New Holland CX5 și CX6 oferă cea mai bună performanță la recoltare.
Atuuri pentru performanță, eficiență și productivitate
Radu Grigorașcu, specialist de produs al AgroConcept a sintetizat principalele atuuri ale acestor combine:
• Flux liniar de material, de la intrare și până la ieșire, fără restricții, chiar și în condiții de recoltă cu umiditate crescută;
• Sistem de batere format din 4 zone de batere, ceea ce facilitează obținerea de boabe curate și paie de calitate, cu sisteme de reglaj suplimentare: Opti-Thresh și Multi-Thresh;
• Grătar secțional la zona de batere, pentru trecerea rapidă de la o cultură la alta;
• Sistem de curățare în triplă cascadă;
• Cabină insonorizată și cu acces foarte facil la comenzi;
• Cel mai mic consum de carburant din clasa sa de combine existente pe piață.
Puteri de 340 CP cu motoarele Cursor 9 și Nef
În funcție de model, combinele CX sunt dotate cu motoare Cursor 9 și Nef realizate de FPT Industrial. Tehnologia ECOBlue HI-eSCR II care le echipează permite respectarea normelor de poluare Stage 5 și, fiind un sistem post-tratare separat de motor, facilitează aspirarea doar a aerului curat, fapt ce îmbunătățește performanțele combinelor și reduce consumul de carburant.
Aceste motoare pot dezvolta, la 2.100 rpm și cu sistem ECE R 120, puteri nominale de 238 CP, 272 CP sau 306 CP. În cazul în care terenul, tipul culturii și calitatea ei necesită puteri suplimentare, motoarele pot majora necesarul la 258 CP, 300 CP sau 340 CP.
Hedere de mare capacitate pentru orice tip de teren
1. High-Capacity, cu lățimi de tăiere de la 5,18 m la 7,32 m;
2. Heavy Duty Varifeed, cu lățimi de tăiere de la 5,49 m la 7,62 m;
3. High-Capacity Hillside (pentru terenuri în pantă), cu lățimi de la 4,57 m la 6,10 m (pentru modelul CX5.90).
Oricare dintre aceste hedere permite protejarea spicelor și o alimentare în flux continuu a elevatorului central care, la rândul său, asigură alimentarea tobelor de batere fără ”gâtuiri” și fără blocaje majore, chiar și în condiții de recoltă mai umedă. Dacă materialul recoltat începe să se aglomereze pe elevator din cauza umidității, la combinele CX5 și CX6 nu trebuie oprit sistemul de batere, ci doar alimentarea cu material. Există un reversor hidraulic cu dublu sens care deblochează elevatorul, apoi se reia alimentarea cu material.
Sitele inteligente extrag toate boabele
Capacitatea de treier este pe măsură, iar specialiștii New Holland au echipat combinele CX cu sistem de site fix sau cu autonivelare Smart Sieve, respectiv Autofloat II.
O altă echipare care intră în acțiune în această fază este sistemul Opti-Tresh, care facilitează adaptarea la diferitele cerințe de treier, prin repoziționarea părții posterioare a contrabătătorului.
Adaptarea combinei la diferite tipuri de cereale sau la gradul de umiditate al acestora se face prin sistemul Multi-Thresh.
Curățare în cascadă triplă cu Triple-Clean
Până acum am parcurs o serie de etape de prelucrare a materialului recoltat și iată-ne ajunși la sistemul inovator de curățare în cascadă triplă Triple-Clean, care sporește cu 15% performanțele întregului sistem de curățare. În această fază intră în acțiune funcția specială (opțional) din dotarea combinelor CX. Este vorba de Opti-Speed, sistemul de reglare a turației scuturătorilor în funcție de gradul de înclinare a pantei, la care se adaugă și acțiunea sistemului Opti-Fan. Ambele permit extragerea eficientă din materialul recoltat a tuturor boabelor, care sunt trimise apoi curate în buncăr.
Un aspect foarte important: punctele de lubrifiere sunt mai puține cu 37% față de cele ale unor combine similare și sunt montați rulmenți cu lubrifiere pentru întreaga durată de utilizare, care reduc cu 30% timpul alocat gresării utilajului.
Cabina Deluxe – centrul de comandă al combinelor CX
Operatorul care urcă pentru prima dată în cabina Harvest Suite Deluxe ce echipează modelele gamei CX se va simți cu adevărat ca într-un centru de comandă. În primul rând, el va constata un nivel foarte redus de zgomot, iar în timp ce se va așeza în scaunul deosebit de confortabil va avea o vedere clară și de ansamblu asupra hederului și câmpului, datorită unei suprafețe vitrate mari și a cadrului lat al cabinei.
Ca să dea „viață” acestui centru de comandă, operatorul are la îndemână toate comenzile, la vârful degetelor, datorită echipării cu noua consolă laterală dotată cu maneta multifuncțională CommandGrip.
Și pentru că suntem în era digitală, operatorul are la îndemână și monitorul cu ecran tactil IntelliView IV, cu diametru de 26,4 cm. Prin atingerea unor simboluri simple și prin setări intuitive, de pe acest monitor se pot selecta o serie de comenzi, inclusiv lubrifierea unor angrenaje sau acționarea reductorului hidraulic pentru eliberarea elevatorului central de eventuale blocaje, scutindu-l astfel pe operator să coboare din cabină.
TABEL: GENERAȚIA CX5 ȘI CX6 DINTR-O PRIVIRE:
ECHIPARE | CX5.80 | CX5.90 | CX6.80 | CX6.90 |
Heder (lățime în metri) | 4,9-6,7 | 4,9-6,7 | 5,18-7,6 | 6,1-9,15 |
Căișori (număr) | 5 | 5 | 6 | 6 |
Motor | FPT Industrial NEF, de 6,7 l, HI-eSCR 2 ECOBlue | FPT Industrial NEF, de 6,7 l, HI-eSCR 2 ECOBlue | FPT Industrial NEF, de 6,7 l, HI-eSCR 2 ECOBlue | FPT Industrial Cursor 9, 8,7 l, HI-eSCR 2 ECOBlue |
Putere nominală (CP/kW) | 238/175 | 279/205 | 279/205 | 306/225 |
Putere maximă (CP/kW) | 258/190 | 313/230 | 279/205 | 340/250 |
Buncăr (litri) | 8.300 | 8.300 | 9.300 | 9.300 |
Viteză de descărcare buncăr (litri/sec) | 90 | 100 | 100 | 100 |