Tractoarele Challenger - Revista Ferma
7 minute de citit

Tractoarele Challenger

Firma MEWI Orțișoara este dealer autorizat pentru România al tractoarelor pe șenile Challenger. Cei aproape 25 de ani de experiență în dezvoltarea permanentă a tractoarelor agricole dotate cu șenile au oferit acestui brand un binemeritat loc fruntaș pe piața utilajelor agricole.

Politica firmei Challenger de a implementa tehnologii de vârf pe aceste tractoare a fost și este un factor semnificativ în influențarea deciziei fermierilor de a alege acest brand. Cele mai recente modele din seria E, MT 700E, cu puterea cuprinsă între 384 și 438 CP, și MT 800E, cu puterea cuprinsă între 492 și 646 CP, vin cu îmbunătățiri suplimentare, ducând aceste tractoare spre noi standarde de excelență, performanță și confort.

Challenger

Seria MT 700E – viteză crescută și mobilitate sporită
Ultima serie de tractoare Challenger apărută pe piață are la bază tehnologia sistemului Mobil-Trac pentru reducerea compactării solului, astfel este asigurată amortizarea inteligentă a investiției. Sistemul Mobil-Trac, împreună cu suspensia inovatoare Opti-Ride, asigură tractoarelor o viteză crescută și mobilitate sporită, avantaje la care se adaugă o mai mare putere de tracțiune și o compactare minimă a solului.
Tractoarele Challenger din seria MT 700E sunt construite în variantele MT 755E (putere maximă 384 CP), MT 765E (putere maximă de 411 CP) și MT 775E (puterea max. 438 CP). Modelele sunt dotate cu un motor turbo în 7 cilindri AGCO Power SCR AP98-4, prevăzut cu două turbocompresoare cu răcitor intermediar de aer (iCAC). Motorul respectă standardele Stage IV/Tier 4 privind emisiile de noxe, asigurând astfel o eficiență sporită a utilizării combustibilului și un nivel mai scăzut de zgomot. Funcționarea ventilatorului și recircularea gazelor de eșapament răcite sunt controlate electronic.

Capacitate cilindrică de 9,8 litri, cuplu mai mare cu 42%
Adevărata dovadă a capacității unui motor este menținerea puterii în mod eficient în timp ce tractează o încărcătură (de exemplu un plug); creșterea cuplului permite valorificarea unei puteri mai mari de tracțiune în operații dificile, fără a necesita trecerea într-o treaptă inferioară sau ridicarea utilajului.
Sistemul hidraulic are în dotarea standard pompa cu cel mai mare debit din industrie, de 223 l/min, și dispune de până la șase prize hidraulice. La cerere, se poate monta (din fabrică) o pompă cu un debit de 321 l/min.
Cabina de ultimă generație este dotată cu scaun pe suspensie pneumatică și cu cotieră multifuncțională. Evident, nu lipsesc aerul condiționat și sistemul de încălzire. Monitorul color are încorporat sistemul de comandă TMC (Tractor Management Centre).
Rezervorul de combustibil are capacitatea de 773 litri. Tractoarele MT 700E sunt dotate și cu un rezervor pentru AdBlue (86,5 litri). Turația la priza de putere este de o mie de rotații/minut.
Tractoarele pe șenile din seria 700 sunt dotate cu un șasiu pe pernă de aer; roțile mediane suspendate amortizează șocurile, făcând deplasarea lină atât pe câmp, cât și pe șosea. Capacitatea de ridicare este de 11.758 kg, iar frâna este pneumatică. Utilajele au integrat sistemul de rulare cu șenile „Agriculture Extreme” de 25″ – 635 mm. Cei doi tiranți laterali din spate și tirantul central sunt de categoria a III-a. Challenger MT 700E este dotat cu 16 greutăți față, tip servietă (45 kg fiecare), plus suportul de prindere, acestea cântărind în total 1.120 kg. Tractoarele sunt dotate cu faruri de lucru, cu lumini de transport și cu o lampă girofar.

Tractoarele Challenger din seria MT 800E
Aceste noi utilaje sunt construite în variantele MT 865E (putere maximă dezvoltată de 592 CP), MT 875E (maxim 646 CP), MT 855E (putere maximă 542 CP) și MT 845E (maxim 494 CP). Motorul turbo în 12 cilindri AGCO Power SCR corespunde ultimelor norme de poluare TIER IV. Capacitatea cilindrică a motorului este de 16,8 litri.
Pompa hidraulică are un debit de 223 l/min. Aceste tractoare sunt dotate cu instalație de pornire la rece. Rezervorul de combustibil are capacitatea de 1.250 litri, iar cel de AdBlue, 115 litri. Frâna este pneumatică.
Cabina de ultimă generație, tip C, oferă operatorului confortul optim, având scaun cu supensie pneumatică, cotieră multifuncțională, informator de bord, monitor de comandă color cu ecran tactil, volan reglabil și multe alte dotări.

Amortizoare Marsh Mellow
Tractorul are 28 greutăți în față, de tip servietă, de 45 kg fiecare, plus suportul de prindere, acestea cântărind în total 1.936 kg. Sistemul de rulare este cu șenile tip „Agriculture Extreme” de 30″ – 762 mm. Suspensia Opti-Ride asigură o deplasare lină chiar și pe cele mai neregulate terenuri. Cele patru roți intermediare, din poliuretan, semisuspendate, se deplasează independent, permițând astfel șenilelor să urmeze pe deplin conturul terenului.
Sistemul este prevăzut cu amortizoare Marsh Mellow și cu bară de stabilizare a cadrului – „bara rigidă“ care face legătura între sistemul Mobile-Trac cu șasiul. Suspensia Opti-Ride, care nu necesită nici un fel de întreținere, asigură funcționarea în bune condiții atât în câmp, cât și pe șosea, iar șenilele copiază întotdeauna perfect conturul solului. Bara de tracțiune este de cat. IV. Seria MT 700E nu are priză de putere și nici tiranți laterali în spate.

Alte caracteristici comune
Atât tractoarele Challenger din seria MT 700E, cât și cele din seria MT 800E sunt dotate cu o cutie de viteze „Automatic Powershift”, cu 16 viteze pentru mersul înainte și 4 viteze pentru mersul înapoi. Viteza maximă de rulare este de 40 km/h.
Sistemul de post-tratare a gazelor de eșapament la tractoarele pe șenile Challenger MT 700E și MT 800E utilizează cel mai nou sistem de Reducere Catalitică Selectivă (SCR) cu Catalizator de Oxidare Diesel (DOC) și sistem de Recirculare a Gazelor de Eșapament Răcite (cEGR), pentru a respecta cele mai recente reglementări privind emisiile – Stage IV Final. Sistemul cEGR controlat electronic va permite recircularea gazelor doar atunci când trebuie reglat nivelul de emisii. Durata de viață preconizată a componentelor sistemului de eșapament posttratare este de 8.000 de ore.

 

CENTRUL DE MANAGEMENT AL TRACTORULUI
TMC reprezintă îmbinarea armonioasă dintre un monitor ultramodern și comezi ergonomice. Monitorul color afișează datele din timpul lucrului, facilitând citirea, precum și optimizarea lor. Inovații precum sistemul de management la capătul rândului One-Touch™, sistemul de navigație prin satelit Auto-Guide 3000 și sistemul Power Management sunt controlate cu ușurință prin intermediul TMC.

 

VIZIBILITATE MAXIMĂ, FIE NOAPTE, FIE ZI
Atât pachetul standard, cât și cel opțional de iluminat se dovedesc a fi cele mai eficiente sisteme de lumină existente în industria constructoare de tractoare pe șenile. Pachetul opțional de iluminat Nightbreaker include patru lumini HID (două în față și două în spate), pentru a avea o vizibilitate excelentă, nu doar asupra a ceea ce aveți în față, ci și asupra „uriașelor” mașini agricole atașate sau tractate de aceste puternice tractoare pe șenile. Aveți posibilitatea să alegeți, încă din fabrică, opțiunea Double Nightbreaker sau pachetul de iluminat cu LED-uri. Dotarea opțională Double Nightbreaker cu 6 lumini HID face față cu ușurință lucrului pe timp de noapte. Pachetul de iluminat cu LED-uri, mai luminos și mai alb, include 6 lămpi pe cabină orientate spre spate și două spre lateral. Aceste lămpi cu LED-uri au o durată de viață extinsă, consumă mai puțină putere și sunt mai rezistente în timp decât lămpile cu halogen.

Articol publicat in revista Ferma nr. 19 (180) din 1-15 noiembrie 2016

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →