Măcelăria şi chiar restaurantul erau soluţiile care să împlinească munca fermierului Paul Cristescu. Măcelăria este cea mai rapidă modalitate pentru ca o carne de calitate superioară, mai mult decât bio, din vaci crescute în regim montan şi submontan, pe păşuni aproape de abandon în zona Caraş-Severin, mai precis în localitatea Plugova, să ajungă direct la cosumator. Iată că acest fapt s-a ÎMPLINIT!
Carne adevărată, de la animale crescute în libertate
Acum câteva luni, Paul Cristescu a preluat o măcelărie în Popeşti-Leordeni, pe strada Amurgului, la numărul 27, iar tinerii din acest nou cartier de locuinţe au acum la dispoziţie carne adevărată, proaspătă, de la animale crescute în libertate deplină. Am văzut de câteva ori cum tinerele mămici cumpărau pentru copiii lor o carne cu savoare şi gust autentic. De la un fermier care deţine vaci Black Angus de o calitate genetică de excepţie.
Paul Cristescu spune că e un vis doar pe jumătate împlinit, deoarece a preluat o măcelărie de rând în care a introdus şi segmentul de carne premium. Acum se pregăteşte pentru livrarea on-line spre clienţii bucureşteni cu dare de mână, însă cu timp limitat pentru a se deplasa la o măcelărie în Popeşti-Leordeni. A veni în întâmpinarea cererii de carne premium presupune investiţii şi mai ales oameni. Nu orice măcelar se pricepe să scoată steak-uri din carcasa de Black Angus, cum nu orice abator poate realiza carcasa. Aşa că e un pionierat pe această piaţă. Nici restaurantele nu au încă încredere că românii vor putea prea repede să le asigure volumele necesare, mai ales din punct de vedere calitativ. Deoarece fripturile trebuie să fie cât de cât asemănătoare ca aspect, textură şi savoare, altfel clienţii lor vor fi dezamăgiţi. De aceea preferă importurile exotice.
Experienţa fermierului bănăţean ca om de afaceri l-a ajutat oarecum, dar l-a şi încurcat puţin. Tendinţa de a încerca să ai totul sub control e absolut consumatoare. Oameni de calitate e greu să găseşti în România şi, atunci când îi găseşti, sunt dificil de păstrat. Iar atunci când dispui de o resursă de carne premium, orice mică greşeală o poate transforma în carne de vită obişnuită, pierderile fiind foarte… grele. Paul Cristescu s-a confruntat şi cu pagube de acest tip, dar şi cu mentalitatea autohtonă cum că carnea românească e musai să fie la preţ de marfă de Galaţi.
“Papa bun de Banat” – un brand despre care se va discuta la superlativ
Paul Cristescu a înţeles rapid că fără marketare şi publicitate, efortul său va fi zadarnic şi a început să facă totul pentru brandul „Papa bun de Banat!” A realizat o pagină de facebook „Măcelăria Cristescu”, unde clienţii pot culege informaţii de bază şi pot intra în contact direct cu proprietarul. Acum urmează să lanseze un site comercial pentru uşurarea comenzilor on-line. Între timp, a colantat măcelăria pe care a preluat-o, a schimbat oamenii care asigură interfaţa comercială, pentru ca mesajul adresat clientului să fie clar, uşor de primit iar servirea să atingă un nivel premium. Urmează alte şi alte chichiţe de marketing care să desăvârşescă în timp branduirea, dar e nevoie şi de mulţi bani. Aşa că ritmul este grevat de posibilităţile financiare pentru susţinere. Flyere, show-uri cu reţete inedite şi sampling-ul vor completa tabloul. Alături de imaginile cu vacile din fermă şi de pe păşune. Ce să vă mai povestesc! E un început care consumă multe energii. Dar cineva trebuia să deschidă acest drum. Familia Cristescu are acest merit şi sunt convins că va reuşi, iar peste ani vom vorbi despre acest brand, „Papa bun de Banat” la superlativ!
Un articol publicat în revista Ferma nr. 3/230 (ediţia 15-28 februarie 2019)