Robotul Karl, cel mai scump proiect Kuhn - Revista Ferma
3 minute de citit

Robotul Karl, cel mai scump proiect Kuhn

Kuhn Karl Robotul Karl, cel mai scump proiect Kuhn

Agritechnica 2023 a înregistrat o adevărată invazie de roboţi şi maşini autonome, dar puţine au fost „noutăţi exclusive”. În acest peisaj, Karl – conceptul autonom produs de Kuhn – s-a remarcat prin originalitate.

La Hanovra, cele mai multe soluții robotizate au fost variante îmbunătăţite/up-grade ale unor modele care au mai fost prezentate. Karl a fost o noutate, fiind prezentat în tandem cu o grapă rotativă Kuhn de 2,5 m, modificată.

Opt ore de lucru neîntrerupt

Declarat a fi unul dintre cele mai scumpe proiecte de cercetare și dezvoltare ale Kuhn, Karl este dotat cu un motor hibrid Volvo de 175 CP care furnizează energia electrică necesară pentru a alimenta transmisia și kitul de antrenare montat anterior (sistem de 700V).

Greutatea proprie a robotului este de 8,5 tone, capacitatea de ridicare spate de 5 tone, iar dispozitivul din față ridică 3,5 tone. Lățimea şenilelor poate fi de 34 sau 45 cm şi viteza de lucru variază de la 3 la 15 km/h. Lăţimea maşinii este de 2,5 m, iar pentru deplasarea între câmpuri, robotul trebuie transportat pe o remorcă. Capacitatea rezervorului de combustibil este suficientă pentru a permite mașinii să funcționeze timp de opt ore în câmp. 

Testele în câmp continuă

Kuhn a declarat că prototipuri ale robotului lucrează deja în câmp şi urmează ca alte câteva unităţi să li se alăture anul viitor, deoarece producătorul doreşte să testeze maşina în diferite condiții de teren, cu diverse kit-uri de prelucrare a solului și, posibil, cu o semănătoare. În acest din urmă caz, principala problemă de rezolvat este volumul buncărului de seminţe, care trebuie limitat, precum şi logistica reumplerii, care necesită, de asemenea, un sistem automat, în câmp.

 Va deveni operativ în 2025

În varianta actuală, Karl are peste 200 de ore de teste în câmpurile de lângă fabrica Kuhn din Saverne (Franţa). Robotul funcționează urmând liniile de ghidare GPS, ca un tractor şi în prezent este nevoie de un supraveghetor pe teren. Următoarea etapă va fi adăugarea unui pachet complet de senzori, camere video și LiDAR pentru a detecta automat obstacolele şi pentru a-i permite să funcționeze cu adevărat autonom. În dezvoltarea viitoare, Kuhn se bazează şi pe experienţa câștigată în acest domeniu cu robotul de furajare Aura.

Kuhn estimează că Karl va deveni operaţional în ferme selectate în 2025, atunci când va fi echipat cu toate sistemele de siguranţă.

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →