Centrul inaugurat va oferi servicii de vânzare, service, piese de schimb, va fi sediul administrativ și locul unde periodic se vor organiza training-uri pentru echipele de vânzări și service. La Șindrilița se va afla și stocul central de piese de schimb.
Un aspect neobișnuit pentru astfel de evenimente a fost lipsa fermierilor.
Șase luni de activitate, șase centre regionale
În numai șase luni de la preluarea exclusivității distribuției utilajelor New Holland în România, AgroConcept a anunțat că deja există șase puncte regionale de vânzare și service operaționale în Călărași, Giurgiu, Timișoara, Craiova, Constanța, alături de sediul central de la Șindrilița. Echipa de post-vânzare este deja dotată cu cele mai bune piese de schimb, unelte și scule, astfel încât nevoile partenerilor de business, atât fermieri mari, cât și producători agricoli mici, să fie satisfăcute la timp. „Istoria AgroConcept este scurtă, pentru că a fost creată în mod special pentru acest scop. Viitorul este strălucitor și pe termen lung. Următoarele șase centre regionale vor fi deschide în 6-9 luni. Avem o multitudine de locații din care putem alege, dar nu am găsit încă soluțiile optime. Ne dorim să angajăm cei mai buni profesioniști în toate domeniile – vânzări, post-vânzare și administrare”, asigură Heinrich Stein.
Elementul esențial al modelului de business pe care-l urmărește AgroConcept în România este poziționarea clientului în centrul afacerii. „Trebuie să le fim aproape clienților noștri, trebuie să le garantăm cei mai scurți timpi de intervenție, disponibilitate ridicată a pieselor de schimb, prețuri corecte și transparente, precum și contact permanent cu aceștia. Centrele de service sunt un element de suport al acestei activități, însă majoritatea operațiilor se desfășoară pe câmp. Din acest motiv, echipa noastră post-vânzare este dotată cu cele mai bune scule. Vor susține sesiuni de training în mod constant; nu ne oprim niciodată din a învăța”, adaugă Heinrich Stein.
Exclusivitate în România și pentru Kverneland
AgroConcept devine distribuitor exclusiv și pentru produsele Kvenerland în România. Acest parteneriat exclusiv este un pas important al strategiei de dezvoltare a AgroConcept, ce are menirea de a aduce toate mijloacele necesare mai aproape de fermierii români. „Suntem convinși că AgroConcept va fi un partener redutabil pentru Kverneland și pentru sectorul agricol din România pe viitor. Ne bucurăm că ne-am unit forțele cu o organizație puternică de care suntem apropiați ca misiune și valori. Misiunea noastră este să fim lideri în furnizarea de sisteme inteligente pentru agricultură”, a declarat Arild Gjerde, vicepreședinte executiv al Kverneland.
Piața autohtonă de tractoare noi poate absorbi 40.000 de unități într-un deceniu
Potențialul de dezvoltare al pieței este uriaș. Anual se vând în România între 1.900 și 2.000 de tractoare, dar este nevoie de mult mai mult. „Jumătate din parcul de tractoare din România este îmbătrânit și cred că potențialul la care se poate ajunge din punct de vedere al numărului de tractoare vândute anual în România este de 4.000 pe parcursul a zece ani. Aceasta ar trebui să fie ținta de achiziții de tractoare noi a României – 40.000 de unități într-un deceniu”, spune Marcelo Pedrazzini.
Ca strategie, se încearcă atât apropierea de fermierii mari, dar și de cei mici. „Nu ne dorim să convingem doar fermierii mari, ci și pe cei mici că le putem fi parteneri. Succesul se bazează pe o activitate impecabilă post-vânzare, vânzări transparente, produse excelente și sustenabilitate. Nu vreau ca întreaga agricultură românească să fie doar în mâinile câtorva fermieri. Nu este sănătos pentru mediu, nu este sănătos pentru industrie, nu este bine pentru populație. Este un trend ca oamenii să plece de la oraș la sat, să devină fermieri. Mă refer la cei tineri. Există chiar și un sprijin guvernamental pentru asta”, a declarat Heinrich Stein.
ȚINTA STRATEGIEI DE VÂNZĂRI PENTRU 2016
Bugetul de investiții pentru România se ridică la 20 de milioane de euro, sumă care va fi împărțită pe o perioadă mai lungă de un an. În ceea ce privește vânzările AgroConcept în România, dorința este „păstrarea cotei de piață pentru 2016, adică 20-22% din total”, spune Marcelo Pedrazzini, directorul de dezvoltare al New Holland Agriculture. Același lucru a confirmat și Stein: „Pentru acest prim an ne-am propus să păstrăm cota de piață pe care New Holland o are în România, iar în următorii ani, cu siguranță obiectivele noastre vor fi direcționate către creșterea acesteia.
În ceea ce privește finanțarea pentru fermieri, le vom oferi toate soluțiile. Nu suntem noi cei care stabilim soluțiile. Sunt clienții noștri cei care au ales soluția de finanțare. Alegerea clientului este destul de subiectivă. Orice soluție alege, vom fi acolo și vom fi competitivi”.
Articol publicat in revista Ferma nr.8(169) 1 – 14 mai 2016