Cu o greutate de 2,5 kg, noul motoferăstrău STIHL devine o unealtă ideală atât pentru utilizatorii ocazionali, acasă, dar şi pentru profesioniştii din construcţii, de exemplu. În plus, nivelul acustic la care lucrează acest mic echipament nu impune protecţie auditivă, spre deosebire de uneltele echivalente, cu motor pe benzină.
Iar pentru că nevoile utilizatorilor sunt din ce în ce mai sofisticate şi mai diverse, tehnicienii STIHL au dezvoltat şi o variantă superioară a acestui tip de motoferăstrău, un fel de upgrade, care are cu 25% mai multă eficienţă la tăiere decât MSA 120. Este vorba despre MSA 140 C-BQ, care are doar cu 100 gr mai mult în greutate decât MSA 120, dar rezistă în forţă la 180 de tăieturi.
Nu “moare” niciodată în tăietură
O menţiune tehnică foarte importantă pentru acest tip de unealtă cu acumulator este că a fost proiectată pentru a furniza putere maximă de tăiere până la golirea completă a acumulatorului. Din acest motiv, un motoferăstrău STIHL cu acumulator nu “moare” niciodată în tăietură, utilizatorul beneficiind de putere maximă până la ultimul “strop” de curent. În fapt, această caracteristică este valabilă pentru toate motouneltele cu acumulator, fie că vorbim de motocoase, foarfeci de gard viu, suflante sau maşini de tuns iarba.
Dezvoltarea intensivă a gamelor de motounelte cu acumulator urmează o tendinţă firească, ce se regăseşte şi pe piaţa auto. De la an la an, producătorul german STIHL inovează şi implementează tehnologia cu acumulator pe unelte din ce în ce mai puternice şi mai sofisticate, chiar şi în zona profesională, cum ar fi un motodebitator dedicat industriei construcţiilor, dar care încă nu a fost lansat şi la noi în ţară.
STIHL România este o companie deţinută sută la sută de firma mamă, fiind înfiinţată în 1997. În prezent compania importă motounelte sub brandurile STIHL şi VIKING.
Articol publicat in revista Ferma nr. 17 (200) (1-15 octombrie 2017)