„ARBOS EASTERN EUROPE se bucură de încrederea unor investitori internaţionali”, informează compania. M-am folosit de comunicatul oficial pentru a reflecta cât mai bine intenţiile noii entităţi de agribusiness de pe piaţa utilajelor agricole din România.
Tot în comunicat este explicată şi implicarea investitorilor care au dezvoltat foarte bine Agroconcept Impex, existenţa firmei fiind deja foarte cunoscută, prin activităţi intersectoriale din domeniul imobiliar, servicii şi agricultură în România: „De câţiva ani, investitorii dezvoltă cu succes afaceri în domeniul producţiei de cereale şi culturi specializate şi deţin compania Agroconcept Impex, care importă şi distribuie exclusiv brandul New Holland în România”.
Noua companie Arbos Eastern Europe „este condusă de un management complet independent, care beneficiază de experienţa investitorilor şi îndeplineşte viziunea lor de expansiune regională, propunându-şi să devină leader în segmentul său de piaţă”. Conform comunicatului de presă, „în decembrie 2018 s-a semnat la Bucureşti parteneriatul de distribuţie exclusivă dintre ARBOS GROUP Spa. şi ARBOS EASTERN EUROPE pentru brandurile de tractoare şi utilaje agricole Arbos, Goldoni şi Lovol. În foarte scurt timp, companiile ARBOS EASTERN EUROPE (România) şi ARBOS BALKAN (Bulgaria) au creat o echipă profesionistă de vânzări şi post-vânzări şi au demarat operaţiunile comerciale”.
Am remarcat printre cei 17 dealeri ai companiei pe Agromec Ştefăneşti, singurul distribuitor local cu capital integral românesc, dar şi pe unii nou intraţi în sfera agribusiness-ului din postura de foşti sau actuali distribuitori de auto. Unul dintre ei cultivă şi peste 400 ha de teren agricol şi creşte sute de oi şi zeci de vaci de carne, semn că deja împleteşte vânzarea şi servisarea cu agricultura.
Lume bună şi ceva optimism la lansarea noului brand
Presa de specialitate a fost reprezentată la nivel high. Din partea revistei Ferma a participat chiar directorul publicaţiei, Dănuţ Radiş, semn că interesul pentru ARBOS Eastern Europe este ridicat. De altfel, la eveniment a participat şi un consilier de stat din aparatul de lucru al prim-ministrului României, Ramona-Ioana Bruynseels. Consilier care a avut o comunicare extrem de optimistă, dovedind că, sunt convins de asta, domnia sa are „încredere profundă în România!”, iar viitorul ar suna mai mult decât fericit! Nu am putut decât să zâmbesc şi să remarc faptul că, în sfârşit, am auzit un oficial guvernamental vorbind cu suflet şi fără copiuţe!
Dintre cei care au onorat festivităţile oficiale ale lansării ARBOS, Massimo ZUBELLI, Directorul de vânzări, marketing şi after-sales al Arbos Groups Spa, a ţinut să precizeze că este onorat să fie partener cu această organizaţie profesionistă şi puternică născută anul trecut, ARBOS Eastern Europe, care, spune acesta, „va deveni în curând un punct de referinţă pentru fermierii din această zonă a Europei, iar în 2019 ne aşteptăm ca Europa de Est să devină cea mai importantă piaţă din lume pentru ARBOS”!
Iar Tommaso SERRANO, CEO al Arbos Eastern Europe, i-a întors gratitudinile directorului de vânzări al firmei-mamă cu aceste cuvinte: „După succesul pe care l-am înregistrat cu fermele noastre şi AGROCONCEPT, suntem foarte bucuroşi să putem continua susţinerea clienţilor noştri, oferindu-le o linie complementară de produse care completează gama noastră existentă. Grupul nostru consideră acest proiect ca fiind foarte atractiv, îndeplinind obiectivele noastre de expansiune regională şi adăugând – pe lângă România – provocarea de a acoperi Bulgaria şi Republica Moldova, două ţări foarte promiţătoare pentru sectorul agricol. Arbos Group Spa. s-a dovedit deja a fi un partener foarte valoros şi suntem siguri de o colaborare de succes de lungă durată”.
Piaţa românească de agribusiness se ascute!
Chiar devine tăioasă, abruptă, iar asta nu poate fi decât în avantajul fermierilor. Dacă acum 10-15 ani pătrunderea pe piaţă era aproape o simplă formalitate, sectorul fiind „flămând” şi pregătit să ”înghită” aproape orice, iată că acum, chiar de la debut, noile branduri vin pregătite să facă faţă tuturor provocărilor dezvoltând mai întâi centre regionale de vânzare şi de service. Ceea ce presupune investiţii foarte importante şi speranţe mai modeste la profituri! Însă, cu certitudine, cu speranţa unei pieţe în dezvoltare, deschisă din ce în ce mai mult la nou şi, mai ales, la soluţii integrate! Noi le urăm succes celor de la ARBOS EASTERN EUROPE şi promitem că vom fi cu ochii pe ei!
STRATEGIA ARBOS GROUP ŞI ARBOS EASTERN EUROPE
Despre strategie, reprezentanţii noii entităţi de agribusiness afirmă că ea „reprezintă o soluţie unică pentru fermierii care caută o planificare optimă a investiţiilor, oferind un raport calitate – preţ foarte bun, cu soluţii tehnice simple, dar moderne”!
Companiile se vor concentra pe patru segmente diferite ale pieţei:
– SMALL (Seria 2000 şi 3000 de la 25 la 70 CP), cu un preţ foarte competitiv, cu tehnologie modernă şi garanţie de 24 de luni;
– OPEN FIELD (serie 5000 de la 110 la 140 CP – şi în curând până la 240 CP), o gamă complet nouă de tractoare care combină tehnologia modernă cu soluţii simple şi un preţ competitiv, ţintind o fiabilitate completă şi o garanţie de 36 de luni;
– SPECIALTY (fosta serie GOLDONI, de la 20 la 110 CP), echipamente extrem de specializate pentru culturi de viţă-de-vie, livezi, legume şi culturi specializate;
– IMPLEMENTS – gama completă, fostul brand MATERMACC, care, printre altele, include utilaje pentru pregătirea solului, semănători de precizie, maşini de erbicidat, semănători de prelucrare directă, sprayers etc.
Un articol publicat în revista Ferma nr. 5/232 (ediţia 15-31 martie 2019)