Chinezii au cumpărat mai puține mașini agricole, anul trecut, piața fiind în scădere cu peste 20% - Revista Ferma
4 minute de citit

Chinezii au cumpărat mai puține mașini agricole, anul trecut, piața fiind în scădere cu peste 20%

Chinezii au cumpărat mai puține mașini agricole, anul trecut, piața fiind în scădere cu peste 20%
Chinezii au cumpărat mai puține mașini agricole, anul trecut, piața fiind în scădere cu peste 20%

Piața mondială a mașinilor agricole a înregistrat un regres în 2023, din cauza situației economice internaționale, după o creștere semnificativă într-o perioadă precedentă de șapte ani.

Între 2015 și 2022, aproape toate piețele au avut creștere a vânzărilor, de ordinul zecilor și chiar sutelor de mii de unități comercializate. Statele Unite au făcut un salt de la 205.000 de tractoare la 271.000. India a sărit de la 484.000 de tractoare la 912.000, Europa de Vest de la 171.000 la 196.000, Japonia a urcat de la 20.000 la 34.000 de tractoare, Canada de la 24.000 la 31.000, Rusia de la 22.000 la 35.000. 

Toate piețele principale au atins cote ridicate, China apropiindu-se de 400.000 de unități, iar Turcia trecând peste 60.000. În intervalul precizat, numărul total de tractoare înmatriculate la nivel mondial a crescut de la puțin peste 1.900.000 la aproape 2.500.000.

În 2022, comerțul mondial cu tractoare a atins o valoare totală de 29 de miliarde de euro, cu o creștere de aproape 35% față de anul precedent. 

Conform calculelor Export Planning, creșterea fluxurilor comerciale a înregistrat o medie anuală de 4,7%, din 2009 până în 2022. În ceea ce privește alte tipuri de utilaje, comerțul mondial a atins o valoare de peste 70 de miliarde de euro în 2022 (+25%) cu o rată de creștere, între 2009 – 2022, de 5,6%, în medie, pe an. Desigur, în cadrul unei tendințe pozitive pe termen mediu și lung, există fluctuații ale pieței determinate de circumstanțe economice particulare. 

Estimările pentru 2023 evidențiază o scădere a vânzărilor la nivel global. Datele actualizate în noiembrie, anul trecut, indică o scădere de 8,4% în Statele Unite, 5% în Europa și 21% în China pentru tractoare.

Factorii care au cel mai mare impact asupra pieței de mașini agricole sunt cei care țin de incertitudinea economică, determinată în mare măsură de războiul declanșat de Rusia în Ucraina și de sancțiunile comerciale rezultate, agravate acum de noul conflict din Orientul Mijlociu. Dar inflația are un impact decisiv – care a dus, mai ales în Europa, la o creștere semnificativă a costurilor de producție și deci a prețului final al utilajelor – și mai ales la creșterea ratelor dobânzilor, practicată în primul rând de Banca Centrală Europeană și de Banca Federală a Statelor Unite, au explicat Mariateresa Maschio și Simona Rapastella, respectiv Președinte și Director General al FederUnacoma, cu ocazia unei conferințe de presă realizată în format on line, pentru a anunța organizarea celei de-a 46-a ediție a Târgului de la Bologna, în perioada 6 – 10 Noiembrie. 

Conectate la structurile organizatorice ale Târgului de la Bologna, precizează site-ul agricultura.it, Mariateresa Maschio și Simona Rapastella, au evidențiat caracteristicile acestui eveniment de prestigiu internațional, punând accent pe provocările agromecanicii și pe tendințele care caracterizează piața sectorului.

„EIMA International este un eveniment de o importanță enormă din punct de vedere promoțional și comercial – a spus Mariateresa Maschio, în deschiderea conferinței – este expoziția pe care producătorii din întreaga lume, de la mari branduri globale până la industrii de nișă foarte specializate, o aleg pentru a-și prezenta toată gama lor de produse, în special pe cele noi”.

„Fiecare țară din Europa, America, Asia, Africa și Oceania se confruntă cu nevoia de a satisface o cerere în creștere de produse alimentare atât din punct de vedere cantitativ, cât și din punct de vedere al calității – a subliniat președintele FederUnacoma – și în același timp cu urgența reducerii utilizării de îngrășăminte și pesticide, de gestionare rațională a consumului de apă, de conservare a biodiversității, de îmbunătățire a calității vieții comunităților rurale. Toate acestea sunt posibile doar prin mecanizarea agricolă modernă”.

„Odată depășită această fază (  a regresului vânzărilor din 2023 ), a conchis Mariateresa Maschio – piața va reveni la creștere în fața unei cereri care nu se oprește. În ceea ce privește comerțul cu mașini agricole, previziunile de planificare a exporturilor pentru viitorul apropiat confirmă tendința pozitivă, cu creșteri medii anuale de 6,3% până în 2027 pentru tractoare și 5,9% pentru alte tipuri de utilaje. EIMA din Bologna va fi din nou forța motrice a inovației, elementul care împinge agricultura către viitor”.

 

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →