Un interviu cu Marcelo Pedrazzini despre piața utilajelor agricole din România - Revista Ferma
7 minute de citit

Un interviu cu Marcelo Pedrazzini despre piața utilajelor agricole din România

Marcelo Pedrazzini New Holland 1 Un interviu cu Marcelo Pedrazzini despre piața utilajelor agricole din România
Marcelo Pedrazzini

”Încercăm să oferim clienţilor soluţii pentru a stimula nevoia de cash-flow.” – MARCELO PEDRAZZINI, Director de vânzări la New Holland pentru Europa de Est

Piaţa maşinilor şi echipamentelor agricole a suferit în ultimii doi ani din cauza crizelor care au alimentat incertitudinea şi instabilitatea sectorului. Iată ce spune Marcelo Pedrazzini, director de vânzări la New Holland pentru Europa de Est, despre ce se întâmplă în industrie.

Redactor: Ţinând cont de provocările cu care se confruntă piaţa maşinilor şi echipamentelor agricole în general, piaţa românească pare a fi una stabilă, chiar dacă fermierii noştri se plâng de preţurile mici la cereale şi alte materii prime pe care le produc…

Marcelo Pedrazzini: Pe undeva, piaţa românească a profitat din plin de pe urma fondurilor europene alocate pentru investiţii la momentul potrivit. Iar asta a făcut diferenţa faţă de statele vecine precum Bulgaria sau Serbia, pe care am avut ocazia să le vizitez şi unde nu există o astfel de structură şi sprijin din partea guvernelor, ceea ce face ca situaţia lor să fie mult mai rea. Din ceea ce estimez eu, piaţa românească în termeni de vânzări a scăzut cu doar 20% de la un an la altul, nicidecum mai mult de atât. New Holland este un jucător important pe segmentul combinelor de recoltat şi partenerul preferat pentru multe dintre marile corporaţii agricole de aici, iar prognoza noastră este că anul acesta în România se vor vinde în jur de 500-550 de astfel de unităţi şi circa 2.400-2.500 de tractoare; o uşoară scădere faţă de anul trecut. În funcţie de preferinţele fermierilor, desigur, vom avea şi noi cota noastră de piaţă.

Redactor: Aşadar, piaţa tractoarelor pare a fi cea mai expusă la fluctuaţiile care au apărut în urma crizelor ce s-au succedat în ultimii ani.

Marcelo Pedrazzini: Aşa este, piaţa tractoarelor suferă cel mai mult în momentul de faţă. Toate aceste perturbaţii provocate de inflaţie, de majorarea dobânzilor sau chiar invazia rusă în Ucraina au influenţat industria şi în special vânzările de tractoare. Cu toate astea, împreună cu partenerul nostru din România – AgroConcept, încercăm să oferim clienţilor de aici soluţii pentru a stimula nevoia de cash-flow. Spre exemplu, avem astăzi în ofertă o schemă de sprijin financiar care poate reduce capitalul investiţional cu 30% pentru achiziţia de tractoare, pe o perioadă de cinci ani. Şi există chiar posibilitatea de a refinanţa această investiţie pentru încă cinci ani. Nu totul este despre preţuri, ci despre calitatea muncii pe care o prestăm în beneficiul clienţilor. Aşa cum a menţionat-o şi domnul Jaydeep Singh (CEO AgroConcept – n.r.), ne oprim doar atunci când clienţii noştri se opresc. Este un principiu după care ne ghidăm şi noi, încercând astfel să le facem viaţa mai uşoară fermierilor într-un moment atât de dificil.

Redactor: Din păcate, nu sunt semne că mediul de afaceri s-ar putea îmbunătăţi în viitorul apropiat…

Marcelo Pedrazzini: Deşi personal îmi doresc ca situaţia să se îndrepte cât mai repede, se pare că 2024 va fi un an la fel de complicat. Totuşi, chiar şi în mijlocul unei furtuni trebuie să ştii să navighezi pentru a supravieţui, ca să ajungi în siguranţă la destinaţie. Iar noi, la New Holland, ştim încotro ne îndreptăm şi care ne sunt obiectivele. De aceea, în permanenţă, căutăm soluţii pentru clienţii noştri, pe care îi considerăm parteneri.

T6.180 Methane Power Un interviu cu Marcelo Pedrazzini despre piața utilajelor agricole din România

Redactor: Este România o piaţă atât de importantă pentru New Holland?

Marcelo Pedrazzini: Dacă ne referim la Europa de Est, categoric este cea mai importantă piaţă a noastră. Excluzând, desigur, Ucraina, care este o ţară uriaşă, confruntată acum cu probleme extrem de grave. Încă vindem în Ucraina, dar acolo situaţia este foarte complicată. Câmpurile fermierilor sunt minate, campaniile agricole decurg cu dificultate. Fiecare îşi riscă practic viaţa încercând să continue această activitate. Cu cât se va încheia mai repede războiul, cu atât va fi mai bine.

Redactor: Din experienţa dumneavoastră de până acum, care sunt preferinţele fermierilor români în ceea ce priveşte achiziţia de tractoare? Se caută mai mult tractoarele de putere mare sau cele de dimensiuni mai mici?

Marcelo Pedrazzini: Cred că ambele categorii sunt căutate în România. Din păcate, însă, din cauza problemelor apărute pe lanţurile de aprovizionare, pe care de altfel toţi producătorii le-au resimţit în ultimii doi ani, am suferit destul de mult. Am reuşit totuşi să ne păstrăm o poziţie excelentă pe segmentul tractoarelor de putere redusă, aş putea spune că suntem printre lideri la acest capitol. De asemenea, pe segmentul 100-200 CP avem o contribuţie relevantă în piaţă. Am observat, în plus, un interes major al fermierilor români pentru tractoarele de peste 250 cai putere. Aici noi am avut cele mai mari dificultăţi legate de aprovizionare, iar acum lucrurile încep să se îndrepte, dar e nevoie de ceva mai mult timp. Dacă ar fi să trag o concluzie, cred că fermierul român e din ce în ce mai interesat de tractoarele de putere mare şi implemente care acoperă lăţimi de lucru mari.

Redactor: Apar noi tehnologii, inclusiv cele de conducere autonomă. New Holland a venit cu propriul său sistem care transformă practic un tractor convenţional într-unul ce nu necesită operator uman. Sunt fermierii pregătiţi să accepte aceste tehnologii?

Marcelo Pedrazzini: Cred că piaţa nu este încă pe deplin pregătită pentru acest tip de tehnologii. Dar grupul CNH, din care face parte şi New Holland, are tot interesul să satisfacă aceste cereri dacă ele vor veni. Deocamdată avem preocupări legate de amprenta de carbon. Noi suntem lideri în domeniul energiei curate şi tractorul alimentat cu metan este dovada angajamentului nostru în această direcţie. Investim enorm în dezvoltarea de sisteme de propulsie care folosesc combustibili alternativi. Pentru că înainte de a veni cu soluţia de conducere autonomă, trebuie să ne asigurăm că avem un impact minim asupra mediului.

Redactor: În noiembrie va avea loc Agritechnica, un eveniment aşteptat de toată lumea, mai ales că ediţia din 2021 a fost anulată din cauza pandemiei de Covid-19. La ce să ne aşteptăm din partea New Holland?

Marcelo Pedrazzini: Veţi avea ocazia să vedeţi la Hanovra câteva produse extraordinare. Şi pentru că România este o piaţă atât de importantă pentru noi, un grup select de clienţi au avut privilegiul de a testa unele dintre noile tehnologii New Holland care vor fi lansate pe piaţă în curând, atât pe segmenul sistemelor de recoltat, cât şi al tractoarelor. Am introdus deja noua serie HD, iar surprizele nu se opresc aici. Veniţi la Agritechnica pentru a vă convinge!

Cisteste si...

Recomandările redacției

Witness P*S – taurul Simmental de 206.000 de euro!

În vârstă de aproximativ unsprezece luni, Witness P*S este cel mai scump taur din rasa Simmental vândut vreodată la o licitație în Bavaria. Taurul recordist este fiul lui Wirbelwind-P*S, a fost crescut de Christiane Böhm

taur Witness PS Witness P*S - taurul Simmental de 206.000 de euro!
Ultimele articole
Citește mai multe știri →