Un studiu despre costurile alimentare relevă inegalităţi între consumatorii din UE - Revista Ferma
2 minute de citit

Un studiu despre costurile alimentare relevă inegalităţi între consumatorii din UE

Datele indică faptul că majoritatea consumatorilor consideră că războiul din Ucraina a dus la creşterea preţurilor la alimente în Europa. De asemenea, mulţi vorbesc despre o distribuţie inegală a acestor costuri şi a profiturilor obţinute de pe urma conflictului de către aceste industrii.

supermarket-cumparaturi_bAproape jumătate distre persoanele participante la sondaj cred că aceste costuri sunt distribuite în mod inechitabil, 48% dintre respondenţi considerând că războiul a permis comercianţilor cu amănuntul şi producătorilor de produse alimentare să obţină mai multe profituri. Studiul, citat de Euractiv, a fost realizat de un consorţiu de universităţi europene, condus de Universitatea Aarhus şi cu sprijinul Institutului European de Inovare şi Tehnologie (EIT Food).

La începutul acestui an, Oxfam International a raportat că averile miliardarilor cu afaceri în industria alimentară şi de energie au crescut cu peste 400 miliarde de euro din 2020, adică un miliard de dolari profit la fiecare două zile! Produsele despre care consumatorii consideră că preţurile au crescut cel mai mult sunt cele de origine animală, cum ar fi carnea roşie (55%), peştele (52%) şi produsele lactate (51%).

Sondajul relevă că aproape patru din zece consumatori (37%) cumpără mai puţină carne roşie, în timp ce o treime dintre aceştia cumpără mai puţin peşte şi carne de pasăre (33% fiecare). Alte „comportamente de consum” descoperite de cercetători sunt trecerea la mărci şi magazine mai ieftine pentru a umple coşurile de cumpărături.

Cu toate acestea, conform studiului, unii consumatori aleg să renunţe complet la anumite produse din dieta lor. Aceasta se referă în principal la mâncărurile gata preparate (12%) şi la băuturile alcoolice (10%). Etichetele joacă, de asemenea, un rol esenţial în comportamentul consumatorilor, deoarece studiul arată că aproape patru din zece cumpărători le folosesc mai des pentru a compara produsele.

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →