De la 1 iulie, marile reţele de magazine din Franţa vor trebui să avertizeze cu indicatoare specifice atunci când oricare dintre produsele lor are greutate sau volum redus, strategie folosită de anumiţi producători pentru a se asigura că o creştere a preţului trece neobservată.
Prin acest decret publicat zilele trecute, autorităţile franceze militează pentru o mai mare transparenţă la raft şi o reglementare strictă împotriva fenomenului cunoscut prin termenul englezesc „shrinkflation” (de la verbul „shrink”, care înseamnă „a reduce”), pe care toate magazinele de peste 400 de metri pătraţi vor trebui să le aplice.
Avizul către consumatori va trebui să fie încorporat pentru toate produsele ambalate cu o cantitate constantă pentru care volumul sau greutatea a fost redusă, urmând să se precizeze clar acest aspect, precum şi evoluţia preţului pe unitatea de măsură. Scopul este de a clarifica dacă modificarea formatului a servit la creşterea preţului.
Vor fi afectate alimentele şi alte produse nealimentare care sunt comercializate în cantitate constantă, dar nu şi cele ambalate în cantităţi variabile sau cele vândute în vrac. Nerespectarea acestei noi reguli poate fi pedepsită cu amenzi de 3.000 de euro, dacă contravenientul este o persoană, şi de 15.000 de euro dacă este vorba de o societate.