Această cupă „transparentă” este de fapt un sistem care permite operatorului unui încărcător pe roţi să vadă punctele oarbe din faţa cupei de pe maşină, folosind monitorul din cabină.
Fără puncte oarbe, fără risc de coliziune
Sistemul înregistrează imaginile captate din faţa încărcătorului frontal cu ajutorul unor camere poziţionate în jurul cupei, afişând apoi în timp real imaginile combinate pe monitorul din cabină, utilizând o metodă de proiecţie curbată. Din cauza punctelor oarbe ce apar în mod inevitabil în timpul manipulării încărcătoarelor pe roţi, zona din faţa maşinilor a fost considerată întotdeauna una cu risc de coliziune. Noua tehnologie dezvoltată de Doosan promite să rezolve această problemă, prin faptul că operatorul ştie practic în orice moment ce se află în faţa cupei, putând verifica punctele oarbe prin intermediul monitorului din cabină, sporind astfel siguranţa din jurul maşinii pentru a preveni accidentele.
Un mediu de lucru mai sigur
De asemenea, este de aşteptat ca sistemul să îmbunătăţească eficienţa muncii, oferind şoferului o perspectivă asupra mediului de operare, înaintea şi în timpul încărcării/descărcării materialelor sau în modul transport. „Deoarece standardele de siguranţă au fost consolidate semnificativ, un astfel de sistem ar putea deveni o opţiune cheie pentru echipamentele de acest tip. Ne propunem să continuăm să dezvoltăm funcţii care să protejeze siguranţa şoferilor şi a lucrătorilor din apropiere şi să conducă la crearea unor medii de lucru fără accidente”, se arată într-un comunicat al companiei.
Doosan Infracore este prima companie din lume care a dezvoltat şi aplicat o funcţie de proiecţie frontală cupei ataşate încărcătoarelor pe roţi şi a solicitat deja brevet de protecţie a invenţiei în Coreea de Sud, China, America de Nord şi Europa.
Alte sisteme de siguranţă
Compania coreeană a dezvoltat şi alte sisteme de siguranţă pentru gama sa de maşini, cum ar fi sistemul de monitorizare a vederii în jurul echipamentului (AVM), care permite operatorului să urmărească direct din cabină întreg mediul de lucru, şi un sistem de avertizare spate care utilizează senzori cu ultrasunete.
SIGURANŢĂ ŞI PRODUCTIVITATE
„Cupa transparentă” concepută de Doosan Infracore arată la fel ca orice cupă normală pentru încărcătoare, fiind însă echipată cu o varietate de senzori şi camere de luat vederi pentru a permite operatorului să vadă cu uşurinţă ce se află de partea cealaltă a cupei. Compania speră că această tehnologie va contribui nu numai la creşterea siguranţei la locul de muncă, ci şi la creşterea productivităţii.
Click AICI şi vezi în video cum funcționează sistemul ce permite operatorului unui încărcător pe roţi să vadă punctele oarbe din faţa cupei de pe maşină!
un articol de
LIVIU GORDEA