Potrivit jurnaliştilor de la France Agricole, misiunea a fost atribuită uzinei din Beauvais, unde va fi proiectat şi asamblat viitorul tractor pe bază de metan obţinut din biomasă, o perspectivă cu totul nouă pentru Massey Ferguson în ceea ce priveşte explorarea combustibililor alternativi.
Iniţial, s-au luat în considerare mai multe opţiuni constructive pentru acest prototip din seria 7700, inclusiv utilizarea sistemelor de propulsie pe bază de hidrogen. În final, biometanul a fost ales, pentru că oferă o relaţie mai bună între dimensiunea şi greutatea combustibilului care trebuie transportat la bord (pe tractor) şi puterea rezultantă disponibilă la roţi (şi PTO).
Proiectul presupune, prin urmare, stoarcerea a 1.600 litri de bio-metan sub presiune (la 250 bar) în nouă cilindri amplasaţi sub cabină (în loc de rezervorul de motorină) şi în alte două rezervoare de 130 litri pe părţile laterale ale cabinei. Conform aprecierilor France Agricole, poziţia motorului (unitatea alimentată cu biometan) ar trebui schimbată pentru a face loc rezervoarelor de combustibil.
În comparaţie cu un tractor „standard” (alimentat cu motorină) din seria 7700, versiunea pe biometan ar urma să fie cu 20 cm mai înaltă şi ar putea avea un ampatament uşor mai lung. Nici AGCO şi nici Massey Ferguson nu au anunţat o dată de lansare a acestui prototip.
Alţi producători din industrie lucrează, de asemenea, la concepte de tractoare alimentate cu gaz metan. New Holland, spre exemplu, a prezentat recent un prototip revoluţionar, care ar putea intra în producţia de serie în mai puţin de trei ani. Amănunte despre acest proiect aflaţi accesând acest link!