Ajay Naqvi, indianul care cultivă afine bio în România / FOTO pagina de facebook Ajay Naqvi
A condus departamentul de Creative Excellence pentru Coca-Cola, în India și Asia de Sud și a lucrat cu cele mai bune agenții de publicitate din lume în India și Asia de Sud-Est. Toate acestea până în ziua în care indianul Ajay Naqvi și-a cunoscut, în țara lui natală, viitoarea soție, pe Ramona, și a decis să o urmeze pe meleagurile mioritice, scrie incomemagazine.ro.
Cum a ajuns să dețină o plantație de afine în România și să producă sucuri certificate bio?
FRUCTE ȘI SUCURI DIN ”DEALUL CU AFINE”
În 2016 a achiziționat, printr-o finanțare privată, o plantație de afini în satul Toderița, lângă Făgăraș iar procesarea o face la Valea Ursului, jud. Iași. În prezent, plantația se întinde pe 10 ha și este certificată bio.
Sucurile din afine (sucul de afine 100%, afine cu mure, cu zmeura sau cu căpșuni) sunt comercializate sub brandul The Blue Renaissance (RO – Renașterea albastră) atât online, cât și în mai multe băcănii și magazine naturiste din București, Iași, Cluj-Napoca și Craiova.
O piață importantă este și exportul. Ajay Naqvi a declarat pentru Income Magazine că produsele sale vor ajunge, până la finele anului, pe mai multe piețe din Orientul Mijlociu, precum Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Iordania sau Qatar.
Știți de unde provin afinele din care facem sucurile noastre certificate eco, fără apă, îndulcitori, conservanți…? Din propria plantație, de la poalele Munților Făgăraș, lângă o rezervație naturală (Poiana Narciselor), crescute în armonie cu natura. Nu știu alții cum sunt, dar pentru noi a contat mereu ce și de unde consumăm! AJAY NAQVI, indianul îndrăgostit de România
FOTO pagina de facebook The Blue Renaissance
Dacă în 2016, Ajay Naqvi achiziționa plantația de afine din Toderița, în 2022 realiza primul lot de 300 de litri de suc 100% afine, fără zahăr și apă adăugate. Își amintește că a vândut totul într-o săptămână, așa că în 2021 a produs 2.000 de litri, pe care i-a vândut în câteva săptămâni. Anul acesta, a procesat deja 20 de tone de fructe și estimează să încheie anul cu procesarea a cel puțin 100 de tone de fructe. Din portofoliul The Blue Renaissance, fac parte 11 sucuri – patru amestecuri de fructe și șapte băuturi funcționale.
Piața de produse organice este încă redusă în România. Comisia Europeană estima, în 2022, că în Europa valoarea per capita al consumului de produse organice este de 102 euro, comparativ cu 2 euro, în România.
„Cea mai mare piață pe acest segment din UE este Germania, cu 15 miliarde de euro, în timp ce în România piaţa este de 41 de milioane de euro. Diferențele sunt uriașe, însă acest lucru nu ne descurajează, ci, dimpotrivă, ne arată că este loc pentru a ne dezvolta”, a mai spus antreprenorul pentru incomemagazine.ro.
Inovație și performanță în agricultură: Noile erbicide TARZEC™ și REXADE™ reprezintă soluțiile viitorului pentru combaterea buruienilor în culturile de grâu, […]
Inovație și performanță în agricultură: Noile erbicide TARZEC™ și REXADE™ reprezintă soluțiile viitorului pentru combaterea buruienilor în culturile de grâu, […]
Anunț APIA referitor la subvențiile fermierilor! Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează că a autorizat la plată peste 90% […]
Piața îngrășămintelor a ajuns într-un dezechilibru major. Creșterea prețurilor pare imposibil de controlat în acest moment! Piața îngrășămintelor agricole se […]
Un deficit comercial agroalimentar uriaș, o reală provocare pentru România! Printre problemele identificate (și încă nerezolvate!) de premierul Marcel Ciolacu […]