Alimentarea motoarelor cu hidrogen este un proiect la care JCB lucrează de ceva timp, producătorul din Staffordshire anunţând recent că a alocat nu mai puţin de 100 milioane de lire sterline pentru dezvoltarea unei soluţii care să fie mai prietenoasă cu mediul. Mai mult decât atât, recent a prezentat un prototip de încărcător telescopic care funcţionează pe bază de hidrogen. Peste o sută de ingineri lucrează deja la acest proiect, care urmăreşte ca până la sfârşitul anului 2022 să fie lansată în producţia de serie prima maşină alimentată cu hidrogen din portofoliul companiei şi chiar să devină disponibilă în oferta comercială.
Zero emisii de CO2
Anunţul făcut de JCB legat de tehnologia hidrogenului cu emisii zero vine în momentul în care guvernele din întreaga lume dezvăluie strategii de dezvoltare a infrastructurii necesare pentru a sprijini utilizarea hidrogenului cu scopul reducerii emisiilor de CO2. Invitat la evenimentul de prezentare a încărcătorului telescopic alimentat cu hidrogen, premierul britanic Boris Johnson a declarat că „soluţia inovatoare propusă de JCB ar putea ajuta Regatul Unit să atingă mai rapid obiectivele climatice şi să contribuie la crearea de noi locuri de muncă, precum şi atragerea de investiţii”.
Motoarele cu propulsie electrică nu sunt soluţia
La rândul său, Lord Bamford a lăsat să se înţeleagă că viitorul este al motoarelor alimentate cu hidrogen şi nu al celor electrice. „Investim în hidrogen, deoarece nu vedem că electricitatea este soluţia universală, în special nu pentru industria noastră, deoarece poate fi folosit doar pentru a alimenta maşini mai mici. Înseamnă că vom continua să producem motoare, dar vor fi motoare cu hidrogen super-eficiente, accesibile, de înaltă tehnologie, cu zero emisii de CO2”, a declarat preşedintele grupului JCB.
Foto 1: Boris Johnson(d) și Lord Bamford
AL 750.000-LEA MOTOR JCB
JCB produce motoare din 2004, la fabricile din Derbyshire (Marea Britanie) şi din Delhi (India), anul acesta urmând să atingă o piatră de hotar majoră: producţia celui de-al 750.000-lea motor al său. Deşi încă în stadiul de dezvoltare, motorul care funcţionează pe bază de hidrogen are aceleaşi performanţe ca și unul convenţional. Astfel, un motor de 4 cilindri şi 4,8 litri pe gaz dezvoltă aceeaşi putere şi cuplu ca echivalentul său, Dieselmax 448. Hidrogenul are marele avantaj de a nu produce emisii de carbon atunci când este ars.
un articol de LIVIU GORDEA