REGULI noi pentru cereri de plată APIA 2025! - Revista Ferma
4 minute de citit

REGULI noi pentru cereri de plată APIA 2025!

APIA primește de astăzi, 3 martie, cereri de plată pentru anul 2025. La ce să fiți atenți când completați cererea online și când trebuie să vă prezentați la sediul APIA?

cereri de plata APIA 2025
Foto @iStock.com/nathaphat/APIA

Perioada și modalitățile de depunere cereri de plată

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a dat startul Campaniei de primire a Cererilor de plată pentru anul 2025, începând cu 3 martie 2025. Fermierii pot depune cererea de plată până la data de 30 mai 2025.

Un aspect important este că fermierii nu sunt obligați să se prezinte fizic la Centrele APIA, deoarece cererea poate fi completată și transmisă online prin intermediul aplicației geospațiale AGI Online. Instrucțiunile pentru utilizarea acestei platforme sunt disponibile în interfața aplicației și pe site-ul oficial al APIA, www.apia.org.ro.

Obligații suplimentare pentru sectorul zootehnic

Fermierii care solicită sprijin pentru sectorul zootehnic trebuie să se prezinte la Centrele APIA conform programării stabilite în prealabil cu funcționarii instituției. Această etapă este necesară pentru completarea declarației sectorului zootehnic în aplicația dedicată acestui domeniu, înainte de accesarea AGI Online.

Pentru a facilita acest proces, funcționarii APIA vor contacta fermierii pentru a stabili programarea necesară depunerii cererilor.

Completarea și actualizarea informațiilor

  • Fermierii care sunt deja beneficiari APIA trebuie să actualizeze datele din cererea de plată pentru Campania 2025.
  • Se depune o singură cerere de plată, chiar dacă solicitantul utilizează terenuri agricole sau deține exploatații cu cod ANSVSA în mai multe județe sau localități.
  • Lista completă a intervențiilor, măsurilor și schemelor de sprijin pentru sectorul vegetal și zootehnic este disponibilă în Anexa campaniei 2025.

LISTĂ completă PLĂȚI APIA 2025 pe hectar și cap de animal!

Verificarea datelor din Registrul Agricol

Fermierii trebuie să colaboreze cu primăria pe raza căreia utilizează terenul agricol, pentru a verifica înscrierea corectă a acestuia în Registrul Agricol. Primăria este responsabilă de transmiterea către APIA a adeverințelor privind utilizarea terenului, în conformitate cu datele înregistrate oficial.

Documentele necesare pentru depunerea cererii

  • Documentele care atestă dreptul de utilizare a terenului agricol trebuie să fie încheiate înainte de depunerea cererii și să fie valabile la data transmiterii acesteia.
  • Adeverințele pentru sprijinul cuplat zootehnic, emise de asociațiile acreditate sau de oficiile pentru zootehnie județene, pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziție de APIA. Fermierii vor fi informați conform procedurilor aplicate în anii anteriori.
  • Fermierii care dețin animale trebuie să actualizeze și corecteze datele în Baza Națională de Date (BND), fie prin medicul veterinar concesionar, fie prin asociațiile de profil sau direct în propriile evidențe, dacă sunt utilizatori ai Sistemului Național de Identificare și Înregistrare a Animalelor (SNIIA).

Responsabilitatea pentru legalitatea și valabilitatea documentelor revine fermierului și/sau autorității care a emis sau a atestat aceste documente.

START depunere cereri de plată pentru SUBVENȚII APIA 2025!

480949832 1045747630932291 1619973273963898700 n REGULI noi pentru cereri de plată APIA 2025!

Semnătura electronică pentru cereri de plată

Pentru eficientizarea procesului, APIA permite semnarea electronică a cererilor de plată. Fermierii care aleg această metodă trebuie să informeze funcționarul desemnat, prin telefon, e-mail sau mesaj.

Semnătura electronică trebuie descărcată din aplicația AGI Online exact la data depunerii cererii. În plus, angajamentele și declarațiile aferente cererii de plată trebuie semnate electronic la aceeași dată.

Informații suplimentare și resurse utile

  • APIA pune la dispoziție materiale informative precum afișe, pliante și broșuri dedicate Campaniei 2025.
  • Detalii despre legislația aplicabilă, măsurile de sprijin și listele cu UAT-uri eligibile pentru Măsura 10 și diverse intervenții (DR-01, DR-02, DR-03, DR-09, DR-10, DR-11) sunt disponibile pe site-ul APIA și la Centrele APIA din întreaga țară.
  • Fermierii sunt încurajați să verifice cu atenție informațiile înscrise în cererea de plată, precum și documentele anexate, înainte de semnare.

Respectarea programărilor - un aspect esențial!

Pentru buna desfășurare a procesului, APIA roagă fermierii să respecte programările stabilite pentru depunerea cererilor de plată.

APIA asigură sprijin fermierilor, oferind informații clare și detaliate despre accesarea intervențiilor și măsurilor de sprijin incluse în Planul Strategic 2023-2027, dar și despre măsurile de mediu și climă din PNDR 2014-2020.

Fermieri, nu uitați! Respectați termenul limită și depuneți cererea de plată până pe 30 mai 2025!

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →