Printre numeroasele inovaţii pe care producătorul britanic le-a dezvăluit în cadrul evenimentului de presă de la sfârşitul lunii aprilie se remarcă şi noul manipulator telescopic al mărcii, Loadall 542-70 AGRI Pro, echipat cu un motor dezvoltat intern, respectiv JCB DieselMAX de 4,8 litri, capabil să livreze până la 173 CP (129 kW) şi 690 Nm de cuplu.
Viteză maximă de 50 km/h!
542-70 AGRI Pro vine livrat într-o combinaţie unică de putere şi cuplu motor, acceleraţie, viteză maximă şi putere hidraulică, pentru a stabili noi niveluri de performanţă şi productivitate în curtea fermei, pe câmp şi pe drumurile publice. Cu motorul său de 173 CP şi viteza maximă de 50 km/h, acesta este cel mai puternic şi mai rapid Loadall pe care JCB l-a construit vreodată, cu o acceleraţie mai rapidă şi o performanţă de remorcare de neegalat.
22% mai multă tracţiune dinamică
Dar, în timp ce modelele AGRI, AGRI Super şi AGRI Xtra au puteri de până la 109 CP (81 kW), 130 CP (97 kW), respectiv 150 CP (112 kW), noul Loadall 542-70 AGRI Pro are cu 24 CP (17 kW) sau 16% în plus faţă de cele mai puternice modele JCB actuale şi o creştere cu 15% a cuplului maxim de 690 Nm la 1.500 rpm. Cifre care, împreună cu performanţa elementului hidrostatic de antrenare a transmisiei DualTech VT, generează cu 22% mai multă tracţiune dinamică în operaţiunile de manipulare a cerealelor sau a sfeclei de zahăr, cu o cupă de dimensiuni mari.
TOT CONFORTUL ÎN CABINĂ
Operatorii se pot bucura, de asemenea, de aer condiţionat standard sau climatizat, de un scaun cu suspensie pneumatică încălzit şi ventilat, cu reglare electrică a suportului lombar şi de cabina spaţioasă Command Plus, cu noul arc din cauciuc care amortizează şocurile şi vibraţiile şi cu suporturi de amortizare din polimer. Toate acestea pentru a satisface cele mai înalte cerinţe ale operatorilor profesionişti.
Ca şi alte modele Loadall 542-70 echipate cu transmisie DualTech VT, AGRI Pro are o capacitate maximă de ridicare de 4,2 tone, putând manipula o greutate de 2,75 tone la înălţimea de 7 metri!
un articol de LIVIU GORDEA