DEUTZ-FAHR a extins SERIA 6 cu trei modele noi - Revista Ferma
7 minute de citit

DEUTZ-FAHR a extins SERIA 6 cu trei modele noi

Seria 6 existentă cuprinde şase modele în 6 cilindri (Agrotron 6155, 6165, 6175, 6185, 6205 şi 6215), cu puterea nominală de la 149 la 201 CP, şi trei modele în 4 cilindri (Agrotron 6155.4, 6165.4 şi 6175.4), cu puterea nominală de la 149 la 163 CP, fiecare cu câte trei variante de transmisii (tabelul 1).

DEUTZ-FAHR a extins SERIA 6

Seria 6 Agrotron existentă: caracteristici tehnice la cel mai înalt nivel
Trei tipuri de transmisie. Modelele existente sunt prevăzute, ca şi cele în 6 cilindri, cu 3 tipuri de transmisie: Powershift, robotizată RC Shift şi TTV (cu variaţie continuă), care pot fi alese în funcţie de tipul lucrărilor la care se folosesc tractoarele.
Cea mai simplă transmisie, Powershift are 5 game mecanice şi 6 trepte powershift înainte şi 3 înapoi, în total având 30 viteze înainte şi 15 înapoi, sau 54 cu 27 cu creeper. Viteza maximă este de 40 sau 50 km/h la turaţii reduse ale motorului.
Transmisie complet automată robotizată, RC Shift are 5 trepte robotizate plus 6 trepte powershift înainte şi 3 înapoi;
– Transmisia cu variaţie continuă TTV asigură confort maxim, eficienţă şi fiabilitate, este capabilă să varieze continuu viteza, optimizând puterea motorului fără irosirea combustibilului, rezultând un lucru mai productiv şi mai uşor. Aceste principii de operare permit transmisiei TTV să furnizeze rapid viteza dorită, asigurând avantaje în ceea ce priveşte confortul în timpul mersului şi în special la deplasarea pe drum.
Toate cele trei transmisii sunt uşor de operat, simplu de programat şi uşor de urmărit cu ajutorul monitoarelor de bord. Fiecare oferă eficienţă şi precizie excelente.
Noile motoare, compacte, în 4 şi 6 cilindri, ale seriei 6 au fost complet remodelate în ceea ce priveşte emisiile poluante şi eficienţa consumurilor. Ele au un răspuns mai bun, furnizează rezerve de cuplu mai mari şi pornesc cu un cuplu mai mare în gama de turaţii reduse ale motorului. De asemenea, şi consumul de motorină şi de AdBlue a scăzut.
Modelele în 4 cilindri (TCD 4.1 L04) sunt prevăzute cu motor Deutz de 4 l (TCD 4.1 L04 Tier 4), cu sistem de injecţie Common Rail cu presiune de 1600 bar, un motor cu o bună reputaţie pe piaţă, cu un consum redus de combustibil şi cu acces foarte bun pentru service. Pentru reducerea emisiilor poluante, sistemul cuprinde EGR (recircularea gazelor arse) şi SCR (reducerea catalitică selectivă, cu injecţie de AdBlue în gazele de evacuare după ieşirea din motor) şi filtru pasiv de particule (DPF). Comparativ cu filtrele tradiţionale active, filtrul pasiv oferă trei avantaje: combustibilul nu este injectat în filtru, se produce o temperatură mai redusă şi regenerarea filtrului este considerabil mai rapidă. Aceasta înseamnă economie de cel puţin 5% de combustibil şi de AdBlue, în condiţiile respectării standardelor internaţionale privind poluarea. La modelele TTV eficienţa este crescută şi prin utilizarea unui ViscFan electronic. Toate modelele sunt prevăzute cu un nou sistem de frânare a motorului, care asigură creşterea performanţelor frânării cu până la 40%. Acest sistem protejează frânele de serviciu, în special la coborârea pantelor şi la sarcini de tracţiune mari, crescând siguranţa şi reducând costurile de întreţinere.
Noile motoare Deutz-Fahr sunt un prim exemplu de tehnologie modernă „made în Germany”, sinonime cu fiabilitatea şi eficienţa la cel mai înalt nivel, astfel încât se obţin cele mai bune performanţe.
Alte caracteristici tehnice ale seriei existente. Aceste modele au ampatamentul cu 120 mm mai lung decât modelele precedente (2543 mm). Roţile maxime disponibile sunt 650/65R38. Aceste modele se caracterizează prin distribuţia bună a greutăţii pe cele două punţi, precum şi o bună stabilitate şi tracţiune excelentă. Rezervorul de combustibil are o capacitate de 225 l şi cel de AdBlue de 28 l. Ridicătorul faţă Sauter are capacitatea de ridicare de 4110 kg. Noul sistem de răcire îmbunătăţeşte considerabil eficienţa printr-o capacitate mai mare de disipare a căldurii, iar sistemul de fixare permite deschiderea pachetului de radiatoare pentru întreţinerea mai rapidă şi mai uşoară.

Noile modele în 4 cilindri răspund diferitelor necesităţi din ferme
Crearea noilor modele în 4 cilindri vine din necesitatea de a satisface nevoile fiecărui fermier, ştiut fiind faptul că fiecare are strategia proprie: unii doresc putere şi dimensiuni mai mari, alţii preferă specializarea în funcţie de aplicaţii: pentru zootehnie, pentru cultura mare, manipulări de diverse materiale cu încărcător frontal etc., alţii doresc un tractor universal, care să facă faţă cu succes atât la lucrările grele din câmp, cât şi la cele din fermă.
Deutz-Fahr are trei modele noi în 4 cilindri: Agrotron 6120 cu puterea maximă de 126 CP, 6130 cu puterea maximă de 135 CP şi 6140 cu puterea maximă de 143 CP (Tabelul 2).
Noul „look” al tractoarelor Agrotron se remarcă printr-o formă modernă, funcţională, cabină confortabilă, spaţioasă, comenzi ergonomice intuitive şi cu vizibilitate de jur-împrejur, fiind dotată şi cu lumini LED atât pentru lucru, cât şi pentru transport. Proiectanţii din firma Deutz-Fahr sunt convinşi că un confort la conducere şi la operare asigură un mediu de lucru relaxant, care se traduce în performanţe şi rezultate mai bune din partea operatorului. Interiorul cabinei oferă un mediu de lucru liniştit, cu zgomot, vibraţii şi căldură reduse la minim, neexistând nici o legătură directă între motor şi cabină. Sistemul de aer condiţionat optimizează temperatura interioară, în timp ce sistemul cu cel mai mare număr de guri de aerisire din clasa sa garantează o distribuţie uniformă a aerului, ca la nici un alt model. Monitoarele de date furnizează în timp real informaţii despre funcţionarea tractorului.
Motoare. Noile tractoare în 4 cilindri recent lansate sunt dotate cu motoare TCD3.6 L04 Tier 4 final, cu capacitatea cilindrică de 3620 cmc, turbo cu intercooler, care folosesc tehnologia SCR (reducere catalitică selectivă, cu AdBlue), catalizator pentru motorină (DOC) şi EGR. Ele sunt dotate cu rezervor de motorină de 185 l şi de AdBlue de 12 l.
Noile tractoare sunt dotate cu transmisie SDF cu variaţie continuă, cu două moduri de funcţionare – lucru şi transport -, activate electrohidraulic şi cu 3 strategii de conducere: automat, manual şi „priza de putere”, ambreiaj multidisc imersat în ulei, acţionat electrohidraulic; tot electrohidraulic se face şi blocarea diferenţialelor faţă şi spate şi cuplarea punţii faţă. În curând, modele vor fi disponibile şi cu celelalte tipuri de transmisie: Powershift şi RC shift, ca şi versiunile mai mari, existente.
Alte caracteristici ale noilor modele sunt: sistem hidraulic până la 120 l/min, 3 sau 4 valve auxiliare şi valva de retur liber; ridicătorul faţă Sauter – la 2700 kg, anvelope maxime 18.4-R38. Ampatamentul este de 2550 mm. Capacitatea ridicătorului spate fără cilindri auxiliari este de 5000 kg, iar opţional poate ajunge la 7000 kg. De asemenea, tractoarele sunt dotate cu întrerupător electronic al bateriei, montat în cabină, şi cu butoane exterioare pentru acţionarea ridicării spate şi a prizei de putere. Direcţia este hidrostatică, cu cilindri cu dublu efect, iar sistemul de frânare este hidrostatic, independent pe toate cele patru roţi, cu frâne cu discuri imersate în ulei. Priza de putere spate are 540/540E şi 1000 rpm. Opţional, aceste tractoare se pot dota cu punte faţă cu suspensie.
Toate tractoarele seriei 6 sunt foarte manevrabile, se adaptează uşor la o mulţime de aplicaţii din fermă şi au un consum de combustibil redus. Cabina este confortabilă şi spaţioasă, cu aer condiţionat, încălzire şi ventilaţie, cu vizibilitate excelentă de jur-împrejur, sistem de iluminare modern şi eficient, iar comenzile sunt simple şi ergonomice, uşurând munca operatorului, care-şi păstrează concentrarea la lucrarea pe care o efectuează, pe toată durata zilei de muncă.

Florin NEACŞU
NHR Agropartners SRL

TABELUL 1: SERIA 6 AGROTRON EXISTENTĂ PE PIAŢĂ

 tab1nhrn217_b

TABELUL 2: NOILE MODELE DIN SERIA 6 AGROTRON ÎN 4 CILINDRI

 tab2nhrn217_b

Articol publicat in revista Ferma nr. 20 (203) (15-30 noiembrie 2017)

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →