Massey Ferguson îşi extinde viziunea ecologică: tractor pe hidrogen până în 2026! - Revista Ferma
3 minute de citit

Massey Ferguson îşi extinde viziunea ecologică: tractor pe hidrogen până în 2026!

După lansarea recentă a unor modele de tractoare electrice, dezvoltate în parteneriat cu o companie olandeză, Massey Ferguson anunţă că va continua să exploreze şi alte soluţii de propulsie alternative prietenoase cu mediul, angajându-se să producă până anul viitor un prototip alimentat cu hidrogen.

MF 6S hydrogen Massey Ferguson îşi extinde viziunea ecologică: tractor pe hidrogen până în 2026!
Viitorul tractor alimentat cu hidrogen va păstra arhitectura şi caracteristicile tractoarelor Massey Ferguson din gama de putere medie.

Tractorul demonstrativ cu emisii zero va fi bazat pe caracteristicile tractoarelor Massey Ferguson din gama de putere medie. Pentru a atinge acest obiectiv, producătorul s-a aliat cu un consorţiu francez, denumit Arhystote, care dezvoltă o generaţie inovatoare de rezervoare capabile să stocheze hidrogenul în condiţii de siguranţă şi utilizare intensivă.

Pe lângă AGCO, grup din care face parte şi Massey Ferguson, în proiect sunt implicate companii precum Cetim, IPC, IFTH, Raigi şi OliKrom, specializate în crearea de componente şi materiale capabile să depoziteze hidrogenul la presiune înaltă şi în cantităţi suficiente pentru cerinţele din agricultură.

Arhitectura clasică a tractoarelor va fi păstrată

Viitorul tractor alimentat cu hidrogen va păstra arhitectura şi caracteristicile tractoarelor Massey Ferguson din gama de putere medie, exploatând întregul potenţial al motorului AGCO Power. „Aceasta va reduce semnificativ costurile de dezvoltare ale tractorului, deoarece se bazează pe un design şi o arhitectură deja cunoscute”, a explicat Frédéric Cavoleau, vicepreşedinte al Diviziei de Inginerie. Astfel, sistemele de răcire, transmisie şi hidraulică vor fi similare celor ale motoarelor diesel iar noile rezervoare de hidrogen vot fi integrate sub cabină.

AGCO dezvoltă de ceva timp motoare cu combustie pe bază de hidrogen în cadrul centrului său de cercetare şi dezvoltare din Nokia (Finlanda), destinate atât tractoarelor, cât şi altor utilaje grele off-road. Stocarea eficientă este un aspect esenţial pentru aceste vehicule, deoarece hidrogenul trebuie comprimat într-un spaţiu redus pentru a asigura autonomia necesară ciclurilor de lucru intensive.

Proiectul de rezervoare, finanţat de statul francez

Proiectul de dezvoltare a noilor rezervoare cuprinde opt etape, de la analiză şi fabricaţie până la testarea iniţială a designului, şi beneficiază de o finanţare de 4,4 milioane de euro – împărţită între membrii consorţiului – din partea Agenţiei Franceze pentru Tranziţia Ecologică (ADEME), în cadrul iniţiativei France 2030.

Citeşte şi:
Tractorul electric Massey Ferguson: soluția pentru o agricultură mai verde

„Dezvoltarea utilizării hidrogenului este un element esenţial al tranziţiei energetice. Hidrogenul răspunde perfect cerinţelor vehiculelor grele utilizate în afara drumurilor, cum sunt tractoarele de putere medie”, a precizat Thierry Lhotte, vicepreşedinte şi director general al Massey Ferguson pentru Europa şi Orientul Mijlociu.

Hidrogenul – o opţiune viabilă pentru propulsia în agricultură

Hidrogenul oferă o combinaţie unică de avantaje pentru tractoarele agricole, incluzând emisii zero, realimentare rapidă şi posibilitatea producerii locale. Deşi infrastructura necesară şi costurile rămân provocări semnificative, investiţiile în tehnologii de stocare şi producţie vor accelera adoptarea acestui combustibil. În acest context, iniţiative precum cea a Massey Ferguson nu doar că deschid noi orizonturi, dar setează şi un standard pentru întreaga industrie agricolă.

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →