În ziua de 10 aprilie, în municipiul Botoşani au fost inaugurate patru rulote achiziţionate de către Asociaţia Crescătorilor de Ovine şi Caprine ”Moldoovis” şi destinate propriei pieţei volante cu produse alimentare locale vândute direct de către fermieri. Între alimentele comercializate în aceste pieţe mobile se numără produse lactate (brânză, caş, caşcaval, telemea, etc), preparate din carne, produse apicole, precum şi legume.
”Am pus ban pe ban şi acum am reuşit”
Ideea achiziţionării rulotelor a apărut încă din urmă cu şapte ani, însă din lipsa banilor abia acum a fost pusă în practică, în încercarea de a crea şi de a consolida legătura directă dintre producători şi cumpărători. ”Încă din anii 2013-2014, am identificat această posibilitate ca fermierii să îşi valorifice singuri producţiile, în condiţii civilizate şi de maximă siguranţă alimentară. Am strâns ban pe ban şi acum am reuşit”, preciza Ionică Nechifor, preşedinte al Asociaţiei ”Moldoovis” Botoşani şi Director al SCDCOC Popăuţi – Botoşani.
Valorificare cu reguli clare
În ceea ce priveşte asumarea din partea producătorilor, fiecare dintre cei prezenţi cu marfă în rulote a trebuit să îndeplinească anumite reguli privind ambalarea şi etichetarea produselor. ”Ne interesează foarte mult ca producătorii locali să aibă un spaţiu distinct de vânzare şi o identitate comercială proprie. Produsele noastre locale sunt gustoase şi sănătoase, iar fermierii care le valorifică prin intermediul acestor rulote, practic, se pot apropia mai mult de beneficiari şi, astfel, pot demonstra că îşi asumă public responsabilitatea în ceea ce priveşte trasabilitatea şi calitatea alimentelor”, preciza Ionică Nechifor, preşedinte al Asociaţiei ”Moldoovis” Botoşani şi Director al SCDCOC Popăuţi – Botoşani.
Vine marfa la consumator
Cele patru rulote au poposit timp de aproape o lună (10 aprilie – 02 mai 2021), în zona centrală a municipiului Botoşani, ulterior, prin rotaţie, acestea fiind prezente în cartierele oraşului, cu scopul ca producătorii să vină cu produsele lor cât mai aproape de consumatori. Unul dintre obiective fiind inclusiv acela de a promova produsele locale, în mod ritmic şi direct, prin ele însele. ”Ne-ar plăcea ca acest tip de comerţ cu produse locale să reprezinte o alternativă la supermarketuri”, menţiona Ionică Nechifor.
Vom reveni cu detalii, precum şi informaţii despre posibilitatea altor producători de a beneficia de rulotele achiziţionate de către fermierii botoşăneni crescători de ovine-caprine.
Au de câştigat şi producătorii, şi cumpărătorii, care au acces la produse autentice, din proximitate şi la preţuri accesibile
IONICĂ NECHIFOR
Preşedinte Asociaţia ”Moldoovis”
un articol de
PETRONELA COTEA MIHAI
redactor Radio România Iaşi