilor Grupului în 2024, în scădere faţă de 16% în 2023.
De remarcat faptul că în ambele continente Americane cota vânzărilor dealerilor AGCO a scăzut în 2024, raportat la vânzările din 2023. O creştere importantă a vânzărilor dealerilor AGCO s-a produs în Europa (+6%) şi o foarte mică creştere în restul lumii (+1%).
Perspective AGCO pentru 2025
Vânzările nete ale AGCO pentru 2025 sunt estimate să ajungă la aproximativ 9,6 miliarde de dolari, deoarece câștigurile cotei de piață sunt mai mult decât compensate de scăderea cererii și de reducerea continuă a stocurilor dealerilor.
Marja operațională ajustată este proiectată să se situeze între 7,0% și 7,5%, reflectând impactul vânzărilor mai mici și al volumelor de producție mai mici. Pe baza acestor ipoteze, câștigurile ajustate pe acțiune AGCO pentru 2025 sunt vizate la aproximativ 4,00-4,50 USD.

FarmerCore – noul program AGCO pentru fermieri şi dealeri
În 2024, AGCO a anunțat lansarea FarmerCore, o inițiativă globală menită să ofere o experiență generaților următoare de fermieri și dealeri, construită pe trei piloni:
- mentalitatea în fermă,
- acoperirea inteligentă a rețelei de delari,
- implicarea digitală.
Conform raportului, FarmerCore va fi implementat în strâns parteneriat cu rețeaua globală de dealeri AGCO. Programul a fost lansat anul acesta în anumite organizații de dealeri din America de Nord și de Sud, iar extinderea continuă este așteptată şi pe parcursul anului 2025. AGCO monitorizează performanța și profitabilitatea fiecărui dealer și stabilește programe care se concentrează pe îmbunătățirea continuă a performanțelor dealerilor.
„Ofertele noastre de utilaje și tehnologii sunt îmbunătățite și mai mult de FarmerCore, un nou model de distribuție în America de Nord și de Sud care duce afacerea de la magazinele fizice la fermă, unde și cum doresc fermierii să fie deserviți”, a declarat Eric Hansotia, președinte și CEO al AGCO.

Conform programelor operaţionale, până în 2029, AGCO își propune să:
- îmbunătățească marjele operaționale ajustate la mijlocul ciclului la 14%-15%,
- să depășească creșterea industriei cu 4%-5% anual.
- o conversie anuală a fluxului de numerar liber de 75%-100%.
- extinderea vânzărilor nete ale Fendt în America de Nord și de Sud la 1,7 miliarde de dolari, pe măsură ce compania continuă să lanseze o gamă completă de produse Fendt
- creșterea vânzărilor nete de piese până la valoarea de 2,3 miliarde de dolari, crescând în același timp cota de piață a pieselor originale AGCO.
- realizarea unor vânzări nete de agricultură de precizie de 2,0 miliarde de dolari.
Rezultate mai bune pentru fermieri cu ajutorul tehnologiei
Seth Crawford, vicepreședinte senior și director general al celei mai noi mărci lider a AGCO, PTx, a evidențiat parcursul companiei pentru a deveni lider global în domeniul soluțiilor de agricultură inteligentă și autonomie pentru flote mixte.
„AGCO este singura companie care poate moderniza eficient aproape orice marcă sau model de echipament cu tehnologia Precision Planting și PTx Trimble, care va duce la randamente mai mari cu mai puține resurse pentru fermieri”, a declarat Seth Crawford. „Mentalitatea noastră, axată pe modernizarea pe primul loc, este de a crește piața noastră totală adresabilă și de a accelera adoptarea tehnologiei, rezultând fermieri mai profitabili.”
AGCO – Creșterea portofoliului PTx se concentrează pe:
- Inovarea mai rapidă și mai bună decât concurenții, cu 3-5 produse noi lansate în fiecare an, accelerarea lansării portofoliului de pulverizatoare, executarea strategiei Connected Cloud și globalizarea portofoliului de produse.
- Dezvoltarea distribuției prin creșterea numărului de distribuitori de tehnologie completă, implicarea de noi producători de echipamente originale (OEM) și creșterea ofertelor din portofoliu către producătorii de echipamente originale (OEM), inclusiv mărcile de top ale AGCO: Fendt, Massey Ferguson și Valtra.
AGCO a furnizat, de asemenea, o actualizare a platformei sale de date PTx, care este esențială pentru a ajuta fermierii să gestioneze operațiunile din flota mixtă. Prima ofertă de platformă este așteptată să fie disponibilă în 2025, iar lansarea completă a platformei este așteptată în 2027.
AGCO oferă portofoliul PTx către fermieri într-un mod unic, prin intermediul distribuitorilor specializați și diferențiați în modernizarea agriculturii de precizie, precum și prin opțiuni de montare din fabrică pentru producătorii de echipamente originale și mărcile de top AGCO.
Citeşte şi: Vânzările de tractoare în Europa au scăzut la cel mai mic nivel din ultimii 10 ani