2 minute de citit

XERION, în cursa pentru tractorul anului 2024

Noul Xerion seria 12 scaled XERION, în cursa pentru tractorul anului 2024

Noul Xerion seria 12 şi-a câştigat deja dreptul de a fi nominalizat printre finaliştii care se vor întrece pentru titlul de tractorul anului 2024, a cărui decernare va avea loc în noiembrie, cu ocazia expoziţiei de la Hanovra. De altfel, membrii juriului s-au deplasat în Germania special pentru a evalua această candidatură, iar surse avizate spun că şansele sunt destul de mari pentru ca producătorul german să-şi treacă în palmares mult râvnitul trofeu. Dar ce are atât de special acest tractor?

4 motive de îngrijorare pentru competitori

  1. În primul rând, vorbim de cele mai puternice tractoare Xerion construite până acum. Cele două modele echipate cu şenile (versiunea pe roţi nu va fi disponibilă deocamdată pentru piaţa europeană) – 12.650 şi 12.590 au sub capota nou proiectată un motor Mercedes-Benz de 15,6 litri, care furnizează nu mai puţin de 653 cai putere, respectiv 585 CP!
  2. Vârful de gamă oferă performanţe impresionante, cu un cuplu maxim de 3.100 Nm disponibil chiar şi la 1.300 rpm, datorită conceptului inovator de turaţii reduse.
  3. În plus, Claas şi-a dezvoltat propriile şenile Terra Trac cu sistem integrat de amortizare, o caracteristică unică în comparaţie cu alţi producători care implementează direcţia articulată pe acest segment de putere.
  4. Noul Xerion seria 12 este echipat cu transmisie continuu variabilă CMATIC de ultimă generaţie, uşor de întreţinut, durabilă şi perfect adaptată cuplului optim şi caracteristicilor de consum ale motorului.

Cea mai mare cabină premium

Confortul operatorului a fost o prioritate esenţială în timpul dezvoltării noului Xerion:

  • Cabina a fost extinsă cu 27 cm în faţă, devenind în prezent cel mai mare centru de comandă din segmentul de tractoare premium.
  • Scaunul operatorului poate fi rotit cu 40° pentru a oferi o vizibilitate perfectă asupra implementelor ataşate. Pe de altă parte, designul inteligent plasează sistemul de evacuare în afara câmpului vizual al şoferului, fiind integrat în partea dreaptă a şasiului, sub cabină.
  • Toate funcţiile cheie sunt operate şi monitorizate de la nivelul cotierei ergonomice cu manetă de comandă multifuncţională CMOTION şi al terminalului cu ecran tactil CEBIS. Astfel, conceptul de control standardizat este acum disponibil pentru toate tractoarele Claas între 125 şi 653 CP.

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →