Potrivit oficialilor companiei americane, Titan Machinery a ales să vină în România pentru că producţia agricolă, solul, condiţiile meteorologice şi toată agronomia este similară cu locul unde operează în America de Nord. Ca o noutate, Titan Machinery România va încerca să vină şi cu oferte de închiriere utilaje agricole. Anul trecut, cel mai vândut utilaj către fermierii mici din România a fost tractorul JX95 de 95 cai putere.
„Noi ne adresăm clienţilor care sunt fiabili din punct de vedere financiar şi care pot să îşi susţină afacerea cu utilajele noastre. Pentru 400 de hectare este nevoie de o investiţie de până într-o sută de mii de euro pentru utilaje”, ne-a declarat Radu Lupu, deputy general manager şi director sales & marketing Titan Machinery România.
Potrivit acestuia, compania va veni şi cu tehnologii noi: „Vom veni şi cu tehnologii noi de prelucrare, în special pentru porumb şi soia, culturi pentru care în SUA suntem foarte avansaţi din punct de vedere al utilajelor.
Vom încerca şi nişte schimburi de experienţă cu fermieri din România, pe care să-i ducem în Statele Unite, să vadă sistemul de lucru de acolo şi, la fel, vom aduce fermieri din SUA să vadă cum se face agricultură în România. Echipamentele vin din SUA – tot ce înseamnă tractoare peste 230 cai putere, din Italia – cele până la 110 cai putere şi din Austria, tractoarele cu puteri între 110 şi 230 cai putere. Combinele, la fel, vin din SUA”.
Anul acesta, Titan Machinery România îşi propune o prezenţă mare la nivel naţional în ceea ce priveşte marketingul. „Vom participa la toate târgurile naţionale, o să avem demonstraţii lunare în câmp cu clienţii şi evenimente cu deschiderile de filiale din fiecare zonă. Deci, va fi un an plin de marketing”, a spus Lupu, pentru revista Ferma.
Compania va dezvolta propriile locaţii şi, acolo unde nu vor avea acoperire, vor merge pe dealeri. În acest an, compania va avea filiale în Timişoara, Oradea, Roman, Bucureşti şi, potrivit oficialilor companiei, probabil până la sfârşitul anului vor fi prezenţi şi în Constanţa. În ceea ce priveşte finanţarea, compania încercă să găsească, pentru clienţi, cele mai bune forme de finanţare şi să ofere atât leasing cât şi credite externe.
De ce Agroexpert şi de ce România?
Potrivit lui Lupu, din fuziunea Agroexpert – Titan Machinery s-a dorit un partener mult mai puternic financiar, cu experienţă mare într-o piaţă foarte dinamică şi competitivă, cum este piaţa Statelor Unite. „Nouă ne place concurenţa şi încercăm să aducem servicii la un alt nivel decât sunt în momentul de faţă în România”, a spus oficialul Titan Machinery România.
„Am ales Agroexpert să fie primul reprezentant al Titan Machinery. Am dorit să ne asigurăm că în momentul în care ne vom extinde în Europa, vom găsi o echipă de management experimentată. Oamenii de la Agroexpert erau deja în această industrie, aveau deja relaţii cu clienţii, aveau expertiza necesară pe care noi o căutam într-o echipă de conducere”, a afirmat Peter Christianson, preşedinte şi CEO al Titan Machinery.
Fiind întrebat de ce au ales România, acesta a afirmat că, în primul rând, producţia agricolă, solul, condiţiile meteorologice şi toată agronomia este foarte similară cu locul unde operează ei în America de Nord. „Aşa că am căutat o zonă în care să putem folosi experienţa pe care o aveam deja, să ne asigurăm că echipa de management şi compania au deja experienţă în ţara în care dorim să ne extindem”, a afirmat Christianson.
Erich Urban, managing director Titan Machinery România, consideră că nu există criză economică şi financiară în agricultură. „În agricultura globală nu există criză. Cred că criza este ceva despre care lumea vorbeşte prea mult. Acum câteva luni, lumea a atins numărul de 7 miliarde de persoane.
Deci, nu este vorba de criză în industria producerii de mâncare, din contră: fermele care practică o agricultură avansată adoptă din ce în ce mai mult utilaje care să fie conforme tehnologiilor moderne, o provocare pe care o putem îndeplini ca Titan Machinery, cu produsele Case IH”, ne-a declarat Erich Urban.
Potrivit acestuia, parteneriatul este foarte important: „Este o mişcare foarte bună pentru că, în business-ul cu echipamente agricole trebuie să ai o situaţie financiară solidă. Ne va ajuta să mărim vânzările aici, în România, destul de puternic”.
Aşteptările Titan Machinery România pentru 2012
„Tractoarele Case IH, pe care le avem acum în portofoliu, se adresează tuturor fermierilor şi oricărui tip de exploataţie agricolă. Cele mici încep cu binecunoscutul JX de până la 95 de cai putere, gama JXU şi modelele MAXXUM de până la 141CP. Urmează apoi seria PUMA, din care ne vom axa pe cele de 160 şi 185 de cai, putere nominală.
Pentru cei mai profesionişti dintre fermieri aducem MAGNUM, un best seller worldwide, în variantele 235, 290 şi 340 cai putere – repet, e vorba despre puteri nominale sau <în brazdă>, pe care le vom completa cu superbele STEIGER şi QUADTRAC pe roţi, respectiv şenile, de 400, 500 şi chiar peste 600 de cai putere”, ne-a declarat Radu Lupu.
El estimează că cifra de afaceri pe România, realizată de Titan Machinery România în acest an, o va depăşi cu siguranţă pe cea realizată de Agroexpert anul trecut. „Este o provocare, dar ţinând cont că am vândut în jur de 70 de tractoare şi am făcut 20 milioane de euro cu Agroexpert în 2011, vom încerca să dublăm cifra de afaceri în acest an”, a afirmat Radu Lupu.
Referindu-se la cota de piaţă, acesta a spus că pe Case IH au avut în 2011 o cotă de 7-10 la sută. „Titan Machinery, în SUA, are o cotă de piaţă de 35 la sută. Noi încercăm să fim şi în România cel puţin ca în Statele Unite. În doi-trei ani, estimez eu, vom ajunge la acest procent”, a explicat oficialul Titan Machinery România.
Agroexpert este activă din 2006 şi în anul fiscal recent încheiat a înregistrat venituri de 14 milioane de dolari din Austria spre România şi a vândut, în plus, de multe alte milioane în ţara noastră.
TITAN MACHINERY
Titan Machinery a fost fondată în 1980, având sediul central în West Fargo, Dakota de Nord – SUA. Compania deţine şi operează cu o reţea de servicii complete în agricultură şi în construcţia de echipamnete agricole în SUA şi în Europa.
Înainte de încheierea tranzacţiilor cu Jewell Implement Company, Inc şi Agroexpert, reţeaua Titan Machinery consta în 91 de dealeri nord-americani situaţi în Dakota de Nord, de Sud, Iowa, Minnesota, Montana, Nebraska, Wyoming, Wisconsin, iar acum şi două locaţii europene în România: Bucureşti şi Timişoara.
Dealerii Titan Machinery reprezintă una sau mai multe dintre brandurile CNH, o filială deţinută majoritar de Fiat Industrial, incluzând Case IH, New Holland Agriculture, Case Construction, New Holland Construction, Kobelco şi CNH Capital.