Încă de la înfiinţarea sa în anul 1987, BKT s-a concentrat cu succes pe segmente specializate, cum ar fi vehicule agricole, de construcţii, lucrări de terasament şi industriale, de port şi miniere, ATV-uri şi aplicaţii pentru grădinărit. Ca urmare, BKT s-a transformat într-un jucător global în industria de anvelope Off-Highway cu o cotă de piaţă de 6% la nivel mondial şi o cifră de afaceri de peste 900 milioane dolari în 2017, din care 65% în sectorul agricol, 14% în anvelope industriale şi 13% în OTR. Acest volum al vânzărilor corespunde unei creşteri de peste 35% în ultimii cinci ani.
Pe fondul unei pieţe de anvelope extrem de competitive, la nivel mondial, BKT s-a angajat să ofere întotdeauna soluţii noi şi de calitate care să satisfacă cele mai exigente nevoi ale utilizatorilor pentru orice aplicaţie. BKT consideră că o investiţie consecventă şi continuă în dezvoltarea tehnologică reprezintă cheia obţinerii unor anvelope de înaltă performanţă şi funcţionale. ”Deviza «Creştem împreună» (Growing Together) reprezintă angajamentul BKT pentru susţinerea creşterii reciproce, împreună cu partenerii săi, atât în ceea ce priveşte eficienţa, cât şi productivitatea. Această filozofie a inspirat toate procesele de producţie şi activităţile de afaceri ale BKT, încă de la începuturile sale. Realizarea misiunii şi a viziunii noastre se bazează pe o structură corporativă funcţională condusă de un management eficient”, a declarat Arvind Poddar, preşedinte şi managing director al BKT.
Complexul industrial BKT Bhuj
O adevărată piatră de hotar în dezvoltarea BKT, unitatea de producţie de la Bhuj se întinde pe mai mult de 120 hectare şi are o producţie de peste 140 mii de tone. Oraşul Bhuj, din statul Gujarat, a fost ales datorită poziţionării sale strategice şi logistice, în concordanţă cu viziunea BKT de a deveni liderul pe piaţă al anvelopelor off-highway.
Investiţia de peste 500 de milioane de dolari este situată într-o poziţie strategică în apropierea portului comercial Mundra, care era deja un important centru logistic pentru exporturile BKT.
Sistemele de siguranţă includ o reţea de 37 km de conducte de apă pentru pompieri şi un acoperiş care poate rezista vântului puternic al deşertului. În plus, pereţii sunt rezistenţi la cutremure, fiind proiectaţi pentru a face faţă unor seisme de până la 9 grade pe scara Richter.
Construirea complexului BKT de la Bhuj a început la 2 august 2010, când a fost pusă ”Piatra de temelie”, iar prima anvelopă a ieşit pe poarta fabricii în 3 martie 2012. În 21 martie 2012 producţia de anvelope a depăşit 100 tone/zi. Pentru buna funcţionare, complexul industrial Bhuj are o conductă independentă de aducţiune a apei, două mari rezervoare (adevărate ”lacuri”) de apă şi centrală electrică proprie, construită la comandă, precum şi un generator de putere mare.
Dezvoltarea şi expansiunea complexului Bhuj nu s-a oprit aici. În decembrie 2017 a avut loc deschiderea oficială a Centrului de cercetare şi dezvoltare „Centrul de Inovare Suresh Poddar”, iar acum se află în faza de finalizare o uzină pentru producerea de negru de fum.
Centru de cercetare şi dezvoltare
Cercetarea şi dezvoltarea continuuă fac parte din strategia care conduce compania BKT spre împlinirea viziunii sale. În paralel cu ridicarea complexului industrial de la Bhuj, BKT a planificat şi construirea unui Centru de cercetare premium în sectorul global de anvelope off-highway, numit „Centrul de Inovare Suresh Poddar” în onoarea lui Suresh, cel mai mare dintre fraţii Poddar, şi se află în cadrul complexului „Centrul de cunoştinţe Mahabirprasad Poddar” (MPKC), în amintirea lui Mahabirprasad Poddar, fondatorul BKT.
Investiţiile în cercetare şi dezvoltare sunt cheia succesului, elemente esenţiale pentru a concura pe o piaţă globală complexă, cu nevoi în continuă evoluţie. De aceea, BKT alocă anual 5% din cifra de afaceri a Grupului pentru Cercetare şi Dezvoltare.
Principalele obiective ale Centrului de cercetare şi dezvoltare sunt: găsirea de noi compuşi prin utilizarea materialelor durabile, precum şi a proceselor de inginerie şi de fabricaţie inovatoare; proiectarea de produse tehnologice de ultimă generaţie; testarea în laborator şi în teren (poligon) a noilor materiale şi produse.
Odată cu noile maşini şi tehnologii de ultimă generaţie disponibile în unitatea de producţie de la Bhuj, departamentul de cercetare şi dezvoltare a trebuit să facă faţă unei mari provocări: reproiectarea proceselor tehnologice, profitând pe deplin de echipamentele de nouă generaţie. De altfel, tehnologia şi procesele de ultimă generaţie au reprezentat o condiţie esenţială pentru realizarea de noi produse, cum ar fi anvelopele OTR gigantice şi cele radiale pentru stivuitoare.
În procesul de proiectare şi testare, apoi de producţie a noilor categorii de anvelope, fiecare tip de produs are caracteristici specifice, care necesită ulterior o procedură unică de fabricaţie. Pregătirea iniţială a procesului de fabricaţie, producţia lotului de încercare, măsurarea dimensiunii şi a secţiunii transversale, precum şi testarea rezistenţei şi analiza proceselor, toate acestea cad în sarcina departamentului de cercetare dezvoltare.
Centrul de cercetare şi dezvoltare dispune de un spaţiu larg ce cuprinde laboratoare dotate cu aparatură de ultimă generaţie şi facilităţi de testare în aer liber. Suprafaţa construită este de 3.022 mp şi include următoarele: Laboratorul de chimie şi sinteză, Laboratorul de compoziţie şi de preparare a probelor, Laboratorul de testare fizică şi Laboratorul de microscopie.
Centrul de testare permite evaluarea calităţii şi a performanţei produselor înainte de intrarea în producţia de serie şi de lansarea pe piaţă. Poligonul de testare şi laboratoarele de analize fizico-chimice sunt folosite şi pentru a compara performanţa anvelopelor BKT cu cea a concurenţilor majori. În Centru se fac analize complexe ce pornesc de la testarea de noi compoziţii de cauciuc şi până la omologarea completă a noilor anvelope.
Poligonul pentru testarea anvelopelor agricole şi industriale se întinde pe mai mult de 10 ha (25 acri) şi are 6 piste de testare diferite, inclusiv cu alternarea condiţiilor pistă uscat şi umed, pistă de asfalt (lăţime de 7 m), pistă de piatră şi pistă de beton înclinată (4o) cu lăţimea de 5 m.
Fabrica de negru de fum
Unitatea de producţie de negru de fum este un alt pas înainte în strategia companiei BKT, pe termen mediu şi lung, care a început odată cu instalarea în situl de producţie Bhuj, pentru a satisface cererea tot mai mare de pneuri la scară globală. Noua fabrică de negru de fum, cu o capacitate estimată la 60.000 tone pe an, va contribui la sporirea în continuare a capacităţii BKT de a satisface în mod invariabil această cerere.
La data vizitei noastre, în a doua săptămână a lunii ianuarie a.c., fabrica de negru de fum se afla în faza de finalizare, iar gazdele noastre estimau că la finalul lunii trecute o vor deschide pentru probe. Această unitate se întinde pe aproximativ 8 hectare în cadrul sitului de producţie BKT de la Bhuj.
Investiţia de 23 milioane de dolari alocată proiectului urmăreşte integrarea în cadrul lanţului lor de aprovizionare şi asigurarea necesarului de negru de fum pentru complexul de la Bhuj.
Această fabrică va permite companiei BKT să asigure o mai bună calitate a materiei prime, graţie controlului de calitate mai precis încă de la începutul întregului proces de fabricaţie.
Pe lângă asigurarea independenţei prin furnizarea în mod continuu de materie primă pentru creşterea producţiei de pneuri, BKT se aşteaptă ca prin această investiţie să devină şi un furnizor de negru de fum pentru piaţa internă.
În numărul viitor al revistei Ferma vom continua prezentarea noutăţilor BKT.
„FABRICA SOCIALĂ” BKT
Unitatea BKT de la Bhuj este cea mai mare fabrică de anvelope din India şi angajează oameni care vin din întreaga ţară. Bhuj este, de asemenea, un exemplu strălucit de „fabrică socială”, deoarece găzduieşte şi o zonă rezidenţială pentru angajaţi şi pentru familiile acestora, care locuiesc într-o comunitate, unde au fost construite un spital, o staţie de pompieri, un mare centru sportiv şi o şcoală. Aceasta arată armonia perfectă a eticii de lucru a companiei şi a filozofiei de viaţă care respectă şi garantează bunăstarea oamenilor care locuiesc acolo. Cartierul de locuinţe alăturat fabricii are 405 apartamente (cu 1-4 camere) pentru angajaţi şi familiile acestora şi un cămin cu 200 de locuri pentru necăsătoriţi. De asemenea, centrul pentru vizitatori – ”White house” (acolo unde am fost şi noi găzduiţi pentru o noapte) – are regim de hotel pentru oaspeţii companiei, un restaurant şi facilităţi de recreere.
Un articol publicat în revista Ferma nr. 2/229 (ediţia 1-14 februarie 2019)