Pe parcursul a trei ani, Patricia va lua la rând regiunile istorice ale ţării noastre – Câmpia Română – Bărăganul, Câmpia de Vest şi Câmpia Moldovei – şi va promova produsele româneşti şi fermele autohtone. Proiectul „România văzută din tractor” doreşte să surprindă cele mai interesante poveşti de succes, să aducă în faţa publicului atuurile producătorilor autohtoni şi calitatea unor preparate specifice care se regăsesc în gospodăriile pe care ea va avea şansa să le descopere pe drumuri de ţară.
„Ideea proiectului s-a născut din dorinţa de a aduce consumatorii mai aproape de producătorii români, de a promova fermierii care pot constitui un model pentru tânăra generaţie, dar şi de a face publicul larg să înţeleagă că agricultura este cel mai important motor al economiei româneşti. Voi vizita ferme din diverse sectoare, atât vegetale, cât şi zootehnice, pentru a arăta consumatorilor de unde vine hrana şi ce alternative au la produsele din piaţă. Voi arăta tinerilor că fermierii de azi folosesc tehnologia viitorului şi că agricultura este singurul loc în care te poţi bucura de natură şi de tehnologie în acelaşi timp. Le voi spune părinţilor să-şi îndrume copiii spre acest domeniu, pentru că are toate atuurile unei meserii de viitor şi le voi cere consumatorilor să cumpere de la români, pentru că este singurul mod în care îşi pot face un bine lor şi celor care trudesc pentru noi toţi”, afirmă Patricia. Până una-alta, aceasta s-a înscris la cursurile şcolii auto pentru tractorişti, iar după susţinerea examenului, va porni spre marea aventură. În luna iulie, colega noastră şi-a propus să străbată un traseu în Câmpia Română şi Bărăgan, în speranţa că va surprinde poveştile oamenilor care ştiu să muncească pământul cu folos, promovând în acelaşi timp gastronomia locală. Mult succes, Patricia!
Articol publicat în revista Ferma nr. 10/237 (ediţia 1-14 iunie 2019)