Veniturile pentru prima jumătate a acestui an au sporit cu 8 procente – până la un nou record de 825 milioane de euro, în condiţiile în care în prima jumătate a anului 2017 venitul realizat a fost de 764 milioane euro. Ajustat la efectele valutare, aceasta corespunde unei creşteri de 12%. Evoluţia a fost determinată nu doar de nivelurile ridicate ale cererii din sectorul construcţiilor, dar şi de performanţele puternice de pe piaţa agricolă europeană.
Evoluţia monedelor de schimb, în special slăbiciunea dolarului american faţă de euro, a influenţat în mod evident performanţele de până acum. Spre exemplu, în Europa, care este cea mai mare piaţă de vânzări a grupului, veniturile pentru prima jumătate a anului 2018 au crescut cu 8%, ajungând la 599 milioane de euro (de la 556 milioane euro în prima jumătate a anului 2017). Ponderea acestei regiuni din totalul veniturilor din grup a rămas neschimbată, la 73%.
“Performanţa noastră puternică în această regiune a fost alimentată de dezvoltarea pozitivă a brandurilor Kramer şi Weidemann în sectorul agricol şi de creşterea segmentului nostru de servicii, care include întreţinerea şi activitatea de piese de schimb”, a explicat Martin Lehner, CEO la Wacker Neuson SE, compania mamă a grupului cu acelaşi nume.
Veniturile pentru regiunea Americii au crescut cu 9%, până la 202 milioane de euro (de la 185 milioane euro în prima jumătate a anului trecut). Dolarul american slab a avut un impact deosebit de puternic în această regiune. Când s-a făcut ajustarea la cursul de schimb, veniturile au crescut cu 21%. De asemenea, veniturile din regiunea Asia-Pacific au crescut cu 4%, până la 24 milioane de euro (de la 23 milioane de euro în prima jumătate a anului 2017).
Pe piaţa românească, produsele Weidemann sunt comercializate de către Tehnodiesel, iar Kramer este reprezentată de Munax.