„Bunătăţi din România”, la Metro - Revista Ferma
4 minute de citit

„Bunătăţi din România”, la Metro

foto pag27 m „Bunătăţi din România”, la Metro

După reuşita programului „De-ale noastre”, lansat de Metro Cash & Carry România în luna mai a acestui an împreună cu producătorii agricoli din Poiana Mare, pe zona legume-fructe, hipermarketul a extins în noiembrie a.c. platforma şi pentru alte categorii de produse româneşti precum peşte, carne, preparate din carne, lactate, brânzeturi, pâine şi produse de panificaţie, vinuri, dar şi conserve, prin proiectul „Bunătăţi din România”.

„Alături de legumele autentice „De-ale noastre”, proiectul „Bunătăţi din România” completează oferta de produse româneşti disponibile în Metro Cash & Carry România, atingând astfel aproximativ 75% din totalul sortimentului comercializat pentru categoriile de produse menţionate (aproximativ 4.000 de articole din total sortiment românesc).

Această prezenţă semnificativă reprezintă un maxim a ceea ce o companie de comerţ poate oferi spre comercializare ca produse autohtone”, a declarat Anca Vizireanu, director Cumpărări Produse Alimentare Metro Cash & Carry România.

 

Desfacere asigurată pentru 200 de producători

Astfel se rezolvă o mare problemă a producătorilor autohtoni, respectiv lipsa unei pieţe de desfacere. Michael Kaiser, director Cumpărări produse nealimentare Metro Cash & Carry România, a precizat că răspunsul pe care îl primesc de la producătorii cu care colaborează este pozitiv, fiind prima dată când un hipermarket a reuşit să organizeze producătorii români, să le asigure o piaţă de desfacere şi un venit.

„Dorim să extindem colaborarea şi pentru alte legume şi fructe, precum şi în alte zone geografice din ţară. Deocamdată, programul include 4 legume – castraveţi, roşii, vinete şi ardei.

Acum lucrăm cu 200 de producători, dar sperăm să ajungem anul viitor la 250 de producători locali”, a explicat Michael Kaiser.

Prezent la eveniment, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, a declarat că „dacă în urmă cu câţiva ani, un măr românesc putea fi găsit în hipermarketurile din România doar 4-5 luni pe an, prin ceea ce s-a investit până în prezent din fonduri europene s-a ajuns la o „durată de viaţă a mărului românesc în hipermarketuri” la 6-7 luni, chiar 8 luni.

Prin faptul că vom avea încă 80 milioane de euro la sfârşitul lunii noiembrie la dispoziţia producătorilor agricoli pentru a crea acele centre de colectare, etichetare, ambalare, dar şi sortare, sperăm să găsim 12 luni pe an produsele româneşti în hipermarketurile din România”.

 

INFO

LEGUME DIN TURCIA
Reziduuri de pesticide peste limita admisă

Peste 100 tone de fructe importate din Turcia au fost depistate cu un conţinut de reziduuri de pesticide peste limita admisă, a informat Ministerul Agriculturii.

În urma controalelor desfăşurate în perioada 26 octombrie – 16 noiembrie a.c. de către echipe mixte ale ANSVSA şi ale MADR, în scopul verificării respectării legislaţiei privind consumul de alimente, legume şi fructe proaspete, au fost prelevate şi transmise spre analiză laboratorului DSVSA Bucureşti mai multe probe de fructe, respectiv grapefruit.

“Expertiza de laborator a indicat depăşiri ale limitelor maxime admise de reziduuri de pesticide pentru substanţa activă „Imazalil” din probe prelevate dintr-un lot de şase transporturi, provenite din Turcia, a câte 20 de tone fiecare”, susţine MADR.

Ministerul face precizarea că „Imazalil” este o substanţă activă, cu acţiune fungicidă, utilizată în combaterea bolilor la plante. “Prezenţa reziduurilor peste limita maximă admisă în aceste fructe provenite din Turcia ridică serioase semne de întrebare asupra controalelor oficiale efectuate de Autorităţile Competente turce, atât la nivelul producătorilor, cât şi la controlul oficial în vederea exportului în alte state”, se arată în informarea MADR.

Cisteste si...

Recomandările redacției
Ultimele articole
Citește mai multe știri →