Sâmbăta apare VIRALUL! - Revista Ferma
3 minute de citit

Sâmbăta apare VIRALUL!

Corina, în primul rând vreau să îţi spun că, acum câţiva ani, toate site-urile din domeniu postau articole care aveau ca ţintă doar fermierii iar în al doilea rând comportamentul de consum al informaţiilor agricole online de către fermieri s-a modificat substanţial în toată această perioadă. De exemplu, anul acesta Facebook a depăşit Google ca şi sursă de accesare a site-urilor din toate domeniile. Acest lucru face posibilă folosirea postărilor virale pentru creşterea exponenţială a traficului. Îţi dau un exemplu care demonstrează cum funcţionează acest sistem.
Dacă intri pe www.quintly.com, care analizează paginile de facebook şi arată rata de reacţie zilnică a oamenilor în funcţie de articolele postate şi iei, spre exemplu pagina de facebook agrointeligenta (a site-ului agrointel.ro), adică numărul 1 ca şi trafic al site-urilor din agricultură, îţi dai seama imediat de importanţa viralului.

Interaction Rate - All Pages - 01-22-2017 to 02-19-2017_b

Pe acest grafic se observă creşterea exponenţială a interesului pentru articolele postate în fiecare sâmbătă iar un articol publicat pe site în această zi devine viral şi trage foarte mult în sus media de trafic săptămânală!
Astfel:
– articol postat în 27 ianuarie – 2054 distribuiri    
– articol postat în 4 februarie – 1500 distribuiri
– articol postat în 11 februarie – 1255 distribuiri

Aceste articole fac parte din zona de curiozităţi agricole (cum să cultivi ceapa în balcon, în cofraje de ouă, cum să faci o seră micuţă din pet-uri, cum să creşti producţia de roşii cu ajutorul drojdiei de bucătărie), deci se adresează publicului larg, nu unui public specializat.
Oricât ne-am strădui noi, cu articole speciale pentru fermieri nu vom reuşi să obţinem un viral deoarece numărul de distribuiri este strict raportat la numărul fermierilor cu acces la internet şi cu conturi de facebook.
Articolele de curiozităţi cu potenţial viral sunt extrem de uşor de obţinut, prin simpla căutare online a articolelor care au avut viralitate pe plan mondial şi traducerea lor.

Eu NU voi promova niciodată articole de acest fel, deoarece fermierul adevărat care intră pe site-urile Ferma Media Grup şi citeşte un articol de genul acesta, cu siguranţă nu se va mai întoarce pe site, punând astfel o etichetă negativă pe toate articolele, oricât de bune ar fi ele.
Dar această situaţie demonstrează, fără echivoc, de ce rezultatele sondajului Kleffmann (vezi articolul anterior) situează anumite site-uri din agricultură pe locuri codaşe în preferinţele surselor de informare ale fermierilor, cu toate că se laudă cu un trafic foarte mare…

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →