FENDT testează tractorul pe hidrogen - Revista Ferma
3 minute de citit

FENDT testează tractorul pe hidrogen

Ideea nu este tocmai nouă. Primii care au venit cu această propunere îndrăzneaţă au fost cei de la New Holland, care în 2009 au prezentat lumii primul tractor propulsat cu ajutorul unui motor ce foloseşte hidrogenul drept combustibil. Chiar dacă autonomia la vremea respectivă a tractorului botezat NH² era foarte redusă, tehnologia în sine a atras atenţia multor specialişti din domeniu. Până la urmă, New Holland dovedise că agricultura s-ar putea baza într-o bună zi pe un tractor neutru din punct de vedere al emisiilor de gaze cu efect de seră.

Click aici şi vezi cum arăta soluţia propusă de New Holland!

 FENDT testeaza tractorul pe hidrogen 1_b


Obiectiv – dezvoltarea infrastructurii


Acum, iată, 14 ani mai târziu, Fendt preia iniţiativa şi anunţă că a creat, nu unul, ci două prototipuri de tractoare alimentate cu hidrogen, propulsate mai degrabă prin utilizarea celulelor de combustie decât prin arderea hidrogenului. Pilele de combustie sunt mult mai eficiente, însă tehnologia este mai scumpă decât soluţia unui motor termic ce foloseşte hidrogenul în locul motorinei.

 

Proiectul H2Agrar


Cele două tractoare vor fi utilizate în condiţii reale de lucru în două ferme de testare din districtul Emsland (landul Saxonia Inferioară), în cadrul unui proiect în care mai sunt implicate şi alte companii. Scopul proiectului H2Agrar este de a cerceta şi de a stabili o infrastructură pentru hidrogen în vederea utilizării sale în agricultură. Pentru început, se va determina consumul de hidrogen al tractoarelor. Aceste constatări vor constitui baza pentru cercetări ulterioare privind reducerea emisiilor de CO2 de la vehiculele agricole.

 H2Agrar_b

HIDROGEN PRODUS ÎN FERME


Pe lângă problema producţiei şi realimentării cu hidrogen, proiectul H2Agrar încearcă să demonstreze că un tractor alimentat de o pilă de combustie cu hidrogen poate fi soluţia pe care fermierii încearcă să o găsească pentru diminuarea costurilor de exploatare în agricultură, în special în ceea ce priveşte aplicaţiile intensive unde bateriile nu sunt o opţiune pentru moment. Cu atât mai mult cu cât există şi posibilitatea de a genera hidrogen prin instalaţiile de biogaz sau prelucrarea lemnului rezidual din pădure. Asta înseamnă că fermierii vor putea să-şi producă propriul combustibil, reducându-şi amprenta emisiilor şi costurile de operare. Aşadar, agricultura şi silvicultura au o importanţă centrală în vederea realizării tranziţiei energetice, într-o ţară ca Germania, care s-a bazat decenii întregi pe importuri, ignorând aproape complet potenţialul local.

„Centralele agrofotovoltaice sau instalaţiile eoliene generează energie electrică pe terenurile agricole şi forestiere, dar ar putea fi utilizate şi pentru a produce hidrogen”, a declarat Hubert Aiwanger, ministrul bavarez pentru afaceri economice, dezvoltare regională şi energie.

FENDT testeaza tractorul pe hidrogen 2_b


un articol de

LIVIU GORDEA

Cisteste si...

Recomandările redacției

Witness P*S – taurul Simmental de 206.000 de euro!

În vârstă de aproximativ unsprezece luni, Witness P*S este cel mai scump taur din rasa Simmental vândut vreodată la o licitație în Bavaria. Taurul recordist este fiul lui Wirbelwind-P*S, a fost crescut de Christiane Böhm

taur Witness PS Witness P*S - taurul Simmental de 206.000 de euro!
Ultimele articole
Citește mai multe știri →