Timp de mai bine de două ceasuri am asistat la o cursă contracronometru în care vedete absolute au fost Pulsar Plus, Rekord Max, Medax Top, Pictor, Systiva, Biathlon 4D, Retengo şi Priaxor, nume cu care BASF îşi propune şi reuşeşte să performeze cu succes pe piaţa produselor de protecţia plantelor, oferind un suport solid în lupta cu buruienile, bolile şi dăunătorii din culturile de câmp.
Dar pe lângă aceste soluţii tehnologice deja consacrate, noutatea absolută pentru sezonul 2018-2019 este dată de apariţia în portofoliul de produse a hibrizilor de rapiţă. Aşadar, BASF a intrat în mod oficial pe piaţa seminţelor, odată cu finalizarea acordului de achiziţii a unor segmente de operaţiuni şi active de la Bayer! Tranzacţie pentru care BASF a plătit 7,6 miliarde de euro.
„Hibrizii de rapiţă sunt comercializaţi sub marca InVigor. În Canada, acolo unde au fost lansaţi pentru prima dată, aceştia au ajuns la o cotă de piaţă în 2018 de 58%. Asta înseamnă că în jur de 5 milioane de hectare sunt cultivate cu hibrizi InVigor”, a declarat Marius Stanciu, director al departamentului de seminţe pentru România şi Bulgaria în cadrul companiei BASF.
„Caracteristicile principale ale acestei mărci de seminţe sunt productivitatea şi stabilitatea producţiei. Sunt nişte hibrizi creaţi special pentru cei care îşi doresc mai mult de la cultura de rapiţă”, ne-a asigurat specialistul. Pe lângă numele cunoscute, în toamnă a apărut InVigor 1022, iar anul acesta ar urma să intre în comercial încă trei hibrizi, respectiv InVigor 1165, InVigor 1166 şi InVigor 1266.
Mai multe veţi putea afla citind numărul viitor al revistei FERMA!
Seria simpozioanelor de iarnă BASF a debutat pe 15 ianuarie, la Constanţa, şi se va încheia în data de 12 februarie, la Iaşi. Următorul eveniment este programat miercuri, 7 februarie, la Oradea.