Dănuţ Radiş, director general
Premergător lansării Revistei Ferma, am investit în producerea de seminţe de plante furajere. Era un domeniu complet nou pentru mine, nefiind agricultor de profesie, însă am apelat la sfatul specialiştilor. Mi-am dat seama, în scurt timp, că trebuie să-mi fac reclamă ca să pot vinde seminţele în toată ţara…
Pe scurt, aşa s-a născut „Plante furajere”. Mi-am zis, de ce să nu am propria revistă în care să-mi promovez produsele obţinute din agricultură? Nu sunt nici jurnalist de profesie, aşa că am apelat, din nou, la sfatul profesioniştilor. Treptat, „Plante furajere” a devenit „Ferma”, adică etapa în care furajele obţinute în ferma vegetală sunt valorificate în ferma zootehnică, pentru obţinerea materiilor prime – lapte, carne, ouă. Au urmat, firesc tehnologiile de producţie, investiţiile în tehnica avansată, care să asigure un randament productiv optim şi obţinerea unor produse de calitate.
Valorificarea în bune condiţii, descoperirea unor noi pieţe de desfacere, promovarea produselor agro-zootehnice, fermele horticole, viaţa la ţară, sănătatea animalelor şi a plantelor, bunăstarea şi igiena în ferme, agro-legislaţia şi normele naţionale şi europene transpuse în activitatea practică, modele constructive şi soluţii eficiente de furajare şi obţinere a furajelor, sfaturi practice asezonate, calendare de lucrări agricole şi prezentarea de tehnologii agricole performante… toate acestea au adăugat, în timp, noi capitole la conţinutul revistei Ferma.
Timpul a trecut şi revista s-a dezvoltat. Ani de investiţii şi de susţinere financiară „din propriul buzunar”, speranţe şi campanii puternice de marketing, participarea la toate manifestările expoziţionale agricole, naţionale şi internaţionale, munca şi dăruirea unui colectiv de excepţie, susţinerea asociaţilor, a soţiei şi a fiicei mele, implicarea prietenilor şi a cunoştinţelor, devotamentul colaboratorilor, fidelitatea cititorilor… toate acestea au făcut din Ferma un brand şi o mare familie!
Nicoleta Dragomir, redactor şef
Îmi amintesc cu bucurie de primele reviste Ferma la care mi-am adus, timid pe atunci, contribuţia, pe care, cu trecerea anilor, am văzut-o crescând, acumulând mai multe ediţii şi mai multe pagini, aducând laolaltă valori ştiinţifice ale agriculturii contemporane, ferme şi fermieri mai mici sau mai mari, tehnologia modernă şi soluţii pentru eficientizarea activităţilor agro-zootehnice din ţara noastră. De la număr la număr revista Ferma a abordat noi domenii agricole, pentru a satisface nevoia de informare a cititorilor săi, din ce în ce mai numeroşi şi mai exigenţi, dar care au contribuit semnificativ la ceea ce este Ferma astăzi.
Unii poate vor citi aceste rânduri şi vor spune că am cam uitat să fim modeşti, alţii, dimpotrivă, ştiu că Ferma îşi merită, de multe ori, aprecierile care i se aduc. Îmi vin în minte nume, locuri, oameni simpli, profesori universitari de prestigiu, cercetători în agricultură, producători de inputuri şi de utilaje agricole, jurnalişti, colaboratori din ţară şi de peste hotare, colegi de breaslă cu care ne întâlnim şi împărtăşim experienţe şi informaţii agricole, familiile noastre, a celor care muncim la editarea revistei, şi care, de voie, de nevoie, se implică în demersurile noastre şi ne susţin.
Nu suntem perfecţi, nici nu avem pretenţii în acest sens, ne asumăm greşelile şi încercăm să le corectăm, primim cu aceeaşi deschidere şi aprecierea şi critica, cea din urmă fiind ulterior transpusă în informaţii pe care, din motive obiective, le-am pierdut din vedere. Nu suntem singurii, nici primii şi nici ultimii, dar ne-am luat în serios misiunea de a informa agricultura şi pe cei ce o practică.
Nu ne putem ridica la nivelul unei lucrări ştiinţifice de notorietate, dar am încercat întotdeauna să transpunem rezultatele cercetărilor agricole în articole de specialitate care să furnizeze informaţiile necesare pentru practica agricolă, adică pentru procesul efectiv de producţie. Companiile producătoare şi furnizoare cu profil agricol, cu care colaborăm prin contracte de publicitate, reprezintă o sursă diversificată şi accesibilă de inputuri pentru acest sector.
Personal, mulţumesc colegilor şi conducerii societăţii pentru profesionalism şi corectitudine în abordarea relaţiilor de zi cu zi.
Una peste alta, suntem de zece ani împreună: revista Ferma, cei care scriu şi furnizează informaţia, cei care îşi promovează produsele şi serviciile, şi dumneavoastră, cei care ne citiţi şi fără de care existenţa noastră nu ar fi posibilă…
În numele redacţiei Ferma, vă mulţumesc pentru fidelitate, încredere, susţinere şi colaborare.
Colectivul Comision DIC SRL – Revista Ferma
De sus în jos, de la stânga la dreapta
Szilárd Erwin Szögyényi (coordonator tehnic activităţi online), Ştefan Illeş (şofer, distribuţie), Ionel Rogoveanu (asociat firmă, administrator, fondator revistă), Geza Reti (şofer, distribuţie), Gheorghe Ghişe (şef serviciu reclamă şi publicitate), Dănuţ Radiş (asociat firmă, director general), Marcela Rogoveanu-Ghiur (departament comercial, fondator revistă), Ana Berecksi (întreţinere), Julia Melinda Reti (funcţionar comercial), Violeta Mâţ (redactor Ferma), Adina Mărginean (departament comercial, fondator revistă), Delia Mitar (asistent relaţii publice, publicitate), Claudia Cristina Panţir (funcţionar comercial), Marcica Radiş (director economic), Nicoleta Dragomir (redactor şef Ferma), Carmen Dragomir (corector Ferma), Cornelia Radeş (asociat firmă, administrator, fondator revistă), Cosmina Gugeanu (şef serviciu marketing, economist), Irina Csösz (contabil), Olivia Firi (redactor Ferma), Corina Gruber (şef serviciu internet), Cristina Moldovan (relaţii cu clienţii).