Aproximativ 350 de expozanţi şi-au prezentat produsele şi serviciile în domeniul producţiei, mecanizării şi logisticii pentru agricultură, pe o suprafaţă de 40.000 de metri pătraţi, în perioada 23-26 ianuarie 2019. În ciuda vremii dure de iarnă, aproape 48.000 de vizitatori au trecut pragul celor două expoziţii din acest an.
În ultimii ani, în plus faţă de domeniul tehnicii agricole, AGROmashEXPO a înregistrat o creştere a ofertei din domeniul producerii seminţelor, pesticidelor şi îngrăşămintelor şi, în special, a substanţelor de combatere a dăunătorilor. Un alt sector care s-a dezvoltat foarte mult faţă de ceilalţi ani a fost cel al agriculturii de precizie, al digitalizării, electronicii, automatizării, al tehnologiilor de măsurare şi robotizării. Anul acesta, pe acest palier oferta a fost diversificată.
AgrárgépShow a atras şi expozanţi din România
Datorită acordului multianual încheiat între HUNGEXPO şi Asociaţia Ungară a Producătorilor de Maşini Agricole, toţi distribuitorii importanţi ai marilor branduri internaţionale de pe piaţa maghiară au participat la AgrárgépShow. Vizitatorilor au avut din nou o privire de ansamblu asupra pieţei maşinilor agricole autohtone din prezent.
Alături de marile branduri internaţionale (Claas, John Deere, Massey Ferguson, Lamborghini, Fendt, Case, Krone şi alţii) şi de câştigătorii competiţiilor din 2019, expozanţi din multe alte ţări şi-au prezentat noutăţile la această ediţie. Maschio Gaspardo, prin firma din România, a participat pentru prima dată cu un stand impunător, unde au fost prezentate o parte dintre utilajele de top pe care le produce acest mare grup la nivel mondial. Tot la această ediţie a participat şi Farm Tech România, care şi-a deschis filială şi pe teritoriul Ungariei, fiind dealer autorizat pentru mărci de top cum ar fi Schäffer, Strautmann sau Teagle.
Zona conferinţelor pe teme actuale a luat amploare
Anul acesta, evenimentul a fost însoţit de mai multe conferinţe, întâlniri informative şi workshopuri decât la ediţiile anterioare. Astfel, agricultorii au putut primi răspunsuri la cele mai actuale probleme din domeniu. Conferinţa internaţională intitulată „Valoarea transparenţei pieţei – PÁIR are o vechime de 20 de ani” s-a axat în primul rând pe importanţa transparenţei în analiza pieţei şi luarea deciziilor. Simpozionul a fost organizată de către Institutul de Cercetări în domeniul Economiei Agrare, Camera de Agricultură din Ungaria şi Ministerul Agriculturii din Ungaria. În acest an, a fost organizată cea de-a zecea ediţie a “Zilei de Marketing Agricol şi Mass-Media”, care a fost cea mai reuşită datorită implicării Editurii Agricole Maghiare. Aceasta a fost organizată de către Magyar Mezőgazdaság Kft. În discuţii s-a pus un accent mărit pe digitalizarea agricolă.
Show-ul dronelor şi al roboţilor
Mulţi fermieri au participat la cea mai populară conferinţă de marketing online organizată de către Agroinform.hu, numită simplu: „Ce este pe internet”. În premieră, a avut loc un show al dronelor pentru agricultură şi al roboţilor pentru horticultură şi creşterea animalelor – ”AgRobot Show”. Agrofórum Kiadó Kft. a organizat o masă rotundă cu tema: “Cum să cultivăm soia cu succes?” Conferinţa „Maşini agricole – noi tendinţe şi inovaţii în domeniul agriculturii şi maşinilor agricole” a avut succesul scontat, fermierii din Ungaria fiind interesaţi de ultimele inovaţii din domeniul tehnicii agricole. Agro Naplo a organizat o masă rotundă pe tema “Finanţarea AGROmashEXPO”, iar Agrofórum Kiadó Kft. s-a preocupat de “Impactul secetei asupra mediului înconjurător şi asupra agriculturii”. Nu în ultimul rând, un interes deosebit l-a avut conferinţa “Agricultura de precizie”, care s-a încheiat cu o masă rotundă de discuţii organizată de către SmartFarm.
EXPOZIŢIA S-A ÎNCHEIAT CU UN FEEDBACK POZITIV
În urma unui feedback pozitiv, s-a constatat că, în timpul expoziţiei, s-au făcut numeroase oferte şi tranzacţii, iar distribuitorii şi vizitatorii au fost mulţumiţi de eveniment. La ediţia din acest an, remarcabil a fost faptul că vizitatorii sunt tot mai conştienţi cu privire la ce standuri expoziţionale trebuie să caute produsele şi calitatea dorită de ei. Din ce în ce mai mulţi vizitatori ştiu exact ce doresc să cumpere şi, ajunşi la standul potrivit, adună doar cele mai relevante informaţii pentru a lua deciziile finale.
Un articol publicat în revista Ferma nr. 4/231 (ediţia 1-14 martie 2019)