Candidat la titlul de tractorul anului, noul „flagship” de la Massey Ferguson a făcut o impresie foarte bună la Hanovra, unde a fost prezentat publicului larg chiar în prima zi de târg, având o estetică neo-retro îndrăzneaţă.
Ţinută secret preţ de câteva luni, imaginea noului tractor Massey Ferguson S9 ne-a fost dezvăluită în cele din urmă la Agritechnica! Mizând pe aceeaşi estetică neo-retro îndrăzneaţă, introdusă în 2020 odată cu seria 8S, această nouă gamă ar urma să cuprindă şase modele, cu puteri între 285 şi 425 CP. Toate sunt echipate cu transmisie Dyna-VT şi includ o suită de funcţii noi pentru a spori productivitatea şi performanţa. Un tractor despre care Alexander Saracakis, managing director la SIGMA, reprezentantul exclusiv al mărcii Massey Ferguson în ţara noastră, spunea că este nerăbdător să-l aducă şi în România.
„9S duce mai departe tradiţia brandului Massey Ferguson în ceea ce priveşte economia de combustibil” – SERGIU CRISTEA, Manager de vânzări la SIGMA România
În ceea ce privește prezentarea noutăților, Massey Ferguson a adoptat o strategie misterioasă. Nici măcar numele noului său tractor nu a vrut să-l divulge până pe 12 noiembrie, când a debutat Agritechnica 2023. Şi chiar dacă seamănă izbitor de mult cu modelul 8S, în realitate seria 9S diferă din anumite puncte de vedere.
Un interior generos
În primul rând, este ceva mai lung şi puţin mai lat, iar prizele de aer de pe capotă sunt mai ample. Faţă de emblematicul 8700S, tabloul de bord tradiţional a fost înlocuit cu acel display digital plasat pe stâlpul din dreapta (la fel ca la 8S). Acesta afişează informaţii despre tractor şi permite modificarea setărilor prin intermediul unui buton rotativ amplasat pe volan. Datorită configuraţiei Protect-U, care izolează motorul încapsulat de cabină, nivelul de zgomot interior este de numai 69 dBa. Iar spaţiul generos, de 3,4 mc cu 6,6 mp suprafaţă de sticlă, oferă operatorului un confort şi vizibilitate de excepţie.
Cel mai puternic tractor fabricat vreodată de Massey Ferguson
„Tractorul 9S păstrează ceea ce fermierii au apreciat cel mai mult la seria 8700S, respectiv îmbinarea perfectă între transmisia Dyna-VT şi motorul AGCO Power, pe care Massey Ferguson o rafinează acum şi o împerechează cu cele mai noi tehnologii ale momentului în materie de digitalizare, sisteme de ghidare, conectivitate ISOBUS şi monitorizare şi reglare automată a presiunii din pneuri. De asemenea, 9S duce mai departe tradiţia brandului Massey Ferguson în ceea ce priveşte economia de combustibil”, ne-a explicat Sergiu Cristea, manager de vânzări la SIGMA România, pe care l-am întâlnit chiar la Hanovra.
Modelul expus în stand era vârful de gamă – 9S.425, care dezvoltă nu mai puţin de 425 cai putere, fiind practic cel mai puternic tractor fabricat vreodată de Massey Ferguson.
O tracţiune mai mare
Sub cabină se află noul motor de 8,4 litri, cu şase cilindri, care respectă standardele de emisii Etapa V, fără a mai utiliza o supapă EGR pentru recircularea gazelor de eşapament. În schimb, foloseşte un nou sistem de turboalimentare, inovaţie ce promite creşterea fiabilităţii şi reducerea semnificativă a costurilor de întreţinere. „Designul neo-retro nu face tractorul să fie doar spectaculos şi parcă venit de pe altă planetă, ci are şi rol practic, permiţând montarea unor anvelope cu diametru foarte mare pentru acest segment de putere, respectiv 2,18 m, iar asta înseamnă o tracţiune mai mare. Prin urmare, 9S este capabil sa tragă după el cele mai solicitante implemente în cele mai dure condiţii, deoarece admisia de aer se face prin spaţiul de 18 cm dintre capotă şi parbriz, unde avem un aer cu mai puţin praf şi astfel grilajele capotei vor fi mereu curate, lăsând aerul proaspăt să intre printre radiatoare”, a ţinut să precizeze specialistul.
Automatizarea face munca mai uşoară
Pregătite pentru o agricultură inteligentă, tractoarele sunt dotate standard cu sisteme automate de ghidare şi telemetrie MF Guide şi MF Connect, în timp ce confortul şi controlul sunt îmbunătăţite şi mai mult cu noile opţiuni MF AutoTurn şi AutoHeadland. De asemenea, cu ajutorul MF Section Control şi MF Rate Control se pot realiza economii importante de motorină şi inputuri.
Reglarea automată a presiunii în anvelope
Pentru o automatizare maximă, seria MF 9S poate fi disponibilă şi cu tehnologia Tractor Implement Management (TIM). Acest sistem avansat bazat pe ISOBUS asigură gestionarea automată a funcţiilor electronice ale tractorului în funcţie de cerinţele operaţionale şi de nevoile utilajului. În plus, dotarea opţională cu sistemul central de umflare a anvelopelor (CTIS), controlat prin terminalele Datatronic 5 sau Fieldstar 5, facilitează reglarea rapidă a presiunii din pneuri pentru a reduce compactarea solului şi a obţine o tracţiune optimă. Folosind un compresor dublu de 650 litri/min, este nevoie de doar 4 minute pentru a creşte presiunea într-un set tipic de anvelope de la 0,8 bar la 1,6 bar. Potrivit producătorului, CTIS reduce consumul de combustibil cu 10% până la 15%, asigurând o amprentă la sol cu până la 150% mai mare.
Călătoria noastră a început în iulie 2020, odată cu lansarea MF 8S. Acest tractor revoluţionar este rezultatul a şapte ani de cercetare intensivă pe clienţi din întreaga lume, care a inspirat dezvoltarea seriilor MF 5S, MF 6S şi MF 7S – concepute pentru fermieri şi de către fermieri – THIERRY LHOTTE, Vicepreşedinte şi director general al Massey Ferguson pentru Europa şi Orientul Mijlociu
CÂND VA AJUNGE ÎN ROMÂNIA?
Prezent şi el la târgul de la Hanovra, unde a venit în calitate de reprezentant al brandului Massey Ferguson (printre altele) pe pieţele din Grecia şi România, dar şi pentru a explora posibile noi parteneriate, Alexander Saracakis ne-a dat asigurări că SIGMA va face tot posibilul pentru a aduce cât de curând acest tractor în fermele din România. „Lucrăm cu Massey Ferguson încă din anii ’50 în Grecia şi suntem foarte încântaţi că vom extinde gama de opţiuni pentru clienţii noştri cu noul tractor din seria 9S. În funcţie de capacitatea de producţie (a fabricii din Beauvais, unde este produs şi asamblat acest tractor – n.r.), ne propunem să lansăm noul 9S anul viitor şi în România”, a declarat Alexander Saracakis în exclusivitate pentru Revista FERMA.
DATE DE CONTACT
Strada Biharia, Nr. 26, Etaj 4,
013981, București, Romania
T: + 40 21 233 10 64;
office@saracakis.ro;
www.saracakis.ro