Manitou Group şi-a dezvăluit noua foaie de parcurs „LIFT” pentru perioada 2026-2030 prin care doreşte să îşi consolideze poziția de lider și să ofere soluții diferențiate clienților săi. Totodată, echipa Manitou și partenerii săi se angajează să inoveze şi să ofere noi soluții cu un impact societal și de mediu pozitiv.
Grupul Manitou dorește să își extindă gamele de mașini electrice în următorii cinci ani. Obiectivul este ca 28% din totalul mașinilor vândute de companie în 2030 să fie electrice.
Grupul francez intenționează, de asemenea, să accelereze dezvoltarea de noi produse și servicii, să își consolideze poziția puternică în domeniul încărcătoarelor telescopice și să își consolideze prezența pe piața platformelor de lucru aeriene. Circularitatea va juca un rol major în viitor, iar Manitou intenționează să implementeze centre de recondiționare a mașinilor și să dezvolte oferte de modernizare.
„Confruntați cu un mediu geopolitic și economic cu o volatilitate fără precedent și o concurență în continuă creștere, trebuie să continuăm să ne adaptăm constant pentru a ne consolida poziția de lider și a oferi clienților noștri soluții din ce în ce mai sustenabile și mai eficiente”, a declarat Michel Denis, președinte și CEO al Grupului Manitou.
Manitou Group va investi 600 de milioane de euro în următorii cinci ani, iar planul este de a genera venituri de peste 3,8 miliarde de euro pe an până în 2030 (2,7 miliarde de euro în 2024).
Manitou Group anunță noua foaie de parcurs „LIFT” pentru 2030
Acest plan strategic, aprobat de Consiliul de Administrație al Manitou Group, acoperă anii 2026-2030 și este structurat în jurul următoarelor axe:
- Lider pe piețele de manipulare a materialelor și ridicare a persoanelor. Manitou Group își va consolida poziția de lider în domeniul încărcătoarelor telescopice și își va întări prezența pe piața platformelor de lucru aeriene);
- Inovarea cu sustenabilitate și o mentalitate orientată către client. Grupul își accelerează tranziția energetică prin extinderea gamelor de mașini electrice și servicii asociate adaptate nevoilor clienților;
- Circularitatea este, de asemenea, în centrul ambițiilor Manitou, cu implementarea de centre de recondiționare și dezvoltarea de oferte de „modernizare”;
- Concentrarea pe experiența clientului. Bazându-se pe expertiza rețelei sale de dealeri, Manitou Group este organizat pentru a oferi clienților săi cea mai bună experiență posibilă. Compania intenționează să-și impulsioneze transformarea prin accelerarea digitalizării și a utilizării datelor;
Manitou Group: Transformându-ne pentru viitor, concentrându-ne pe două aspecte cheie: „resursele umane” și „competitivitatea”.
Programe ambiţioase pentru angajaţii Manitou
Manitou Group își va transforma brandul de angajator pentru a atrage talente și a îmbunătăți experiența angajaților săi din întreaga lume. De asemenea, compania intenționează să lanseze programe ambițioase pentru a stimula competitivitatea și a accelera dezvoltarea de noi produse și servicii. Pentru a satisface mai bine așteptările clienților și nevoile specifice ale piețelor sale, grupul își transformă modelul operațional de la o organizație cu două divizii (divizia Produse și divizia Servicii și Soluții) la una bazată pe trei zone geografice: America de Nord, Europa și LAPAM (America Latină, Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu).
Planul strategic al Manitou Group este însoțit de obiectivele pentru 2030:
- Venituri de peste 3,8 miliarde de euro;
- Venituri operaționale recurente de peste 7,5% din venituri;
- EBITDA recurent de peste 10% din venituri;
- 28% din mașinile vândute vor fi electrice;
- Investiții de 600 de milioane de euro pe parcursul a cinci ani.
Michel Denis, președinte și CEO al Grupului Manitou, adaugă: „Confruntați cu un mediu geopolitic și economic cu o volatilitate fără precedent și o concurență în continuă creștere, trebuie să continuăm să ne adaptăm constant pentru a ne consolida poziția de lider și a oferi clienților noștri soluții din ce în ce mai sustenabile și mai eficiente. În acest spirit și cu aceste convingeri am conceput această nouă foaie de parcurs strategică «LIFT». Pentru a ne atinge obiectivele, trebuie, de asemenea, să schimbăm modul în care suntem organizați pentru a consolida agilitatea, angajamentul și proximitatea față de clienți. Proiectul nostru se bazează pe o împărțire în trei zone geografice, fiecare dintre acestea putând să își gestioneze propria performanță de vânzări și eficiență industrială. Combinarea tuturor inițiativelor din această foaie de parcurs strategică și a acestui nou proiect de model operațional ne va permite să realizăm transformarea profundă necesară într-o lume în schimbare.”
Modele Manitou hibride şi electrice 100%
Strategia Manitou este în favoarea energiei curate și a mediului, ceea ce îi permite să dezvolte o ofertă adaptată standardelor actuale și viitoare privind utilizarea combustibililor fosili în Europa. Manitou este preocupat de amprenta de carbon a produselor sale şi lucrează de mai mulți ani la implementarea unor soluții cu emisii reduse, prototipuri complet electrice, la fel de eficiente ca modelele tradiționale cu ardere internă.
Nu mai puţin de 7 modele noi din 3 game diferite MRT, MT și ATJ de încărcătoare Manitou hibride și 100% electrice sunt deja disponibile pe piața manipulării materialelor.
În același timp, Manitou studiază și alte energii alternative la energiile pe bază de carbon, în special hidrogenul, ale cărui aplicații la echipamentele de manipulare par deosebit de promițătoare.
Eticheta Oxigen permite câștiguri importante de mediu, economice și sociale, deosebit de apreciabile prin:
- – Utilizarea ocazională sau permanentă în modul zero emisii;
- – Reducerea generală a impactului asupra mediului: CO2, particule, poluare fonică; – Consum de energie mai mic;
- – O reducere a costului total de proprietate (TCO) de până la 17% pentru anumite mașini.
Citeşte şi: Manitou dezvoltă primul încărcător telescopic electric – MTL 625e