Astfel, în timp ce marile reţele de supermarketuri par să se fi lansat într-un adevărat război economic pe această temă, vânzările de produse ecologice în Uniunea Europeană a ajuns să valoreze, în 2018, nu mai puţin de 29,1 miliarde de euro, o creştere de 12,4% faţă de anul anterior. Cum era de aşteptat, cea mai mare piaţă de consum pentru produsele ecologice este Germania.
Potrivit estimărilor France 2, circa 70% din produsele ecologice comercializate în spaţiul comunitar sunt consumate de patru ţări: Germania, Franţa, Italia şi Marea Britanie. Cu toate acestea, când vine vorba de consumul zilnic, danezii, austriecii şi suedezii sunt campioni. Spre exemplu, coşul zilnic de cumpărături al danezilor este alcătuit în proporţie de 9,7 procente din produse ecologice, în timp ce la francezii nu depăşesc cota de 3,5%.
În Franţa, achiziţiile de produse ecologice s-au dublat într-un interval de numai cinci ani, între 2012 şi 2017, de la 4,189 miliarde de euro la 8,373 miliarde de euro, conform statisticilor publicate de Agence Bio (Agenţia franceză pentru dezvoltarea şi promovarea agriculturii ecologice). Aproape o treime din produsele ecologice vândute în Hexagon sunt de import.