
”Cine este șeful?!”, o marcă de lactate în ascensiune, salvează 50 de ferme din Franța, după ce contractul cu gigantul Lactalis va expira.
Procesatorul de lapte din localitatea franceză Saint-Denis-de-l’Hôtel, care ambalează lapte pentru brandul ”C’est qui le Patron?!/Cine este șeful?!”, anunță că va prelua colectarea laptelui de la 50 de exploatații la care gigantul Lactalis va renunța, după expirarea contractului, informează LaFranceAgricole.
”În sfârșit, o veste bună pentru crescătorii de vaci de lapte care își vor vedea contractele cu Lactalis terminate în următoarele luni sau ani. Procesatorul din Saint-Denis-de-l’Hôtel (LSDH), localitate situată în departamentul Loiret, care ambalează laptele pentru marca „C’est qui le Patron?!”, anunță că va putea prelua colectarea laptelui de la 50 de exploatații, deținute de 100 de familii, din „departamentele vecine, imediat ce contractul lor cu Lactalis se va încheia”, notează publicația franceză pe baza unui comunicat emis vineri, 11 octombrie 2024, de procesatorul LSDH.
Aceasta înseamnă absorbția a aproximativ 35 de milioane de litri suplimentari de lapte pentru fabrica de lactate. Acest lapte va fi comercializat sub marca CQLP, dar și prin alte canale de distribuție.
O primă întâlnire a avut loc miercuri, 9 octombrie, la Cholet, la noul sediu al Grupului LSDH, cu familiile producătorilor din departamentele învecinate, care sunt „în căutare urgentă” de o soluție.
„A fost evident pentru noi să acționăm și să facem tot ce ne stă în putință pentru a salva cât mai multe exploatații”, a declarat Emmanuel Vasseneix, președintele companiei.
Astfel, aceste exploatații se vor alătura APLBC (Asociația Producătorilor de Lapte pentru Binele Colectiv) la finalul contractului lor cu Lactalis, pentru a furniza lapte către LSDH. „Aceasta va asigura o valorificare corectă a laptelui lor”, se menționează în comunicat.
„Suntem sensibili la situația și la dificultățile zilnice ale producătorilor de lapte. A fost natural să inițiem această întâlnire pentru a analiza cum îi putem ajuta să își continue activitatea în cele mai bune condiții posibile”, a precizat Philippe Leseure, directorul filierei de lactate la LSDH.
În paralel, fondatorul „C’est qui le Patron?!” a lansat un apel către distribuitori pentru a crește prezența mărcii în magazine.
Marca se bucură de un succes răsunător: vânzările de lapte au crescut cu peste 12,5% de la începutul anului 2024 și cu 27,1% doar în luna septembrie, „o creștere fără precedent de la înființarea brandului C’est qui le Patron?!”.







